Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
En welke balansasje bedoel je? Ik heb toch al wat pompen gedemonteerd maar een balansas heb ik nooit gezien.
[ Voor 77% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2006 00:13 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
wegens slijtage van de pomp raakt het stangetje in (hevig) onbalans, zorgt voor een onregelmatige inspuiting in de stationair stand.
Er zit nu een modificatie afdekklepje op de pomp, met een klein magneetje erin.
Dit magneetje trekt een van de nokjes aan waardoor het stangetje niet meer beweegt. Gevolg; een rustig lopende pomp en dus ook motor.
90% van het schudden is dus daarmee ook opgelost, maar ietwat schudden blijft over.
de kwestie is dus nu of versleten (of kapotte of vuile) injectoren het een soort van moeilijker maken voor de pomp vloeiend te functioneren en dat dus de laatste onbalans zou moeten kunnen verhelpen, of kan dat alleen met revisie van de pomp (hetgeen BEHOORLIJK in de papieren loopt)
Bedoel je de eindeslagregeling van de plunjer met de 2speed/allspeedregelaar? Want ik word hier nou niet bepaald wijs uit. Een magneet welke een nok moet aantrekken zodat een stangetje stabiel blijft... is het niet het ding welke zorgt dat het ding van het ding welke die schotten van dat ding aandrijft?paQ schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:23:
ik bedoel het (jip-en-janneke-taal) stangetje met (zoals het lijkt) stabilisatie nokjes erop.
wegens slijtage van de pomp raakt het stangetje in (hevig) onbalans, zorgt voor een onregelmatige inspuiting in de stationair stand.
Er zit nu een modificatie afdekklepje op de pomp, met een klein magneetje erin.
Dit magneetje trekt een van de nokjes aan waardoor het stangetje niet meer beweegt. Gevolg; een rustig lopende pomp en dus ook motor.
Een versleten verstuiver geeft veel verbruik want die sluit niet meer af op zijn dichting. (geeft een grote delay time en gaat de motor kloppen).De kwestie is dus nu of versleten (of kapotte of vuile) injectoren het een soort van moeilijker maken voor de pomp vloeiend te functioneren en dat dus de laatste onbalans zou moeten kunnen verhelpen, of kan dat alleen met revisie van de pomp (hetgeen BEHOORLIJK in de papieren loopt)
Een kapotte verstuiver waarbij de naald blijft hangen kan een waterslag geven wat altijd leuk is. Een kapotte verstuiver waarbij de naald niet omhoog komt spuit niet in (lijkt me sterk dat die bij 500bar druk niet omhoog gaat)
Een vuile verstuiver spuit niet genoeg in en moet de motor onregelmatig lopen. Erg goed voor de krukas
* Chevy454 aait de AVL 845
Verstuiver kan je overigens wel testen met een fietsenpomp als een beetje kundig bent
[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2006 01:38 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
tja het is een beetje moeilijk uitleggen, maar hier wat paintskillsChevy454 schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:47:
[...]
Bedoel je de eindeslagregeling van de plunjer met de 2speed/allspeedregelaar? Want ik word hier nou niet bepaald wijs uit. Een magneet welke een nok moet aantrekken zodat een stangetje stabiel blijft... is het niet het ding welke zorgt dat het ding van het ding welke die schotten van dat ding aandrijft?

als ik de pomp zo voor me zie, dan kan ik een afdekklepje wegschroeven.
Achter dat klepje zie ik dan 'het' stangetje met de vier nokjes erop. Als ik de motor nu start, is dat stangetje dus in onbalans en schudt de motor in zijn steunen. Leg ik heel zachtjes mijn vinger op een van die nokjes, dan stopt het stangetje met bewegen en loopt de motor kalm en rustig.
Vandaar dat er een modificatie bestaat op het klepje, waarin een magneetje is verwerkt. Dat magneetje zit voor het meest rechtse nokje waardoor het stangetje dus niet meer in onbalans is.