Webbased mail manager

Pagina: 1
Acties:

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01-2025
Hallo,

Eerst en vooral, ik weet niet zeker of dit de juiste plek is, maar wist anders niet waar te plaatsen.

Ik ben dus op zoek naar een web based email manager. Ik heb me al rot gezocht maar ik vond maar niets bruikbaars. Ik botste wel op MailManager van Logicalware (http://www.logicalware.com/). Die ziet er erg goed uit, maar ik zoek het dus in webbased vorm en open source (gratis dus).

Wat moet het precies doen:
- Bezoekers sturen een mailtje
- Medewerkers (lees: mensen die de mails beantwoorden) kunnen inloggen op de applicatie van hun browser
- Medewerkers zien de lijst van binnengekomen emailtjes
- Medewerkers kunnen een email aan hun toewijzen, verder afhandelen en afsluiten

Het is dus eigenlijk een soort ticket-systeem. Het enige probleem is dat bijna alle ticketsystemen hun tickets ook voor de bezoeker online afhandelen. Ik wil dat de bezoeker gewoon alles via mail kan regelen.

Als je het niet goed begrijpt, bekijk dan eens het demo filmpje van Logicalware op http://www.logicalware.com/products/mm_demo.shtml
Dat geeft een zeer goed beeld van wat ik precies wil.

De voorwaarden: Moet werken onder Apache 2, met PHP5 en mag Perl5 en Mysql5 gebruiken. Ook Zend is geen probleem.

Alvast bedankt!
Frederic

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Niet goed gezocht denk ik?

Squirrel Mail, probeer maar eens.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Poestie
Webmails kan ik genoeg opnoemen ... maar verschillende medewerkers moeten met hun eigen emailadres kunnen antwoorden op mailtjes die bv binnenkomen via support@
Een echte helpdesk dus eigenlijk, maar dan volledig via mail en niet met die online tickets.

Ik heb intussen wel een naam doorgekregen via email, nl EasyTS. Ik probeer het zeker even uit, ik moet juist even wachten op mijn host om mij toegang te geven tot de nodige bestanden van Q-Mail.

Freddyboeke

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet toevallig al iets van Notes/Domino of Exchange/Outlook draaien waarin je dit heel eenvoudig zou kunnen oplossen door het van veld te manipuleren in replies, en met followup-vlaggetjes oid te werken? ofzo? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Poestie
het probleem is dat het web-based moet zijn. Maar die EasyTS lijkt goed te voldoen aan mijn eisen. Problem solved

Verwijderd

Gratis ? Jeetje een echte nederlander :P

Voor niets gaat de zon op.
Modbreak:Laat dergelijke opmerkingen maar achterwege

[ Voor 29% gewijzigd door Spider.007 op 02-05-2006 10:49 ]

• Poestie
Eerst en vooral: Ik ben een BELG ;)

Voor niet commerciële doeleinden ga ik geen geld gaan neertellen als dit niet nodig is. Wanneer ik zelf niets verdien aan een bepaald project, maar er toch software voor nodig heb, kies ik voor open-source. Wat denk ik niet onbegrijpelijk is ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat wel onbegrijpelijk is, is dat mensen Open Source zeggen; maar gratis bedoelen. Ik stel daarom voor dat je vanaf nu niet zoekt naar Open Source, maar naar gratis software. Verder zie ik niet wat jij nou als grote verschil ziet tussen een webmail client; en het door jou gewenste systeem? Kun je niet gewoon een webmail systeem aanpassen naar je wensen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Freddyboeke schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:34:
Eerst en vooral: Ik ben een BELG ;)

Voor niet commerciële doeleinden ga ik geen geld gaan neertellen als dit niet nodig is. Wanneer ik zelf niets verdien aan een bepaald project, maar er toch software voor nodig heb, kies ik voor open-source. Wat denk ik niet onbegrijpelijk is ...
Sorry, ik wou je niet beledigen :P

Ik ging er idd vanuit dat je dit nodig had voor je/een bedrijf en dus een commerciële oplossing zocht. Dit was misschien iets te voorbarig maar dat maakt natuurlijk niet mijn slechte reactie goed.

My Bad.

Je zou op google kunnen zoeken naar web based helpdesk systemen. Misschien zijn er wel plugins/addons voor Joomla of een ander CMS die het mogelijk maken.

[edit]
http://www.troubleticketexpress.com/
GreatBlue - Help Desk Software
Web-based Help Desk Software for telephone and e-mail support. Free limited version available.
Geen link die mag je zelf opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 12:29 ]

• Poestie
Thx!

Ik had al iets gevonden, maar eigenlijk heb ik gewoon de hele tijd op verkeerde zoekwoorden gezocht.

Uiteindelijk heb ik Cerberus Helpdesk gekozen, ontdanks dat er nog andere goede waren. Maar je moet kiezen he ... :P
Cerberus is gratis (niet open source ;) ) tot 3 personen, en dat is ideaal.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1