Pc wordt niet getoond in mijn netwerk locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 2.750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit is mijn situatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
PC1    PC2    PC3
 I      I      I
 ---------------
        I
     Switch
        I
     Livebox

PC1 - Mijn PC
PC2 - PC v.d. Vrouw
PC3 - Mijn hulp pc

Het probleem is dat ik geen bestanden van PC1 naar PC3 kan overzetten. Ik krijg dan de melding : \\192.168.1.12 is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtiging hebt.

Kan netwerkpad niet vinden.

Wat ik reeds heb gedaan/ingesteld.

Alles zit in de zelfde werkgroep.
Alle PC's hebben een vast ip
Alle PC's hebben Win XP pro SP2 met de laatste updates
De netwerkwizard is op alle PC's uitgevoerd.
Op alle drie heb ik administrator rechten
Via verkenner/ mijn netwerklocaties wordt alleen PC2 getoond.
Via Realvnc kan ik PC2 en PC3 over nemen.
Op PC3 staan alle partities op delen.
Windows firewall geeft op alle PC's toestemming voor printer en bestanden delen.
Op alle PC's heb ik internet.
Uitvoeren - \\PC2 geeft een verbinding - geen ww nodig.
Uitvoeren - \\ PC3 geeft weer die fout melding.
Pingen naar PC3 lukt.

Na drie dagen zoeken en de nodige topics door gelezen te hebben ben ik het spoor bijster. Waar kan het nu nog aan liggen waardoor ik geen bestanden kan overzetten en dus die fout melding krijg.

Verwijderd

Zet je virusscanner eens uit?
Kijk bij windows firewall deze staat al uit maar open het icoon windows firewall en ga naar geavenceerd, dan kan het zijn dat er een vinkje aan staat bij beveiligen lan.
Vinkje eens weg halen.
Opnieuw opstarten met virusscanner op beide pc uit en kijken wat er gebeurd.

• mexwall
Alle drie PC's hebben AVGfree als virusscanner, die heeft nog nooit dwars gelegen.

Alle twee de firewalls uit (gelijkdie irritante waarschuwing), alle twee de virusscannersuit, maar nog geen verbinding tussen PC 1 en 3. Ook dat vinkje bij advanced weg gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door mexwall op 29-04-2006 21:36 ]

Verwijderd

Als je op PC3 eens een map aan maakt en deze deelt, is deze dan wel te zien vanaf een andere client?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Overal ook "Simple file sharing"/"Het eenvoudig delen van bestanden" aan? Als je dan expliciet mappen sharet zonder de wizard moeten ze publiekelijk toegankelijk zijn. Als je nu al shares hebt gemaakt op een pc terwijl Simple file sharing niet aanstond: eerst ontsharen, dan met Simple file sharing opnieuw sharen.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Zoiets had ik laatst ook (en nog)
ff mijn situatie schetsen...

adsl modem -> Gigabit Switch + WiFi AP
aan de switch hangen 3 pc's, 2 met XP pro +sp2 en 1 met server 2003 (op deze staan drives gedeeld met video muziek etc)
Nu heb ik een laptop erbij en deze heeft XP home.
Met geen mogelijkheid kreeg ik op de laptop de gedeelde drives van de server te zien, wel de andere 2 pc's

Ik heb nu een oplossinkje gevonden tot ik iets beters tegenkom.
via een dos-schermpje meld ik me aan met account administrator op de server.
zoiets als dit dan: Net use //server /user:administrator
En voila, alle gemapte drives zijn toegankelijk in explorer.

Weet niet of je er iets aan hebt....

been there, done that, bought the T-shirt

Verwijderd

Hen je een automatisch ip adres of heb je er 1 vast toegewezen.
als je er 1 hebt toegewezen, check dan even of je DNS wel goed ingesteld staat op 192.168.1.1
Dit is zo in de wanadoo livebox.

• mexwall
Simple filesharing ben ik nergens tegen gekomen.

192.168.1.1 is de standaard gateway en niet de DNS

De primary en secudary DNS staan op alle drie het zelfde ingesteld. Dus als daar een fout in zou zitten dan is PC3 ook niet te benadered van af PC1 en anders om.

PC1 is ook vanaf PC3 te benaderen, PC2 niet. Weer de zelfde fout melding.

Verwijderd

"Simple File Sharing" is te vinden onder: Tools - Folder Options - View, in de verkenner.

• mexwall
Gevonden, stond al aangevinkt.

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-03 17:04
* Heb je onder de TCP/IP instellingen bij het tabje WINS "Gebruik Netbios via TCP/IP" aanstaan?

* Voor simple file sharing moet het guest account uitstaan via configuratiescherm > gebruikers, maar juist weer aanstaan via configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Locale gebruikers > Gebruikers. Dit omdat de eerste het lokaal aanmelden als Guest onmogelijk maakt, maar simple filesharing maakt iedereen die via het netwerk de PC benaderd automatisch tot Guest, dus staat dat account compleet uit, dan werkt het niet meer.

* Voor simple file sharing moet anonymous access toegestaan zijn om de shares van die computer te kunnen benaderen. Dit is een registrysleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA
Dan de sleutel "RestrictAnonymous" De bijbehorende waarde moet 0 zijn.
Om dan toch nog wat bescherming te hebben kan je beter de sleutel " RestrictAnonymousSAM" op 1 zetten en de sleutel "everyoneincludesanonymous" op 0.

* Vanzelfsprekend moet de firewall uitstaan, maar de firewall service moet juist weer op Automatic staan. Anders dan komt er geen Master Browser Election tot stand. Vraag me niet waarom, maar ik had zelf altijd last van workgroup netwerken die gewoon werkte, maar waarbij je niet via Mijn Netwerklocaties kon browsen. Dan kreeg ik altijd "is niet beschikbaar" Terwijl \\computernaam wél werkte. Nadat ik de tip had gevonden om de firewall service op Automatic te zetten is dat probleem verdwenen! Ik zette hem namelijk altijd uit omdat ik de firewall zelf binnen een netwerk toch altijd uit heb staan. Het doet dus meer dan alleen vuurmuurtje spelen en Internet connection sharing. Typisch Microsoft en hun geheimtaal! :P

[ Voor 20% gewijzigd door Sir Dancelot op 31-05-2006 13:13 ]

Whatever!

Pagina: 1