Heb een probleem met het automatisch synchen van mijn XP SP2 clients met een Debian server welke ntpd draait. Eerst waren er natuurlijk de gebruikelijke problemen met de restricts in ntpd.conf op de server, echter nu zou alles moeten werken.
Echter als ik op de clients via de gui instel dat ze moeten synchen met de server en op update now klik, krijg ik doodleuk een error: "An error occurred while winodws was synchronizing with servernaam" Als ik daarna het venster sluit, en opnieuw open, staat er "Windows has never attemped to synchronize to an internet time server".
Geen enkele melding in de eventviewer, dus das leuk zoeken op die manier
Nu ben ik vandaag toch maar weer eens begonnen met het zoeken naar een oplossing voor dit probleem, en ik dacht, laat ik "net time \\servernaam /set" eens proberen. En damn, die werkt gewoon perfect?!
Hoe kan dat nou? Waarom kan ik het niet automatisch laten regelen?
Overigens heb ik precies het zelfde op W2K3 servers die hier draaien.
Ik weet het niet meer, kan iemand me misschien een zetje in de juiste richting geven?
Echter als ik op de clients via de gui instel dat ze moeten synchen met de server en op update now klik, krijg ik doodleuk een error: "An error occurred while winodws was synchronizing with servernaam" Als ik daarna het venster sluit, en opnieuw open, staat er "Windows has never attemped to synchronize to an internet time server".
Geen enkele melding in de eventviewer, dus das leuk zoeken op die manier
Nu ben ik vandaag toch maar weer eens begonnen met het zoeken naar een oplossing voor dit probleem, en ik dacht, laat ik "net time \\servernaam /set" eens proberen. En damn, die werkt gewoon perfect?!
Hoe kan dat nou? Waarom kan ik het niet automatisch laten regelen?
Overigens heb ik precies het zelfde op W2K3 servers die hier draaien.
Ik weet het niet meer, kan iemand me misschien een zetje in de juiste richting geven?