[headset] ruis als schijven ratelen

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb eens in de faq gekeken en de search doorlopen, maar ik vind niet echt wat ik zoek.

Ik zit namelijk met een vrij irritant probleempje. Ik heb een Sennheiser HD-270 op mijn pc aangesloten om wat te gamen. Nu komt er een ruis/krakend geluid uit de koptelefoon elke keer als mijn harde schijven beginnen te ratelen. Nogal irritant. Ergens dus een of andere elektrische storing ofzo? Maar kan dit opgelost worden? Of vermindert worden?

specs:

mobo: msi 915P combo met onboard geluidskaart.
hdd: maxtor 120gigabyte ide
headset: sennheiser HD-270

any thoughts anyone?

BOE

• cman
en up..

BOE

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Zet gewoon alle line bronnen in je mixer uit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is je computer wel geaard?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

En als dat niet werkt (wat bij mijn shuttle het geval is), tijd voor een goede kwaliteit losse geluidskaart...

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Nou heb ik ook wel eens een soortgelijk probleem met mijn laptop. Hier wil mijn koptelefoon ook wel eens gaan ruisen en dat word dan erger op het moment dat er van de HDD moet worden gelezen.

Wat bij mij op de een of andere wonderbaarlijke wijze wel eens wil helpen is een ander (al dan niet geaard) stopcontact gebruiken. Het lijkt bij mij dus inderdaad op een elektrische storing. Je zou dus eens wat stekkers in een ander contact kunnen steken en kijken of dit helpt.

• cman
het stopcontact is geaard, ik ga wel eens wat versteken enzo, er hangen namelijk een heleboel apparaten op een stekkerblok (wel van goede kwaliteit normaal, geen aldi-ding) zoals pc scherm, scanner, printer. Die line bronnen uitschakelen ga ik ook eens proberen. en als dat alles niet helpt zal ik idd misschien eens moeten kijken voor een soundblaster. Alleen geloof ik niet dat ik nog een pci slot vrij heb. Eens zoeken of die kaarten al bestaan voor pci-express, daar heb ik normaal wel nog een slot van vrij.

Danku voor de tips!!

BOE

Pagina: 1