ik vroeg me af of het mogelijk was om zelf heatpipe-koelblokken te maken? dit omdat ik zelf wat wil klooien met oude CPU's
karige topic... lees eerst eens in; http://en.wikipedia.org/wiki/Heatpipe
Aunt bunny is coming to get me!
als dit mogelijk is moet dat enorm veel werk zijn. Misschien is het gewoon makkelijker om deze zamaln hardeschijfkoeler te halen, dan heb je elf heatpipes voor twintig euro.
Nu met WP, PV, EV en PC
kan ik die dingen ook makkelijk buigen enzo?theodouma schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:49:
als dit mogelijk is moet dat enorm veel werk zijn. Misschien is het gewoon makkelijker om deze zamaln hardeschijfkoeler te halen, dan heb je elf heatpipes voor twintig euro.
Koper is vrij zacht, maar me je blote handen gaat dat denk ik niet lukken
Ik denk dat het een beetje te lastig is om zelf helmaal te maken, je hebt dan toch wel aardig wat spullen nodig die niet iedereen in de kelder heeft staan
Ik denk dat het een beetje te lastig is om zelf helmaal te maken, je hebt dan toch wel aardig wat spullen nodig die niet iedereen in de kelder heeft staan
offtopic:
@de ondertitel van de TS: Het is H2O, niet H2O
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Zelf heatpipes maken is wel te doen, ik weet dat er hier op GoT mensen mee bezig geweest zijn. De heatpipes uit een Zalman HDD-koeler zou ik niet zomaar gaan buigen, ik denk dat ze afscheuren/breken of dicht knakken waardoor ze niet meer werken.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
er zit toch soort speciaal gas in??
dan zou ik er niet teveel mee gaan kloten...
"The pipe contains a relatively small quantity of a "working fluid" or coolant (such as water, ethanol or mercury) with the remainder of the pipe being filled with vapour phase of the working fluid, all other gases being excluded."WhiteViper schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:11:
er zit toch soort speciaal gas in??
Vraag me af of er ook gewoon water word gebruikt in de meeste high-end koelers of dat er dan andere gassen wordne gebruikt zoals eerdergenoemde ethanol en mercury.
|| Specs || SuperPI 1m
Zie ook Bouw je eigen heatpipe in 10 minuten.. Dit gaat wel over heatpipes, maar niet in combinatie met een koelblok.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ik doe gewoon alt gr-2fsfikke schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:03:
Koper is vrij zacht, maar me je blote handen gaat dat denk ik niet lukken![]()
Ik denk dat het een beetje te lastig is om zelf helmaal te maken, je hebt dan toch wel aardig wat spullen nodig die niet iedereen in de kelder heeft staan![]()
offtopic:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 23:58 ]
Pagina: 1