Toon posts:

Webmail checken in buitenland via smartphone

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze zomer zou ik met mijn smartphone e-mail (via webmail) willen checken in Frankrijk, Spanje en Portugal. Deze landen behoren gelukkig tot de "bevriende" landen van de providers.

In Nederland heb je van die mooie (onbeperkte) abonnementen zoals Pocket Internet Totaal, maar in het buitenland geldt dat helaas niet. Na onderzoek bij 4 providers, kom ik tot de conclusie dat het goedkoopste wat je kunt krijgen voor GPRS in het buitenland via T-Mobile gaat, met € 0,09 per 10kb.

T-Mobile: GPRS en UMTS dataverbruik in het buitenland: € 0,09 per 10kb (afgerekend per 10kb)
Orange: GPRS Orange buitenland: € 0,37 per 25kb (afgerekend per 25kb)
Vodafone: Tarieven GPRS buitenland: pagina niet beschikbaar. Via 'zakelijk' zag ik € 5,00 per MB.
KPN: GPRS buitenland: niet te vinden op hun website

Kan dit een beetje kloppen? Iemand misschien nog tips voor internetten op je mobiel in deze 3 landen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:54:
...
Kan dit een beetje kloppen? Iemand misschien nog tips voor internetten op je mobiel in deze 3 landen?
prepaid kaartje ter plekke kopen? In Hongarije kost "onbeperkt"(fup) GPRS zo'n 20 eur per maand, icm prepaid... Praktijk heb ik t niet gebruikt, aangezien er ook (open) accespoints bestaan en dat veel goedkoper/sneller is ;)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:04:
[...]

prepaid kaartje ter plekke kopen? In Hongarije kost "onbeperkt"(fup) GPRS zo'n 20 eur per maand, icm prepaid... Praktijk heb ik t niet gebruikt, aangezien er ook (open) accespoints bestaan en dat veel goedkoper/sneller is ;)
Hehe ja da's waar. Ik heb alleen geen Wifi en volgens mij zit er nog een Orange simlock op mijn Motorola A780... En in (zuid-west) Fankrijk lijkt het nog wel of ze in de steentijd zitten, echt nergens internet/accesspoints te bekennen daar :)

Verwijderd

Topicstarter
Loopt niet echt storm in dit topic... zit ik denk ik toch vast aan dure MB's :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik Orange heb, heb ik maar weer Orange World aangezet. Doe ik het daar wel mee deze zomer. Wel duur in het buitenland, maar het is geloof ik niet anders...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:17 ]

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:00

PietProem

n/a

Voor mijn zus heb ik een Italiaanse prepaid sim van WIND en een PCMCIA UMTS datacard gekocht voor haar laptop.
Zie de onderstaande link voor de SIM
http://cgi.ebay.nl/WIND-P...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Met deze sim kaart krijg je voor €20,- per maand €3000,- aan data tegoed. Dit is ongeveer 200MB aan data verkeer bij hun roaming partners (KPN, Orange, Telfort) :) .

Ze gebruikt het nu een weekje en is zeer tevreden.

Dit http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=197379 duits forum besteed er ook aandacht aan

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dat is goed om te horen! Thanks :)

Maar die kaart geldt alleen in Italië als ik het goed begrijp?

//edit//
O nee, weltweit zie ik staan...
Staat voor € 33,33 op eBay, zit daar dan het tegoed van € 20/3000 in?

Ik ga maar eens even de sim-lock van mijn telefoon af laten halen denk ik... :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel een beetje vreemd dat je zo'n kaart alleen op Ebay kunt bestellen toch?

Op het duitse forum zie ik iemand staan die vraagt hoelang je van te voren moet afbestellen, net of de kaart automatisch opwaardeert elke maand. Dat zal toch niet hoeven, want juist met een prepay ben je zelf verantwoordelijk en kunnen ze toch niet zomaar meer dan je tegoed afschrijven???

Verwijderd

Topicstarter
Help, ik vind het vaag. Ik begrijp echt niets van die WIND kaart! :)

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 11:00

PietProem

n/a

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:50:
Help, ik vind het vaag. Ik begrijp echt niets van die WIND kaart! :)
Op zich is het niet zo moeilijk.
Je koop van die gast en Italiaanse preapaid sim van de telecom provider WIND.
Deze telecom provider heeft een actie die heet "MEGA NO LIMIT".
Deze actie houdt in dat je voor 20 euro per maand 3000 euro aan data tegoed krijgt.
Deze 3000 euro is in Italie goed voor ongeveer 1GB aan dataverkeer en in het buitenland (dus buiten Italie) goed voor ongeveer 200MB aan dataverkeer. Als je dit aanzet dan wordt er elke maand 20 euro van je beltegoed af geschreven. Je kunt dit ook weer uitzetten maar dat moet dan iets van 24 uur voordat je nieuwe maand in zou gaan (vandaar dat sommige lui dit vragen).

Als je gewoon gaat bellen met deze sim dan weet ik niet wat hun tarieven zijn. Maar dan moet je maar even op www.wind.it gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Dank je Piet, voor je uitleg.
Pagina: 1