Toon posts:

sempron probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was gisteren bezig met, voor mijn vriendin, een office peeceetje in elkaar aant het steken.
nu stuit ik op het volgend probleem, ik steek de sempron in het mobo en tijdens de post geeft hij een critical error: de cpu wordt niet ondersteund, bios update wordt als oplossing gesugereerd...

ik heb gisteren dan maar een bootable cd gemaakt maar het lukt me niet om de bios te flashen, het is alsof de cd nooit gelezen wordt. zou ik dit kunnen oplossen, of moet ik een diskette station gebruiken met bijhorende bios disk? en wat zou de knop zijn dat ik moet indrukken om mijn bios te updaten? (dit staat namelijk niet in het boekje).

hardware: mobo:asrock K8upgrade 760gx
cpu: sempron 2600
voor de rest: seagate schijfje van 80 gig, 512 ram, ...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En je heb de bootvolgorde wel goed gezet? Dwz de cd-rom boot als eerste?
Je moet daarnaast op je bootable floppy/cd wel een nieuwe bios-versie zetten en een flash-utility. ;)

Normaal staat dit in de manual, maar die is erg summier.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Volgens mij kan je een bios alleen updaten met een CPU die wel ondersteund wordt, je zult dus ergens een andere CPU vandaan moeten halen die wel ondersteund wordt om de bios te updaten.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm daar had ik al schrik voor, hoe zie ik of een andere cpu een stepping heeft die wel ondersteund wordt?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Waarschijnlijk zit em het in de 64 bits Sempron die door de BIOS niet wordt gesupport, dus ergens een 32 bits Sempron vandaan halen of een S754 Athlon 64