Toon posts:

Vraag "Press CTRL+S or F4 to enter raid utility" uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak met mijn Asus A8N-SLI Deluxe geen gebruik van RAID. Ik krijg echter bij iedere opstart wel de vraag/opmerking "Press CTRL+S or F4 to enter raid utility" in mijn beeld, inclusief een vertraging van enkele seconden.

Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten: het begint me namelijk te irriteren. Ik heb al gesearched op dit forum, in mijn bios en gebruiksaanwijzing van het mobo gekeken, maar ik heb het niet gevonden...

Alvast bedankt!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Onboard Sata disable'en, ga me niet vertellen dat je dat niet hebt kunnen vinden zeg... :Z

[ Voor 7% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-04-2006 14:09 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, die heb ik idd zien staan. Maar blijven mijn sata schijven dan nog wel gewoon werken?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

EvilWhiteDragon schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:08:
Onboard Sata disable'en, ga me niet vertellen dat je dat niet hebt kunnen vinden zeg... :Z
Nee das een slimme zet. Dan werken je SATA schijven idd niet meer.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
MindedRaptor schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:19:
[...]

Nee das een slimme zet. Dan werken je SATA schijven idd niet meer.
Had hij dr staan dat hij Sata schijven gebruikt dan. Ik zeg ook maar wat hoor, als hij zijn systeem spec's er niet neerzet. Mijn kristallen bol is namelijk nog steedss niet terug van RMA.

Ik geloof dat er wel ergens een optie moet zijn dat je nvidia (en evt. silicon image raid) in de bios uit kan zetten. Maar, maken die paar seconden echt zoveel uit ?

LinkedIn
BlackIntel

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

TimB, heb je de bios al geflashed tot de laatste versie. Bij mijn A7N8X werdt de vertraging hierdoor een stuk korter.

[ Voor 11% gewijzigd door RSpliet op 30-04-2006 14:22 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm al gevonden :)....het was idd een functie in de bios.

Ik heb mijn bios niet tot de allerlaatste versie geupdate. Volgens mij heb ik 1016...er is nog één beta-versie nieuwer...

• Robjuh_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 13:55
welke funktie heb je gevonden....heb heel m'n bios al een keer doorgespit maar ken hem niet vinden

heb hier versie 1016....

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij mijn MSI K8N Neo2 Platinum-54G, lukt het ook niet om de RAID-driver helemaal uit te zetten... Ik heb geen SATA schijven, die staan dus ook Disabled in BIOS, en ook de RAID driver heb ik uitgezet in de BIOS, en nog altijd krijg ik die melding na POST... Daarop hangt die toch paar seconden... (mn oudere pc's starten dus sneller op :? daardoor)

Heb bios versie 1.b

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

zeg mensen waarom leest niemand ooit de handleiding van zijn of haar moederbord door. Daar staat het gewoon in hoor. Hoe je de verschillende raid chipsets aan en uit kan schakelen!!

Dus R.T.F.M.

Ofwel Read the Fucking Manual.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

EvilWhiteDragon schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:21:
Had hij dr staan dat hij Sata schijven gebruikt dan. Ik zeg ook maar wat hoor, als hij zijn systeem spec's er niet neerzet. Mijn kristallen bol is namelijk nog steedss niet terug van RMA.
Duh. En dus heb jij geen enkel recht om iets zo stellig te zeggen zoals jij deed. Voor hetzelfde geld was zijn setup verneukt. Wat is er zo moeilijk aan 'vragen'? Oh ja, de angst dat mensen je minder gaan respecteren...

Die melding heb ik overigens ook nooit zo zonder meer weggekregen, en volgens mij gaat het je dan ook niet lukken.

Macbook Pro

Verwijderd

zie hier http://www.ixbt.com/video2/images/nv41-2/bios05.jpg

Als het gaat om de silicon chipset dan kan je deze gewoon op disable zetten en je schijven aan de Nvdia chipset hangen.

Indien je geen raid gebruikt kan je dan ook in de NVraid alles disablen en worden je schijven gewoon als ide schijven herkent.

Succes en volgende keer even wat beter zelf zoeken in de manual en op het net.
Pagina: 1