Die koop je bij muziekzaken, niet bij computerzaken

.
www.feedback.nl /
www.thomann.de /
www.musicstore.com
Ik heb bij de laatste twee ook al vaker besteld en in sommige gevallen zijn de prijzen net iets voordeliger dan in NL.
Ik heb zelf de E-mu 1212m (gehaald bij Feedback Utrecht) en ik ben er erg gelukkig mee. Goede kwaliteit, genoeg aansluitingen, lage latency. Het enige wat een beetje verwarrend is is hoe PatchMix DSP werkt, maar dat was bij m'n vorige geluidskaart (Hoontech DSP2000 C-port, uiteindelijk weggegaan omdat 'ie te groot was voor wat ik nodig had) ook zo. Er stonden complete workshops op de site zelf. Wil je veel routingsmogelijkheden, dan kan dat helaas niet anders dan lastig, schijnbaar

.
Je kunt de kaarten achteraf nog uitbreiden en je hebt verschillende pakketten. De Proteus X is bijv. een volledige sample-based library van een hele hoop E-mu sounds en in het pakket zit de 0404 er gelijk bij, dus kun je daar misschien ook naar kijken. Softsynths met zo'n libraries zijn al gauw wat prijziger (Steinberg Hypersonic, IK SampleTank etc.).
Ik heb wel een artikel van de Sound On Sound over PMDSP en daar wordt een hoop verhelderende uitleg over de bediening gegeven.
[
Voor 18% gewijzigd door
Yoozer op 30-04-2006 15:17
]