Toon posts:

Installatie probleem. Hard hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum lezers,
Ik hoop dat ik deze post in de goede sectie heb aangemaakt.

Mijn broertje houd graag van het spelen van een spelletje, nu liep zijn spel niet soepel, na een nieuwe installatie bleef dit hetzelfde, daarom heb ik de videokaart eruit gehaald om te kijken of de fan niet onder de stof zat. Nadat ik de 3d kaart er terug in deed gaf windows een blue screen tijdens het booten.
Om er zeker van te zijn dat de videokaart niet was beschadigd heb ik videokaart vervangen met een andere die 100% zeker werkt. Zelfde probleem.

Daarna heb ik proberen windows er opnieuw op te installeren, bij het installen van XP liep de setup vast op 72% bij het copieren van setup bestanden. Hij geeft een foutmelding dat die het bestand niet kan lezen esc om over te slaan etc etc.

Oke cd is niet meer goed dacht ik, xp opnieuw branden opniuew proberen weer precies t zelfde aan de hand.

Misschien is het de HD? Ik de hd dr uit halen en de HD van mijn pc dr uit halen (onze systemen zijn identiek) en de setup copieerd alle bestanden perfect.

Dan moet het de cd-rom drive zijn? Ik de cd-rom uit mijn pc halen HD terug in die van mn broertje samen met mijn cd-rom. Setup loopt weer vast op precies hetzelfde stuk.

Nu ben ik echt radeloos en weet ik echt niet meer wat het probleem mogelijk kan zijn.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
IDE-kabel.. ?

Verwijderd

hmm dit heb ik ook een keer gehad, bleek dat m'n hele HD gaar was.

Misschien is het in jouw geval inderdaad ook wel de IDE kabel probeer die eens te vervangen doot het exemplaar in de andere pc.

En mocht dat niet helpen dan zou ik even iets van (ik weet niet of je een IDE schijf hebt) maar dan even Powermax van Maxtor te downloaden en dan via een bootable diskette te kijken of je HD wel in orde is.

http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geheugenmodules even goed aandrukken. Misschien heb je die bewogen bij het plaatsen van videokaart. Test het anders even met memtest86.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek inderdaad zo te zijn dat mijn geheugen er op een plaats niet helemaal goed inzat.
Hardstikke bedankt voor deze snelle reacties jongens ik ben hier echt heel dankbaar voor.
GrtZ & heel veel dank,
rAsk