Paarse vlek bij koppensnellers ??

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Dit is een leuke - en ontzettend vreemd!

Ik heb een 1 jr oude deawoo 100 hz tv. Werkt prima. Nou gebeurt er het volgende:
Elke zaterdag kijk ik Koppensnellers op Talpa. Ergens tijdens de uitzending is er opeens een paarse vlek in beeld; altijd rechts midden. Het is niet de belichting want alles kleurt mee. Als ik naar een andere zender zap is de vlek er heel even maar verdwijnt dan weer en komt niet meer terug... tot volgende week zaterdag !!

Ik kijk vrij veel tv maar dit is het enige moment dat de vlek tevoorschijn komt.

Iemand wel eens zoiets vreemds meegemaakt ? Waar komt dit nou door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:17
Heb je toevallig een center speakers van een home cinema set op je tv liggen? Dan is het magnetisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Ik zie het nu niet. Het lijkt mij op dat het het is van de reply hierboven.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt inderdaad erg vreemd, ik heb nog nooit zoiets gehoord helaas heb ik hier verder niet echt een waardevolle aanvulling op.

Ik zat eerst te denken aan een soort van magnetisch veld maar omdat ie het maar bij een zender doet is dit niet echt waarschijnlijk :P

edit: lol vier post elk een minuut achter elkaar :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik denk dat je die paarse vlek alleen ziet op lichte beelden (als er een grijze lucht of witte achtergrond in beeld is)? Ik zou eens kijken of je het niet ook op andere zenders krijgt met lichte beelden.
Onze Philips-TV heeft hier ook last van, alleen wordt het dan geel rechts onderaan of bovenaan.
Zie bijv. ook [rml][ TV] Rare vlekken op beeldbuis[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
nope; is écht alleen maar bij koppensnellers... is ook duidelijk paars; op een gevarieerde achtergrond. Kies ik wat later een zender met een heldere, enkele kleur (bv lucht) is de vlek ook ècht verdwenen...
magnetisme lijkt me dus onwaarschijnlijk - dan zou de vlek niet zomaar komen en verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17

sanook

_/-\o_

is dat niet gewoon Jack Spijkerman ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Nakebod

Nope.

Wat Eegee zegt, daar heb ik ook last van :(
Hoewel ik met normaal tv kijken niet zo vaak last van heb, want het moet echt een goede witte of heldere achtergrond zijn voordat het gaat verkleuren.

Ik krijg 2 vlekken, groen/blauwig links, en geel rechts in beeld.
En dat is best lastig, gezien mijn tv aan mijn HTPC hangt, kan je bijna niets in Windows zelf doen, je krijgt gelijk verkleuring.

Het leuke is, de tv heeft het al vanaf het begin, en hij is al eens ruim 2 weken weggeweest voor reparatie.
Advies van het repair center: Contrast niet zo hoog zetten :|

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Nakebod schreef op zondag 30 april 2006 @ 09:14:
Hoewel ik met normaal tv kijken niet zo vaak last van heb, want het moet echt een goede witte of heldere achtergrond zijn voordat het gaat verkleuren.

Ik krijg 2 vlekken, groen/blauwig links, en geel rechts in beeld.
En dat is best lastig, gezien mijn tv aan mijn HTPC hangt, kan je bijna niets in Windows zelf doen, je krijgt gelijk verkleuring.

Het leuke is, de tv heeft het al vanaf het begin, en hij is al eens ruim 2 weken weggeweest voor reparatie.
Advies van het repair center: Contrast niet zo hoog zetten :|
Dit is een vrij bekend probleem.
Dit komt doordat het zogenaamde "schaduwmasker" wat gebruikt wordt bij CRT beeldbuizen te warm wordt en gaat vervormen waardoor deze verkleuringen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
grappig, ik heb laatst op de tv bij mij thuis ook een paarse vlek ontdekt. Overigens ook een gewone 100hz crt tv. Ietsje rechtsboven van het midden. Dit terwijl er de laatste tijd niets is bijgeplaats in de buurt van de tv, dus dat het magnetisme is wat 'opeens' komt opzetten lijkt me ook sterk. Ik heb het vooral bij een bepaalde reclame weet ik nog, ik dacht bij een tele2 reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

The_Doman schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:17:
[...]
Dit is een vrij bekend probleem.
Dit komt doordat het zogenaamde "schaduwmasker" wat gebruikt wordt bij CRT beeldbuizen te warm wordt en gaat vervormen waardoor deze verkleuringen ontstaan.
Dus contrast niet te hoog zetten is niet eens zo'n slecht idee. Waarschijnlijk staan contrast en helderheid veel te hoog. Zoals zoveel tv's overigens. Zo fikt je beeldbuis lekker op.

Misschien moet je eens proberen een test-dvd te lenen van iemand om in ieder geval die instelling goed te krijgen. Omdat het nogal lastig is om het zo op het oog met een normale tv uitzending goed te krijgen, is een testbeeld voor grey-scale ontworpen. Daar kun je het heel makkelijk goed mee krijgen. Misschien is het ook een idee om het via de laptop/pc te proberen als je die op de tv aan kunt sluiten. Even googlen op Philips Test Pattern Generator en dan krijg je een programma dat allerlei testpatronen voor je op het scherm tovert.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
marteltor schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:23:
grappig, ik heb laatst op de tv bij mij thuis ook een paarse vlek ontdekt. Overigens ook een gewone 100hz crt tv. Ietsje rechtsboven van het midden. Dit terwijl er de laatste tijd niets is bijgeplaats in de buurt van de tv, dus dat het magnetisme is wat 'opeens' komt opzetten lijkt me ook sterk. Ik heb het vooral bij een bepaalde reclame weet ik nog, ik dacht bij een tele2 reclame.
kijk... en dat bedoel ik dus !
Pagina: 1