Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Nu je het zegt, haha m'n vriendin zit ze net te bekijken en die komt het exact hetzelfde commentaar...KappuhH schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:09:
Ik heb zelf niet heel veel verstand van fotograferen, maar wat me direct opviel (en irriteerde) waren de scheve horizonnen, misschien moet je daar nog wat aan fotosoepen?
Heeft ook beetje te maken met mijn positie t.o.v. het vuurwerk en de schuine ondergrond waar mijn statief op stond.
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2006 23:12 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Goeie eerste poging in ieder geval. En heb je iets met die foto's gedaan waardoor er best wat ruis in zit?
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
De portretstand dat is een goeie tip thnx. Ik moet zeggen dat ik qua sluitertijd/diafragma enzo nog niet veel met mijn camera 'gespeeld' heb. Vanavond was eigenlijk de eerste keer dat ik wat mee gedaan heb.Haaguit schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:12:
Je hebt ook erg veel 'rond' je vuurwerk. Misschien kon je wat beter kaderen, zodat je vuurwerk beter in beeld komt. Ook speelt alles zich in de hoogte ag, dus misschien is portretstand dan mooier. Verder misschien iets te lange sluitertijd, maar dat blijft erg lastig.
Goeie eerste poging in ieder geval. En heb je iets met die foto's gedaan waardoor er best wat ruis in zit?
Ik heb de foto's niet bewerkt, alleen geresized.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Het lullige is alleen (weet ik uit ervaring
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Ter vergelijking een vuurwerkfoto van mij die ik wel goed gelukt vind op http://www.kraagjes.nl/daily/2006/03/15 . Jij gebruikt een sluitertijd van 8 sec, diafragma f/2.8 en ISO100. Ik heb een sluitertijd van 2 sec, diafragma f/18 en ISO200. Dat is een verschil van meer dan 6 stops, er komt bij jou dus meer dan 6 keer zo veel licht binnen dan op mijn foto. En imho is dat dus te veel
Verwijderd
Ik ben ook in het bezit van de Hp945 camera, de overbelichte foto's ken ik daarom goed.
Omdat je bij de Hp niet zowel diafragma als sluiter onafhankelijk van elkaar kan instellen, zit de truc in de over onderbelichtings functie.
Kies op je camera voor een klein diafragma (groot F getal, je wilt immers veel scherpte-diepte bereik)
De camera heeft in donkere situaties de neiging om over te belichten, daarom moet je onderbelichten op je camera. Die hoeveelheid zou ik op locatie bepalen en uitproberen.
Succes!
Thnx..ik ga er mee aan het werkVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 04:46:
Dit komt me bekend voor.
Ik ben ook in het bezit van de Hp945 camera, de overbelichte foto's ken ik daarom goed.
Omdat je bij de Hp niet zowel diafragma als sluiter onafhankelijk van elkaar kan instellen, zit de truc in de over onderbelichtings functie.
Kies op je camera voor een klein diafragma (groot F getal, je wilt immers veel scherpte-diepte bereik)
De camera heeft in donkere situaties de neiging om over te belichten, daarom moet je onderbelichten op je camera. Die hoeveelheid zou ik op locatie bepalen en uitproberen.
Succes!
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Je moet wel een klein diafragma (groot f getal) kiezen, maar niet vanwege het scherptediepte bereik. Als je op bijvoorbeeld 50mm (zoals de TS gemiddeld heeft gedaan) foto's op f/2.8 maakt, is alles (natuurlijk wel gefocussed op oneindig) al scherp na 29,5 meter. Een kleiner diafragma is daar dus niet voor nodig. Je hebt het wél nodig om een sluitertijd van een paar seconden te kunnen gebruiken zónder dat de foto overbelicht is. Die paar seconden heb je nodig om een mooie vuurwerk 'bloem' te krijgen, maar ook omdat je nooit precies weet wanneer iets gaat ontploffenVerwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 04:46:
Dit komt me bekend voor.
Ik ben ook in het bezit van de Hp945 camera, de overbelichte foto's ken ik daarom goed.
Omdat je bij de Hp niet zowel diafragma als sluiter onafhankelijk van elkaar kan instellen, zit de truc in de over onderbelichtings functie.
Kies op je camera voor een klein diafragma (groot F getal, je wilt immers veel scherpte-diepte bereik)
De camera heeft in donkere situaties de neiging om over te belichten, daarom moet je onderbelichten op je camera. Die hoeveelheid zou ik op locatie bepalen en uitproberen.
Succes!
hehe ik ga er mee aan de slag, alleen nog ff een plek opzoeken waar men vuurwerk afsteektZoefff schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:49:
[...]
Je moet wel een klein diafragma (groot f getal) kiezen, maar niet vanwege het scherptediepte bereik. Als je op bijvoorbeeld 50mm (zoals de TS gemiddeld heeft gedaan) foto's op f/2.8 maakt, is alles (natuurlijk wel gefocussed op oneindig) al scherp na 29,5 meter. Een kleiner diafragma is daar dus niet voor nodig. Je hebt het wél nodig om een sluitertijd van een paar seconden te kunnen gebruiken zónder dat de foto overbelicht is. Die paar seconden heb je nodig om een mooie vuurwerk 'bloem' te krijgen, maar ook omdat je nooit precies weet wanneer iets gaat ontploffen
Ehh..hoe heb jij die Google map zo mooi op je site gekregen met pointers naar je foto's toe?
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
wellicht offtopic, maar heb je daar een grote versie van?Zoefff schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:31:
Het vuurwerk is eigenlijk allemaal overbelicht waardoor het 1 grote witte vlek wordt, en je de kleuren en vormen van het vuurwerk niet goed meer ziet. De gebruikte sluitertijd is véél te lang, en je diafragma veel te groot (te klein getal).
Ter vergelijking een vuurwerkfoto van mij die ik wel goed gelukt vind op http://www.kraagjes.nl/daily/2006/03/15 . Jij gebruikt een sluitertijd van 8 sec, diafragma f/2.8 en ISO100. Ik heb een sluitertijd van 2 sec, diafragma f/18 en ISO200. Dat is een verschil van meer dan 6 stops, er komt bij jou dus meer dan 6 keer zo veel licht binnen dan op mijn foto. En imho is dat dus te veel
1280x1024, 1280x960 of 1024x768Zoefff schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:57:
Jahoor. Welk formaat wil je 'm hebben?
• http://www.kraagjes.nl/pi...erk-cardiff-1280x1024.jpg
Astu. En nu weer ontopic hè
Zoefff schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:06:
[list]• http://www.kraagjes.nl/pi...werk-cardiff-1280x960.jpg
• http://www.kraagjes.nl/pi...erk-cardiff-1280x1024.jpg
Astu. En nu weer ontopic hè
Oja.. moest weer ontopic
Die bomen + weg + water onderin kunnen maar beter weg, die leiden af en zorgen ervoor dat de foto er amateuristisch uitziet (als dat goed gespeld is
Verwijderd
Probeer in het vervolg eens meer met de sluitertijden tespelen van het toestel dat zullen meer leuke plaatjes opleveren of een andere ISO instelling zie namelijk nogal wat ruis op je foto's oefening baart kunst
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 12:00 ]
Verwijderd
Netjes ZoefffZoefff schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:31:
Het vuurwerk is eigenlijk allemaal overbelicht waardoor het 1 grote witte vlek wordt, en je de kleuren en vormen van het vuurwerk niet goed meer ziet. De gebruikte sluitertijd is véél te lang, en je diafragma veel te groot (te klein getal).
Ter vergelijking een vuurwerkfoto van mij die ik wel goed gelukt vind op http://www.kraagjes.nl/daily/2006/03/15 . Jij gebruikt een sluitertijd van 8 sec, diafragma f/2.8 en ISO100. Ik heb een sluitertijd van 2 sec, diafragma f/18 en ISO200. Dat is een verschil van meer dan 6 stops, er komt bij jou dus meer dan 6 keer zo veel licht binnen dan op mijn foto. En imho is dat dus te veel





