Mivoc SW1000 - Te veel bas geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 13:01

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik dan eindelijk een AV-receiver, de Marantz SR4600.

Op dit moment gebruik ik nog mijn 10+ jaar oude Sony pro logic speakers, het budget voor echte speakers is er nog niet :(.

Van een collega vorige week voor 50 euro een Mivoc SW1000 subwoofer overgekocht.

Volgens die collega moest ik de SW-pre-out poort van de versterker op het linker line-in contact aansluiten (met rca kabeltje),

Na dit gedaan te hebben ben ik al een tijdje aan het proberen om de subwoofer goed af te regelen icm met de overige speakers. Maar wat ik steeds als resultaat heb, is dat het geluid van de subwoofer veels te hard is.

Het vreemde is, dat de controls achter op de subwoofer (level en crossover) weinig tot geen effect lijken te hebben. Neem ik als voorbeeld de pod-race uit SW1, dan is het lage geluid echt overweldigend en oorverdovend.

In het setup menu van de receiver kan ik het LFE kanaal wel naar -10dB zetten, maar dan is er met de muziek bijna geen bas te horen.

Heb ik de subwoofer goed aangesloten?

Hier een overzicht van de achterkant:

http://www.produktinfo.co...0A_buche_10_SUB_de-en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Bij muziek hoeft je subwoofer nieteens mee te spelen (als je tenminste fatsoenlijke speakers hebt)

Stereomuziek zal ie alleen via front L en R doen. De overige kanalen worden alleen gebruikt bij 5.1 signaalbronnen, of als je via DSP modes spul gaat emuleren.

Kijk of je anders een calibratie-dvd ergens kan lenen, dat maakt t allemaal een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Ik heb het een en ander gecalibreerd met een ' digital video essentials' dvd'tje, waarop ook redelijk aandacht werd besteed aan het audio gedeelte.

Misschien begrijp ik het niet helemaal , maar zoals ik het nu door heb(stapje verder al weer), kan ik de bas redelijk goed afregelen bij Dolby Digital, maar het lijkt erop of de versterker al mijn instellingen negeert zodra er een DTS track afgespeeld wordt.

Misschien dat hier ook de verwarring vandaan komt. Is dit normaal gedrag?

Ik hoop hier ook mensen te vinden die ook een Mivoc SW1000/1100 hebben en mij kunnen vertellen hoe de pre-out aangesloten dient te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Nou, ik heb de subwoofer eens los op een tafel gezeg, met m'n ipod via stereo op de line-in. Wat blijkt: De level knop doet niks :'(. Is dit een veel voorkomen defect? Hoe kan ik dit nameten?
De print waar de level knop op zit is aardig krom getrokken.

Zijn er nog dingen waaraan ik zo kan zien of er een componentje verrot is?