Door macro's geen update van SUM meer

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 11:23
Hoi mensen,

ik ben nog steeds bezig met een boekhoudprogramma in Excel. Het gaat de goede kant op en er zit al heel veel functionaliteit in, maar ik zit nu met een probleem.
Ik berekenen enkele SUM's in verschillende worksheets, maar als ik macro's uitvoer, updaten de SUM-velden zich niet en krijg ik niet de goede waarde te zien.

Als ik dan van worksheet verander en dan weer terug is de juiste waarde wel ingevuld.

Nu is het heel makkelijk op 2 manieren op te lossen, namelijk dat je excel vanzelf van worksheet laat wisselen, wat vreselijk lelijk is, of je update de velden door met een macro de functie nog een keer in te vullen. Ook dat laatste is niet mooi, want in 1 van die worksheets zitten een dymanische tabellen.

Ik heb in een aantal functies screenupdating uitgezet, anders word je helemaal gek :9

Het gaat hier trouwens om Excel 2003, de rest van de Excel serie heb ik niet, dus kan ik nog niet op testen. Heeft er iemand een idee?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Roep vnauit je code het herberekenen aan.
quote: F1
Voorbeeld
In het volgende voorbeeld worden de formules in de kolommen A, B en C in het gebruikte bereik op Sheet1 berekend.

Worksheets("Sheet1").UsedRange.Columns("A:C").Calculate
:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• k0ewl
hej bedankt he, alleen 1 probleem, hij maakt nu overal automatisch dollars van.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• k0ewl
al gefixt, heb het nu binnen de screenupdate gezet en werkt perfect :D