[TR: Legend] Grafische glitches

Pagina: 1
Acties:

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 10:53
Hey, ik bezit sinds kort de nieuwe tombraider, ik moet zeggen dat het er mooi uitziet, maar de vereiste systeemconfiguratie is ronduit belachelijk. Maargoed dat is een andere zaak

Ik speel de game met Next-gen Content aan, dat wil zeggen dat de game de nieuwe shadertechniek en nog wat andere dingen gebruikt. Jammergenoeg krijg ik hele rare grafische fouten, en ik heb nog nergens een antwoord kunnen vinden.

Mijn info:
A64 3200+ @ 2,6
XFX 7800GT
1gb kingston pc3200 ddr ram
A8N-E mobo
Windows XP professional - Media Center Edition

Geprobeerde drivers: 81.98 84.21 84.43
Bij alle versies blijft het hetzelfde, hoewel bij de laatste betadrivers 84.43 de algehele FPS wat verbeterd
DX 9.0c is geinstalleerd.
Patch 1.1 van eidos is geinstalleerd.

Hier de glitches:
http://home.versatel.nl/JHollander/glitch1.jpg
Zie hier de vierkante vlakken in de waterval

http://home.versatel.nl/JHollander/glitch2.jpg
Hele vage hoekige textures in waterval

http://home.versatel.nl/JHollander/glitch3.jpg
Met shadows enabled Zijn de schaduwen opgebouwd uit rare vierkante blokjes ipv een smoothe schaduwval, eigenlijk heb je bewegend beeld nodig om deze glitch goed te laten zien

Iemand anders hier ook last van? is mijn graka rot? lijkt me niet, bijv fear draait als een zonnetje @max

[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 30-04-2006 16:19 . Reden: resizen voortaan aub ;) ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:39

Polycom

Poes van goud

opnieuw geinstalleerd?
Videokaart temperatuur?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
Hier en daar heb ik al gelezen dat dit spel zwaar bugged is op nvidia kaarten op het moment.
Bijvoorbeeld hier: http://www.bit-tech.net/g...ider_legend_review/4.html
Ik denk dat je moet wachten tot er een patch uitkomt of op minder hoge settings spelen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Ik zie geen fouten hoor? Gewoon wat raargeplaatste textures kan je volgens mij niets aan doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Phorze
PuDy schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:01:
opnieuw geinstalleerd?
Videokaart temperatuur?
:? :/
Ramon de Jesus schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:07:
Ik zie geen fouten hoor? Gewoon wat raargeplaatste textures kan je volgens mij niets aan doen.
Ik noem dat joekels van fouten, komop zeg, als je de game laad zie je "the way its ment to be played" van Nvidia langskomen. Kortom ze BELOVEN dat het optimaal werkt met Nvidia kaarten. Bovendien is de algehele performance van die next-gen content ook bagger, echt driver gerelateerd hoor. Je kan wel zeggen "niets aan de hand, zeur niet". Maar ik heb toevallig geen stront in mijn ogen, en die 49,95 heb ik niet betaald om nog maar even een paar maanden te wachten op een fix.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Phorze schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:08:
[...]

:? :/

[...]

Ik noem dat joekels van fouten, komop zeg, als je de game laad zie je "the way its ment to be played" van Nvidia langskomen. Kortom ze BELOVEN dat het optimaal werkt met Nvidia kaarten. Bovendien is de algehele performance van die next-gen content ook bagger, echt driver gerelateerd hoor. Je kan wel zeggen "niets aan de hand, zeur niet". Maar ik heb toevallig geen stront in mijn ogen, en die 49,95 heb ik niet betaald om nog maar even een paar maanden te wachten op een fix.
Waarom zou het een driver probleem zijn? Zelf heb ik het spel uitgespeeld op een 6800GT (zonder next-gen) zonder enige texture glitches en crashes. Probeer anders bepaalde settings te verlagen of de next-gen uit te zetten.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou het niet kunnen dat je teveel verwacht van Tombraider? Dit kan je natuurlijk ook omdraaien: Tombraider voldoet niet aan je verwachtingen. Maar wat ik bedoel is: Zijn de fouten die jij opmerkt alleen bij jou te vinden of bij iedereen :?

Als ik bijvoorbeeld naar die rots kijk dan zie ik ook een enorm onrealistische hoekige rots. Als je eenmaal Oblivion gewend bent, dan is heel Tombraider eigenlijk grafisch wat minder. Maar goed, glitches zijn geen ramp als de gameplay goed is toch? Nu nog hopen dat dat zo is :P.

Edit: Net even getest en ook ik heb die lelijke vlakken en hoekige artifacts (met een 7900GT).

[ Voor 22% gewijzigd door dr snuggles op 03-05-2006 10:33 ]

• Phorze
Hmm ja dan zullen de textures zelf wel niet helemaal in orde zijn, maargoed zonder next-gen aan spelen is natuurlijk geen optie :+
Ik moet zeggen deze dingen zijn mij alleen opgevallen in het eerste level, ben nu wat verder, en ben nog weinig slechts tegen gekomen.
Waar ik nu benieuwd naar ben is of deze foutjes ook te vinden zijn op de 360 te vinden zijn.
wwillem schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:27:
Als je eenmaal Oblivion gewend bent, dan is heel Tombraider eigenlijk grafisch wat minder.
Ik heb oblivion nog niet op de pc gezien, maar ik moet zeggen dat het er op de xbox 360 echt niet beter uit ziet dan tombraider op de pc, op de glitches na dan. Vooral bepaalde rotswanden zijn veel mooier dan die in oblivion.

Enfin de gameplay is erg leuk, ik speel het met een controller.
Ik zit nu wel vast bij die baas van de jappen, wat een hond is dat :+ iemand nog tips? :P

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 19:55

mikeya

:o

De readme van het spel geeft al aan dat je problemen kunt verwachten met dat next-gen content.
There are some areas in the game when you may experience some graphical problems (corrupt / missing textures) when running the next-generation features. Again you will need to make sure that you have the latest drivers from your video card manufacturer to help solves these problems.
Ik denk dus dat anders dan wachten op een driver update of een patch er weinig is dat je eraan kunt doen. Dit is overigens niet het enige geval, er zijn al meerdere games atm met glitches i.c.m nvidia en next-gen content. Zoals bijvoorbeeld Ghost Recon: Advanced Warfighter.

Mike,

Pagina: 1