Toon posts:

Voedingvraag m.b.t. de 12V rails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Enermax 385 Watt coolergigant-voeding, welke 2x12V rails heeft. Alleen merkte ik bij `t inbouwen dat één kabel met drie 4-pinsmolexen (voor hd`s e.d.) maar enkel 5 Volt heeft. Nu heb ik voor mijn hd`s e.d. de andere kabels gebruikt, met nog wat splitters en dergelijke. Ik vraag me alleen af of dit invloed heeft op mijn twee 12V-rails. Ik krijg binnenkort een Pentium D940, en die zal naar ik aanneem wel veel van mijn 12V trekken. Wat extra info over mijn voeding: uit de voeding komen 3 leidingen met kabels: Bij de eerst leiding zit de ATX-connector, bij de tweede leiding zit de AUX-powermolex,6 pins connector en 4 pins connector. En bij de derde leiding zitten 3 kabels met aan de eerste kabel 3 4-pinsmolexen (die alleen 5 volt heeft), de tweede kabel heeft 1 4pinsmolex en 1 connector voor de floppydisk, en de derde kabel heeft 1 of 2 4pins-molexen.
Graag zou ik willen weten welke leidingen op welke 12V rails zitten, en of het invloed heeft dat ik de kabel die slechts 5 Volt niet kan gebruiken voor 12V?
B.v.d.!

p.s. bij MBM heb ik bij mijn -12V `n waarde van gemiddeld -13 en bij de +12V heb ik een waarde van 12,44. Zijn dit waardes om mijn zorgen over te maken?

Verwijderd

Molexconnectoren met enkel 5V :?
Kan je misschien een duidelijke foto maken van de bekabeling en posten, want dit klinkt toch raar hoor, kwestie dat we het juist interpreteren.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik kan bij Enermax de bewuste voeding niet op de site vinden. Is het een coolergigant dan zouden de twee 12V rails gelijk verdeelt moeten zijn over het totaal vermogen voor 12V.

Als je een apparaat hebt in je kast wat 5V nodig heeft kan je uiteraard niet de kabel zonder 5V gebruiken.

De -12V zit nog binnen de maximale afwijking van 10%, niets aan de hand dus. De 12V mag maximaal 5% afwijken maar daar zit hij ook netjes binnen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:10:
Molexconnectoren met enkel 5V :?
Kan je misschien een duidelijke foto maken van de bekabeling en posten, want dit klinkt toch raar hoor, kwestie dat we het juist interpreteren.
Ik bedoel dat er enkel maar 5 Volt spanning op staat, en er zou eigenlijk 5 Volt en 12 Volt op moeten staan, dus de gele en de rode draad. Eén draadje is dus stuk ofzo.

Maar in een ander antwoord zag ik al dat de 2 12Volt-railsen gelijkverdeeld zijn. Dus dan is het geen probleem als één kabel geen 12Volt heeft. Bedankt :)

Verwijderd

Als de molexen geen 12V meer krijgen lijkt er mij toch iets te schelen met de voeding, RMA-en?
Welke connectoren hun stroom trekken uit welke van de 2 rails, staat waarschijnlijk ook in de handleiding of technische fiche die bij de voeding zit (is bij de noisetakers toch alvast).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:24:
Als de molexen geen 12V meer krijgen lijkt er mij toch iets te schelen met de voeding, RMA-en?
Welke connectoren hun stroom trekken uit welke van de 2 rails, staat waarschijnlijk ook in de handleiding of technische fiche die bij de voeding zit (is bij de noisetakers toch alvast).
Ik heb nog geen zin om te RMA-en, kost tijd en geld. En die voeding kostte maar 30 Euro ofzo. Ook kan ik die 5Volt nog gebruiken voor de fans. Trouwens, `t kan ook zijn dat zo`n kern van de kabel geen contact maakt met de molex. Dus eventueel kan ik de molex er ook wel afslopen om dat te checken,maar dan heb ik geen garantie meer. Daarentegen, wat aanrommelen hiermee is ook wel leuk.
Ik kijk eerst of de Pentium D940 stabiel loopt, en anders kan ik `m altijd nog RMA-en. Thanx anyway!
Pagina: 1