Toon posts:

Laptop openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

In een vorig topic heb ik laten weten problemen te hebben met het geluid van mijn laptop. Ik ben er vrijwel zeker achter dat het te maken heeft met de hoofdtelefoon uitgang. Dit lijkt mij iets wat je zelf kan vervangen.

Helaas is de waarheid anders, ik heb geen idee hoe ik mijn laptop open krijg. Ik ben bang dat ik hem beschadig. Weet iemand hoe je een Toshiba Satellite l10 kunt openen?

Thanks in advance ;)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

er zitten onderop mini schroefen.. klik eerst je accu.. dvd drive.. hdd er uit en schroef dan alles los.. LETOP je garantie vervalt dan wel (als die er nog opzat)

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mini schroeven al eens losgedraaid. Maar hij blijft vastzitten. Is het essentieel om de HD los te schroeven? De dvd drive is overigens geintegreerd in de laptop zelf.

Is het trouwens een easy job om een hoofdtelefoonuitgang te vervangen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:17:
Ik heb de mini schroeven al eens losgedraaid. Maar hij blijft vastzitten.
Laptops demonteren is niet zo moeilijk hoor.
Kwestie van alle schroefjes losdraaien en je behuizing openen, moederbord en onderdelen netjes apart houden en op volgorde houden.
Betekent wel dat soms ook het scherm + keyboard gedemonteerd moeten worden.
Is het trouwens een easy job om een hoofdtelefoonuitgang te vervangen?
Geintegreerde onderdelen op het moederbord.

Veel plezier alvast :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

zit er op dat ding echt geen garantie meer dan? zelf er mee gaan kloten betekent meestal voor dat zulk dingen de dood..

Bedankt alvast

Verwijderd

klipje aan de voorkant naar rechts/links halen, en dan het bovenste gedeelte naar boven openklappen

offtopic:
sorry ik kom het niet laten

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hehe @hierboven

Die aansluiting zit op het mobo gesoldeerd. Als je niet over goed gereedschap beschikt, lees soldeerstation, kleine punt op de bout, tinzuiger en de kundigheid zo'n ding vast te houden dan zou ik er NOOIT aan beginnen. De kans is groot dat je het hele mobo gaarbakt en vanalles aan elkaar kloddert als je niet weet wat je doet

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Is vrij makkelijk om zon machine open te maken. Als het je werk is. Je weet dan waar je op moet letten en welke standaard hadelingen gedaan moeten worden. Weet je het echter niet verneuk je de boel alleen, en dat hij open is gemaakt ddo een onproffesioneel iemand is voor een technicus (zoals ik) altijd op te merken.

Dan komt nog het tweede aspect dat het systemboard meerlaags is, waarschijnlijk een stuk of acht lagen pcb, met tussen eilandjes. Dus je moet wel heel goed kunnen solderen wil je de boel weer werkend krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties! :)

Ok, ik kan hem dus beter dichtlaten want ik heb geen snars verstand van moederborden.
Thingy is, dat ik hem in duitsland heb gekocht. Als ik heb terugbreng ben ten eerste lang aan het rijden, en daarnaast is mijn laptop onmisbaar voor mij.

Zijn er geen profi bedrijven die dit soort dingetjes snel kunnen fixen? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 10:30 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

vast wel maar of je dat wilt betalen is een 2e. Kan je er niet een los geluidskaartje in proppen ? ben je sneller en goedkoper klaar lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:19:
vast wel maar of je dat wilt betalen is een 2e. Kan je er niet een los geluidskaartje in proppen ? ben je sneller en goedkoper klaar lijkt me :)
Uhm, hoe werkt zoiets precies? Is daar wel een slot voor.
Trouwens, zijn er geen goede usb headphones verkrijgbaar?

edit: Is er geen manier om de hoofdtelefoonaansluiting te negeren? Dus zeg maar dat de laptop het geluid direct via de luidsprekers afspeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 12:45 ]

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
ja hoor plantronics heeft er zo'n:
http://www.rocom.co.uk/i/directory/products/prod_14783.jpg

Bovendien kan je een pcmcia geluidskaart kopen:
http://asia.cnet.com/i/r/2004/nb/39197856/sc002.jpg

of een USB geluidskaart:
http://images.mercateo.co...r_994246_lb_00_fb.eps.jpg

"If it works, don't fix it"

Pagina: 1