Toon posts:

HD Monitor, een verstandige keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.002 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar mensen, zoals jullie kunnen zien is dit mijn eerste post op de GoT, maar ik volg dit forum eigenlijk al jaren en meestal werden mijn problemen wel opgelost door het simpelweg lezen van topics. Tevens vulde ik mijn knowledge-database aan door het doorspitten van de GoT. Echter zit ik op dit moment wel met 'n issue:

Ik heb niet al teveel geld tot mijn beschikking, maar wel een Xbox 360 en supergrote TV. Deze TV stamt echter uit 1990 of iets dergelijks, en als je dichtbij bij de TV zit zie je "blokjes" (pixels?) gewoon zitten. Ik wil geen HD-Ready TV van 900 euro die eigenlijk niet High Definition is, en ik kan mij heugen dat ik ooit iets had gelezen over monitoren die heel dicht bij HD (dus niet HD-Ready) in de buurt komen.

Aangezien ik ook high-skill CS: Source gamer ben, wil ik daarom voor een monitor gaan van goede kwaliteit. Wat ik dus deed is het bezoeken van sites als BenQ.nl, Samsung.nl, maar het simpelweg typen van "HD monitor" in het searchsysteem levert echt geen f#ck op. Daarom mijn vraag aan jullie: Hebben jullie aanraders en kunnen jullie mij misschien beter inlichten over zogenaamde HD monitoren?

Verwijderd

niet veel geld en HD gaat helaas niet samen. Tevens moet je 'HD ready' niet al te serieus nemen, dat betekend dat je HD beelden kunt bekijken maar helaas NIET in HD kwaliteit! Vergelijk de resoluties van HD maar eens met die van HD-Ready apparaten! Pure oplichting dus.

Verwijderd

Elke monitor die 1280x720 (720p) of hoger kan weergeven is in principe al HD ready.

Verwijderd

het probleem van monitoren is dat ze geen standaard breedbeeld verhouding hebben en ook vaak wat meer pixel hebben in de hoogte, waadoor je altijd een lichte afsnijding krijgt.
en als je er ook op wil gamen: wat voor graphische kaart heb je? want op HD reso gamen is wel zwaar voor je graphische kaart.
en kijk is ff bij http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
daar heb je hele mooie 24" en 30" schermen met HD reso. en opzich wel geschikt voor jou doeleinden

PJ

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankjewel voor de reacties. Met weinig geld bedoel ik dat ik niet een HD-TV kan kopen van 4000, maar wel bereid ben een som geld neer te leggen voor een goede monitor. Ik krijg overigens binnenkort een high-end gaming PC, dus over de videokaart zit ik niet in. (7800GT/7900GTX)

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Wat bedoel je met 'echte HD'?
Bedoel je dan de hoogste resolutie(1920x1080 in plaats van 1280x720), of bedoel je dat je er later ook echt HD-DVD's op af kunt spelen(daarvoor moet ie HDCP ondersteunen)?

De monitoren die twixxie noemt hebben inderdaad een resolutie die hoog genoeg is, maar zover ik weet ondersteunen ze geen HDCP, dus HD-DVD's en Bleuray-DVD's erop bekijken kan je vergeten.
Als je HDCP wilt, dan is de Samsung 244T volgens mij de enige keuze tot nu toe...(of je moet aan lcdtv's van rond de 40 inch gaan denken, en die kosten vrij veel)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Zeker als je niet duidelijk definieert wat je wilt en hoeveel je ervoor over hebt (zie reacties die al gepost zijn) kunnen we hier weinig mee. Aangezien je ook met geen woord rept over HDCP kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je je niet bepaald goed ingelezen hebt. Zoeken is ook een kunst, als "HD monitor" niets oplevert, probeer dan andere zoektermen die wat specifieker zijn :o

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 01-05-2006 09:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.