Outlook agenda delen tussen 2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 4.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:05
Ik ben door een kennis benaderd met de vraag hoe 2 computers aan elkaar kunnen worden gekoppeld en hetzelfde Agenda bestand kunnen gebruiken. Ze hebben al een router waaraan de 2 computers hangen, er is dus al een netwerk aanwezig.

Mijn eerste ingeving was dat het niet mogelijk is zonder een Exchange server, dit heb ik ze voorgesteld maar het was "redelijk overkill" ;).

Nu zijn ze echter van de week naar de lokale computerwinkel geweest en die heeft ze verteld dat het wel mogelijk is. Echter, ze weten niet meer hoe (zal vast een moeilijke uitleg zijn geweest tegen een leek). Dus nu kwamen ze bij mij terug met de melding dat het wel kan.

Ik heb zelf al zitten denken, ik zat te denken aan een NAS (LaCie bakje oid) en daarop het agendabestand te zetten wat beide pc's gebruiken. Echter, beide pc's willen op hetzelfde moment van de agenda gebruik kunnen maken, en ik ben niet zeker of dat kan.

Graag jullie mening voordat ik hier geld en moeite in ga steken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een PST tegelijkertijd gebruiken gaat niet, of het nu NAS is of geshared vanaf de eigen HDD. Maar iets als OLfolders kan een optie zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Google Calendar misschien? Zonder 3rd party tools gaat dit iig niet lukken met Outlook PST bestanden aangezien die idd maar door 1 persoon tegelijk gebruikt kan worden.

Wees consequent, maar niet altijd

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Wij deden het een jaar of tig geleden wel met Microsoft Schedule (voorloper van Outlook), daar lukte het wel om het schedule bestand op meerdere PC's tegelijk te gebruiken. Maar ja, dat is al weer even geleden he :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Spixo
Ook schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:15:
Google Calendar misschien? Zonder 3rd party tools gaat dit iig niet lukken met Outlook PST bestanden aangezien die idd maar door 1 persoon tegelijk gebruikt kan worden.
Webbased oplossingen zijn helaas geen optie omdat het om een advocatenkantoor gaat. En webbased heeft een te groot risico dat gevoelige informatie uitlekt.

Overigens houd ik niet star vast aan Outlook, als er een ander programma is wat ongeveer werkt als Outlook maar wel de mogelijkheid heeft realtime agenda's te sharen dan is dat ook goed. Ik zoek ondertussen nog even verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Spixo op 01-05-2006 11:47 ]

• Spixo
* Schopje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je toch nog geen andere opties hebt, ga dan even in op mijn voorstel en indien nog relevant dat van SeatRider :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Je kunt ook Exchange accounts huren. Dan hoef je het zelf niet aan te schaffen maar krijg je toegang tot een server in een datacentrum. Daar kan je ook contracten bij krijgen dat ze de gegevens beschermen e.d.

• Spixo
F_J_K schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:04:
Als je toch nog geen andere opties hebt, ga dan even in op mijn voorstel en indien nog relevant dat van SeatRider :)
Jouw optie is zeker een interessante, het staat ook op het lijstje van serieuze opties. Ik ga vanavond nogmaals naar het kantoor toe om eens het een en ander te overleggen.

Van iemand anders kreeg ik de tip om met Mozilla Sunbird te gaan werken, deze kan live agenda's sharen met een WebDAV server en is in principe gratis. Alleen dan hebben we een WebDAV server nodig.
SeatRider schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:19:
Wij deden het een jaar of tig geleden wel met Microsoft Schedule (voorloper van Outlook), daar lukte het wel om het schedule bestand op meerdere PC's tegelijk te gebruiken. Maar ja, dat is al weer even geleden he :)
Schedule+ lijkt nergens meer te vinden, het enige wat ik via Microsoft vind is:

http://www.microsoft.com/.../scheduleplus/default.asp

[ Voor 29% gewijzigd door Spixo op 02-05-2006 16:16 ]

Pagina: 1