Toon posts:

Stationletter veranderd en niet te veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nadat ik heel veel spyware op mn pc had besloten om mn pc opnieuw te installeren, dus bij het partitioneren gaf hij de verkeerde schijfletters aan, dit heb ik al een keer eerder gehad en dan als ik in windows de schijfletter die nu C is veranderde naar een andere dan kon ik hem gewoon weer goed installeren op C. Maar nu als ik bij schijfbeheer probeer de stationletter te veranderen zie ik dit:
"Windows kan de stationletter van het systeem- of het opstart volume niet wijzigen."

Die partitie kan ik ook niet op een andere partitie backuppen want die is 100GB en staat helemaal vol. En op Google en GoT search kon ik ook niks vinden over dit probleem (wel over stationletter wijzigen maar niet over dat het een systeemvolume is geworden)

Weet iemand hoe ik alsnog de schijfletters kan veranderen?

Verwijderd

Erg kort door de bocht: niet.

Heb hetzelfde probleem gehad na een schijfcrash en herinstallatie van WinXP, welke "opeens" op E terecht kwam.
Had gelukkig al veel op DVD gebackupt, dus uitgehuild en opnieuw begonnen. Probleem nu verholpen na herpatitioneren.

Suc6, mochten er wel oplossingen zijn, ik hou topic in de gaten ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:54:
Erg kort door de bocht: niet.

Heb hetzelfde probleem gehad na een schijfcrash en herinstallatie van WinXP, welke "opeens" op E terecht kwam.
Had gelukkig al veel op DVD gebackupt, dus uitgehuild en opnieuw begonnen. Probleem nu verholpen na herpatitioneren.

Suc6, mochten er wel oplossingen zijn, ik hou topic in de gaten ;-)
Dan ga ik eens kijken hoever ik kan backuppen op mn 80gig externe hd en dvd's ;)

Ps. slecht van windows he?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:10:
[...]
Nee, slecht van de gebruiker.

Je moet er voor zorgen dat er geen spyware op je PC komt.

Je moet ook weten waar je mee bezig bent zodat de driveletters niet veranderen. Dat gebeurt echt niet spontaan

Je moet een image maken van een vers geïnstalleerde installatie zodat je die in noodgevallen kan terugzetten.

:)

ARME AOW’er

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:10:
[...]
Dan ga ik eens kijken hoever ik kan backuppen op mn 80gig externe hd en dvd's ;)

Als je niet weet hoe een OS werkt dan moet je niet Windows gaan afkraken.
Als je windows installeert op je C partitie, dan verwijzen alle configuratiebestanden, registerkeys, snelkoppelingen naar C:\blabla. Wat denk je dat er gebeurt als je opeens je C partitie in D veranderd? Dan werkt er niks meer dus.
Ik heb geen ervaring met Linux, maar ik denk niet dat dat veel anders zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:22:
[...]

Als je niet weet hoe een OS werkt dan moet je niet Windows gaan afkraken.
Als je windows installeert op je C partitie, dan verwijzen alle configuratiebestanden, registerkeys, snelkoppelingen naar C:\blabla. Wat denk je dat er gebeurt als je opeens je C partitie in D veranderd? Dan werkt er niks meer dus.
Ik heb geen ervaring met Linux, maar ik denk niet dat dat veel anders zal zijn.
Of je leest de startpost effe goed... :(

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:14:
[...]

Nee, slecht van de gebruiker.

Je moet er voor zorgen dat er geen spyware op je PC komt.

Je moet ook weten waar je mee bezig bent zodat de driveletters niet veranderen. Dat gebeurt echt niet spontaan

Je moet een image maken van een vers geïnstalleerde installatie zodat je die in noodgevallen kan terugzetten.

:)
Ik moet de pc toch gewoon opnieuw kunnen installeren zonder dat de schijfletters veranderen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:48:
[...]
Ik moet de pc toch gewoon opnieuw kunnen installeren zonder dat de schijfletters veranderen?
Ja, maar zoals gezegd, driveletters veranderen niet spontaan, net zo min als er spontaan spyware op een PC komt.

Het is altijd de gebruiker die de boel verstiert en dat is in jouw geval niet anders. Jij bent degene die op de knop drukt om een installatie uit te voeren conform hetgeen er gemeld wordt voordat je de installatie start.

Kwestie van lezen wat er staat.... en begrijpen wat er staat.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:51:
[...]

Ja, maar zoals gezegd, driveletters veranderen niet spontaan, net zo min als er spontaan spyware op een PC komt.

Het is altijd de gebruiker die de boel verstiert en dat is in jouw geval niet anders. Jij bent degene die op de knop drukt om een installatie uit te voeren conform hetgeen er gemeld wordt voordat je de installatie start.

Kwestie van lezen wat er staat.... en begrijpen wat er staat.
man, hoevaak moet ik nou nog zeggen dat ik ze niet veranderd heb?! |:(

Ik begrijp wel wat er staat: VERKEERDE SCHIJFLETTERS!! :(

Heb ik dat gedaan? NEE! Windows heeft Spyware, ik doe de cd erin en wil opnieuw installeren en dan: andere schijfletters dan in Windows!! Doe ik dat? *******

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 18:22
Waarom is het eigenlijk een probleem dat je windows op een andere schijfletter staat? Op mijn testbak staat de windowsversie waar ik 90% van de tijd mee boot ook op G:, maar ik heb er voor de rest geen enkel probleem mee ondervonden. :?

Het is in het begin wel even wennen (vooral omdat ik op c ook een 'program files' en 'windows' folder heb van een andere windowsversie), maar het helpt om de driveletters in de verkenner een zinvolle label te geven.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:56:
[...]

man, hoevaak moet ik nou nog zeggen dat ik ze niet veranderd heb?! |:(

Ik begrijp wel wat er staat: VERKEERDE SCHIJFLETTERS!! :(

Heb ik dat gedaan? NEE! Windows heeft Spyware, ik doe de cd erin en wil opnieuw installeren en dan: andere schijfletters dan in Windows!! Doe ik dat? *******
Je vraagt er zelf om. Jij bent degene die Windows de schuld geeft terwijl dit dus duidelijk niet zo is. De schuld ligt 100% bij jezelf. Is het niet door de spyware dan is het doordat je de melding van de Windowsinstallatie niet goed hebt gelezen. Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die dit is overkomen. :)

Leg voortaan dus eerst de schuld eens bij jezelf.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:07:
[...]

Je vraagt er zelf om. Jij bent degene die Windows de schuld geeft terwijl dit dus duidelijk niet zo is. De schuld ligt 100% bij jezelf. Is het niet door de spyware dan is het doordat je de melding van de Windowsinstallatie niet goed hebt gelezen. Je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste die dit is overkomen. :)

Leg voortaan dus eerst de schuld eens bij jezelf.
Slaat nergens op, want in Windows was hij nog goed en bij de installatie stond de C-schijf in windows als E en E als C, ook na (meerdere) reboots. Ja, ik heb dat gevraagt aan de computer ja... Lul toch niet zo dom man!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:42

SpamLame

niks

Leuk deze strijd, maar draagt niet echt bij...wat bij betreft hebben jullie beide gelijk :P

Ik zie ook niet in wat het probleem is dat Windows nu op E:\ staat.
Als de TS daar ook geen probleem mee heeft, lekker laten dan...
Anders opnieuw beginnen.....

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:29:
Leuk deze strijd, maar draagt niet echt bij...wat bij betreft hebben jullie beide gelijk :P

Ik zie ook niet in wat het probleem is dat Windows nu op E:\ staat.
Als de TS daar ook geen probleem mee heeft, lekker laten dan...
Anders opnieuw beginnen.....
Even voor de duidelijkheid:
Het gaat er niet om om E: naar C: te veranderen maar om C: te veranderen zodat ik daar Windows op kan installeren!! Schijfbeheer zou je denken, maar dat gaat niet (zie startpost voor foutmelding)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De installatie zal de eerste, actieve primaire partitie C: gaan noemen. Heb je misschien sinds de vorige installatie een nieuwe (tweede) schijf toegevoegd en die als primaire disk ingesteld?
Het kan dan helpen om de disks om te wisselen in de Bios. Als het twee PATA disks zijn, wissel dan de master en slave jumpers om.
Let op - NA de installatie is het inderdaad vrijwel niet mogelijk om C: te veranderen. Het bovenstaande (als dat tenminste het geval is) kan alleen VOOR een installatie.
De vuistregel is dus dat C: altijd de eerste, actieve primaire partitie op de eerste harde schijf.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook. Mensen die commentaar leveren omdat ze het zelf niet kennen zijn een beetje kortzichtig en moeten gewoon niet reageren. Ik heb 4 schijven in m'n pc, 2 raptors in sata-raid en 2 ide schijven erbij. Als ik partitities aanmaak en de raptors op c, d, e en de andere schijven e en f dan gaat windows bij de installatie eerst één van de ide-schijven formatteren, deze is daarna vanuit windows niet meer te formatteren. Hier wordt denk ik een bootrecord oid op weggeschreven. Als ik windows opnieuw wil installeren is m'n oude c-schijf opeens de e-schijf. Ik heb het nooit uitgezocht en mij erbij neergelegd.

En laat de mensen die er geen verstand van hebben aub niet meer reageren. Mensen die hier posten zuigen dit soort dingen niet altijd uit hun duim.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 21:15
Als de setup windows al herkent op de C schijf zal hij automatisch met een alternatief komen, in dit geval heeft de setup de E aangegeven.

Ik denk dat degene die het heeft geinstalleerd gewoon next next enter enter heeft gedaan zodat deze optie over het hoofd is gezien. (maar ik kan het mis hebben).

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Lul toch niet zo dom man!
Dat is natuurlijk nergens voor nodig, men probeert je te helpen dus een beetje respect ten opzichte van je medegebruikers is wel op z'n plaats. Omdat ik verder ook je eigen inzet mis in dit topic (en daar ben je al vaak genoeg op gewezen) ga ik hem sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.