[2003] Policies werken niet. Userenv 1030

Pagina: 1
Acties:

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 17:12
De policies komen niet door op de clients, maar eerst even situatie schets.

2 * 2003 server (Rome & Venice)

Allebei draaien ze DHCP(ieder een eigen range) en allebei draaien ze DNS. Ieder heeft een zonetransfer naar de ander en ieder heeft zichzelf als prim dns bij ip settings. Rome draait RRAS en WSUS. Op Venice is DSF geconfigureerd.

Nu krijg ik, alleen, op Rome userenv 1030 in de Application log en (Warning)LSAsrv 40960(0xc0000064).

Ik heb verschillende technet articles door gelezen en uitgevoerd, maar helaas blijkt niks de oplossing te zijn. Ook heb ik hier op tweakers gezocht. De meeste articles die gaan over 1030 spreken altijd over een combinatie met een andere error (b.v. 1058). Het vreemde is dat ik eerst ook de error 1058 kreeg, maar die heb ik met behulp van ADSIedit op kunnen lossen. Ik moest de locatie naar een gpo corigeren.

in de userenv.log vond ik de volgende twee entries, maar daar kan ik niet zo gek veel uit opmaken.

USERENV(1bc.748) 20:22:22:640 ProcessGPOs: Logging Data for Target <ROME>.
USERENV(1bc.748) 20:22:22:640 ProcessGPOs: OpenThreadToken failed with error 1008, assuming thread is not impersonating

en

USERENV(fa8.ad8) 19:42:21:562 ProcessGPOs: GetGPOInfo failed.
USERENV(fa8.ad8) 19:42:21:562 ProcessGPOs: No WMI logging done in this policy cycle.
USERENV(fa8.ad8) 19:42:21:562 ProcessGPOs: Processing failed with error 997.

Ik hoop dit iemand me hiermee verder kan helpen, want ik word er echt mesjokke van

Vergeten erbij te vermelden.
De error in userenv 1030 krijg meestal 2 keer bij het opstarten en verder elke keer as gpupdate run.

en op de clients krijg ik de error userenv 1054

[ Voor 9% gewijzigd door Mellachi op 30-04-2006 00:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je precies gecorrigeerd in adsiedit? Normaal gesproken moet dat natuurlijk niet nodig zijn namelijk - ik kan me dan ook voorstellen dat daar iets mis gegaan is? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gevonden via Eventid.net:
Other posts from Microsoft engineer suggest that if a domain controller is multi-homed (more than 1 network card) they may experience this problem (note that "network card" could mean a physical or a virtual one - i.e. VMWare or VPN virtual adapters).
Persoonlijk ben ik totaal geen fan van Multihomed domain controllers, 'k heb er teveel ellende mee gezien. Zie ook nog: Working with GPOs on a multihomed Windows 2000 DC generates numerous errors

[ Voor 22% gewijzigd door Question Mark op 30-04-2006 13:02 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mellachi
Die artikelen had ik ook al gevonden, maar die blijken niet de oplossing.
Op de één of andere manier lijken de policies toch door te komen. Het lijkt me alleen niet dat ik deze foutmeldingen kan negeren.

Het gaat in dit geval niet om een multihomed server.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mellachi schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:45:
Het gaat in dit geval niet om een multihomed server.
Er draait toch Routing & Remote Access op? Lijkt me toch niet dat je dat via 1 Nic doet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mellachi
RRAS gebruik ik puur voor een VPN, dus in die server zit 1 nic.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geef eens de output van je "ipconfig /all" op deze RRAS server. Ik weet bijna wel zeker dat er een extra virtuele adapter bij zit voor je VPN verbinding.

Let ook op mijn eerdere quote: ook virtuele VPN adapters tellen mee als NIC.

Pagina: 1