WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De enige ervaring die ik heb, is de keer dat ik een auto moest huren in Las Vegas. De reden waarom wij toen voor Hertz kozen was omdat de andere maatschappijen of heel veel extra vroegen voor (extra) mensen onder de 25 (ik weet niet welke leeftijd in Nieuw-Zeeland hier relevant voor is) en omdat de ander maatschappijen kosten per gereden kilometer in rekening brachten (wat voor ons redelijk veel zou zijn omdat we 'even' op en neer naar de Grand Canyon gingen.
Ik heb in Tenerife een auto gehuurd althans mijn vader. Dat was qua kwaliteit nog heilig met wat er reed. Bij ons deden alleen de alarmlichten(knipperlichten) het niet(toch vrij belangrijk (4xgemist)).
Controleer altijd of alles van een auto het doet. Een beetje betrouwbaar verhuurbedrijf is altijd prettig. Als er wat met die auto is kan je altijd vragen.
Controleer altijd of alles van een auto het doet. Een beetje betrouwbaar verhuurbedrijf is altijd prettig. Als er wat met die auto is kan je altijd vragen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
- Paspoortbreinonline schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:37:
... waar moet ik op letten bij het huren van een auto?..
- Rijbewijs
- Te maken kilometers die je schat
- Inleverplek van de auto
- Verzekering!
- Prijs per km of per uur/dag/week?
Verder is Hertz een hele goeie daar in AUS/NZ: in beide landen een naam hoog te houden op dat gebied
Eigenlijk is het vrij simpel: Huur gewoon (op de plaats van bestemming, maar wel tevoren reserveren!) bij een internationaal opererende en bekende maatschappij (Hertz, Avis, etc.) Die hebben een naam hoog te houden van kwaliteit enzo, dus dat zit meestal wel goed. Daarnaast accepteren ze alle gangbare creditcards en staan ze bekend dat er geen fraude mee wordt gepleegd, dus geen onverwachte kosten achteraf. Dat risico heb je met die autohuur.org een stuk meer imho.
Verder zou ik ALTIJD je eigen risico afkopen, zeker als je er zo lang mee rond gaat trekken. Kost wat extra, maar in een lange tijd kan er meer gebeuren dan in een enkel dagje autohuur.
Loop ook even een rondje om je auto heen als je hem krijgt, en maak melding van evt schade die er op zit. Dan ben je iig ingedekt mochten ze achteraf toch per ongeluk nog zeggen dat er iets mis is met de auto. Zorg ook dat je een alarmnummer hebt van de verhuurmaatschappij - dat zul je meestal wel krijgen, maar toch handig om op te letten. Komen ze je misschien nog wel in de rimboe halen ook
Let ook op dat je niet met alle auto's van de openbare weg (bijv. zandpaden / kiezelpaden) af mag. ben je dat van plan, informeer dan welke auto je daar evt wel voor mag gebruiken; ik gok dat ze dan een 4x4 aan zullen raden
Verder zou ik ALTIJD je eigen risico afkopen, zeker als je er zo lang mee rond gaat trekken. Kost wat extra, maar in een lange tijd kan er meer gebeuren dan in een enkel dagje autohuur.
Loop ook even een rondje om je auto heen als je hem krijgt, en maak melding van evt schade die er op zit. Dan ben je iig ingedekt mochten ze achteraf toch per ongeluk nog zeggen dat er iets mis is met de auto. Zorg ook dat je een alarmnummer hebt van de verhuurmaatschappij - dat zul je meestal wel krijgen, maar toch handig om op te letten. Komen ze je misschien nog wel in de rimboe halen ook
Let ook op dat je niet met alle auto's van de openbare weg (bijv. zandpaden / kiezelpaden) af mag. ben je dat van plan, informeer dan welke auto je daar evt wel voor mag gebruiken; ik gok dat ze dan een 4x4 aan zullen raden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)