Toon posts:

Laptop HD kaduuk

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb net zo iets gaars meegemaakt, de hd van mijn laptop heeft het begeven, plotseling hoorde ik een waggelend geluid alsof er een dikke bochel erin zat. damn. Operating System not found zegt hij nu als ik hem opstart. De laptop was ook wel vrij warm toen het gebeurde, maar dat dat tot zo'n crash zou leiden wist ik ook niet.
Weet iemand of deze harddisk nog te redden is? en als ik een nieuwe hd moet kopen, er zit geen drive op de laptop, dus hoe zet ik windows er dan op?

many thanks,
zealot in tears...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

kan je er nog op als je van floppy opstart?? Want dan zou je scandisk kunnen proberen. Kan je er niet bij, dan is de kans groot dat er een nieuwe inmoet...

PS: Heb jij 2 laptops met hetzelfde probleem?? ;)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen floppy of cdrom op de laptop, ik was net bezig om een paralelle cdrom te installeren, maar daar kun je natuurlijk niet mee booten. Er zit wel USB op, zou je dan met zo'n imac diskdrive kunnen booten?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zit er wel een printerpoort op? Dan kan je misschien met een proggie als FX en een kabeltje de CABjes van het OS overpompen, en dan...

Oh nee,kut. Je hebt er geen FDD inzitten, dus booten wordt een probleem :(
Heb je er geen dockingstation bij?

Verwijderd

Topicstarter
nee, helaas geen dockingstation..

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Dan moet je dus niet alleen een nieuwe disk hebben maar ook een adapterkabeltje om een 2.5 inch disk aan een normale ide aansluiting te hangen. Dan kun je hem in een andere computer er bij hangen en een image erop gooien.
Waarom zit er geen floppy in die laptop?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...sommige oudere, kleine Toshiba's en oudere IBM's kennen het fenomeen 'externe FDD'... Da's leuk verzonnen door die gasten, maar 't kost je wèl ff 'n slordige ƒ159,- als je d'r tóch eentje wil... :(

...With a touch of magic¿

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Ik wordt hier zo ziek van, maar goed
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/005889.html

(ik bedoel dat die andere geclosed is, want ik ben wel benieuwt hoe ik dat virus van die harddisk af krijg.. )

AKA Rinkel weblog

• MNM(tm)
4pox: gewoon booten met 'n (schone) opstartflop (waar FDISK op staat), en dan dit intypen:

FDISK /MBR

Neee, je harddisk wordt NIET gewist, maar FDISK maakt nu ff een nieuwe boot-sector voor je. De oude (besmette) boot-sector wordt gewoon overschreven. :)

AL KLAAR!

• MNM(tm)
èn 4POX, is 't nog gelukt om dat virus uit je Boot-sector te verbannen???

Pagina: 1