Toon posts:

Hosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok na wat gespeelt te hebben met meerdere OS's en technieken wil ik zelf al mijn services gaan afhandelen. Ik heb 2 Name servers en een mail server en ftp en web enzovoort.

Nu zou ik graag dat allemaal aan het net hangen en legaal gaan hosten van sites en services zo als mx domeinen hosten (mail services)

Weet iemand of je met een standaart internet abbo een ip range kan aan vragen of een paar ip's waar door je je servers aan inet kan hangen op vaste basis.

FreeBSD

Verwijderd

@Home doet dit geloof ik en anders moet je co-locaten bij een webprovider. Je kunt via mij ook wel een IP-range krijgen, maar da's toch in de VS...

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Je kan glas aan huis krijgen van o.a. Priority (UPC), die hebben landelijke graaf-bla, maar of het interessant is ...? ALs er al een ring in je omgeving ligt, dan zijn de kosten voor 2 Mbit rond de 4000-5000 per maand, EXCLUSIEF dataverkeer, wat je af zal moeten nemen ergens ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:18 schreef Peerke het volgende:
Je kan glas aan huis krijgen van o.a. Priority (UPC), die hebben landelijke graaf-bla, maar of het interessant is ...? ALs er al een ring in je omgeving ligt, dan zijn de kosten voor 2 Mbit rond de 4000-5000 per maand, EXCLUSIEF dataverkeer, wat je af zal moeten nemen ergens ...
Wat een bullshit! Ik heb thuis 3 Mbit voor 45 pieken per maand... :)

Verwijderd

Als je een semi-budget oplossing zoekt, zou ik eens goed naar de voorwaarden van Mxstream kijken. Je krijgt 4 IP adressen bij het betere abonnement. Probleem voor fatsoenlijk hosten is echter dat je:
- Niet meer dan 4 IP adressen kunt krijgen
- Het een best effort dienst is.

Je kunt dus beter gaan hosten bij een provider. Kijk eens naar partijen die een goede reputatie hebben opgebouwd met hosten, zoals Vuurwerk... die kunnen je dan ook vast aan een reeksje leuke IP nummers helpen.

Let wel, de IP nummers blijven eigendom van de provider. Pas als je jezelf als ISP registreert bij de RIPE (dus een AS nummer regelt) kun je een blokje nummers proberen te krijgen en inderdaad officieel alles hosten wat je maar wil op je *eigen* netwerk!

Ik zou voor Vuurwek, Demon, Xs4all, ... gaan...

mousehouse

Verwijderd

3 Mbit thuis liggen voor 45 pieken per maand dan moet ik weer op jou reageren wat een ongeloofelijke zak ben je ook :( Begrijp je nou helemaal niets van internet ofzo? 3 Mbit thuis liggen voor 45 pieken per maand... Casema Zeker? Aangezien in je in Den Haag woont. Of is het een studentenaansluiting dan is 3 mbit weinig. Dan zit je meestal op een 10 mbit netwerk maar goed ADIOS en laat je nakijken met je 3 Mbit!

Verwijderd

nee, in zutphen, ik kan 3Mbit sustained trekken, kheb er alleen geen toepassing voor, en waarschijnlijk, als ik dat de hele maand doe, gaan ze klagen over m'n dataconsumptie.
Chello/Tebenet. Ik krijg korting, maar zit/zat zo goed als alleen op een backbone in een nieuwbouwwijk.
Idd, Kutzema == langzaam, maar over een paar maanden krijgen we ADSL ofzo...

Verwijderd

Hmm 3 Mbit dus up en down stream dat bedoel ik. Want zoals ik ZEKER weet is chello en ook dat tebenet nu onder de upc clan. Dus maximaal 128 kilobit per seconde upstream en maximaal 1,5 mbit per seconde downstream. En het ging hier over hosting DUS upstream verkeer en als je dan een UPC fiber van 2 mbit laat aanleggen voor 4000 a 5000 gulden per maand is dat nog goedkoop. Dus daarom vroeg ik heb jij verstand van internet en de spullen die je gebruikt? Want ik weet zeker dat jij geen 3 mbit hebt. Daar durf ik alles voor in te zetten.

Dus nu jij weer :) Screenshots van downloads van meer 300 KB/SEC :) Dan ga ik je geloven maar ook een UPSTREAM screenshot dan ben je THE man! >:) i DARE YOU!

(dP2000 ben ik vanaf mijn werk)

Verwijderd

Screenshots voor een downstream van 300KB/s is zo gebeurd... Upstream kom ik idd meestal niet verder als 100KB/s
Officieel hebben wij 1,5Mbit / 512KBit ... maar als je modem in zun eentje op een netwerksegment zit omdat je in een nieuwbouwwijk woont en er gewoon verder niemand in dat segment zit trek je het dubbele met gemak. LeechFTP: Mandrake in een half uurtje. (1GB) Ik zal eerst naar mun ouwe huis moeten voor die screenshots, maar ik kan het wel regelen.

Verwijderd

:Z

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Ik zal wel eens een keertje screenshots maken bij EuroNet ... Downloaden met 3.2 MB/sec (dus zo'n 26 Mbit ofzo ...)

En ik heb er dan geen Photoshop ofzo voor nodig om die resultaten te bewerken ... :) Ik kan er ook nix aan doen dat EuroNet een STM-1 @ Office heeft liggen he ... :)

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Pagina: 1