Hallo heren,
Ik ben bezig op het moment met een zoekmachientje.
Ik zal een kleine case voorschrijven waarvan ik zou willen dat de volgorde op een andere manier eruit komt (wellicht moet ik na het uitvoeren van de query nog dingen uitvoeren om de volgorde te manipuleren als het niet anders kan hoor!)
Zoekstring: Making a pond.
De query
Nu wil ik dat, als de gehele string voorkomt, dat deze natuurlijk hoogste prioriteit heeft en als eerste wordt weergegeven in de resultaten, daarna pas de losse woorden.
Uitvoer wordt:
> Air Wells & Dew Ponds
> Aromatic Plants for the Pond
> Candle-making
> Cheese Making
> Garden Food Pond
> Maintaining your Pond
> Making a Pond
> Making Biodiesel Fuel at Home
> Making Chicken Feed
> Making Herbal Remedies
Hoe ga ik dit oplossen (ik denk dat ik wellicht met wat haken moet gaan werken hier en daar, maargoed ik zit al zo lang te proberen dat ik even geen weg meer zie).
Mijn dank alvast
Ik ben bezig op het moment met een zoekmachientje.
Ik zal een kleine case voorschrijven waarvan ik zou willen dat de volgorde op een andere manier eruit komt (wellicht moet ik na het uitvoeren van de query nog dingen uitvoeren om de volgorde te manipuleren als het niet anders kan hoor!)
Zoekstring: Making a pond.
De query
code:
Zoals je ziet wordt er op dit moment alleen binnen het veld menu_naam gezocht (er worden uiteindelijk meerde velden doorzocht, maar heb het zo simpel mogelijk proberen te houden). Er wordt op de drie losse velden gezocht, en de op gehele string aan elkaar.1
2
3
4
5
6
| SELECT * from site_paginas t WHERE t.menu_naam LIKE '%making%' OR t.menu_naam LIKE '%pond%' OR t.menu_naam = 'making a pond' AND t.hidden != 'Y' order by menu_naam LIMIT 0,40 |
Nu wil ik dat, als de gehele string voorkomt, dat deze natuurlijk hoogste prioriteit heeft en als eerste wordt weergegeven in de resultaten, daarna pas de losse woorden.
Uitvoer wordt:
> Air Wells & Dew Ponds
> Aromatic Plants for the Pond
> Candle-making
> Cheese Making
> Garden Food Pond
> Maintaining your Pond
> Making a Pond
> Making Biodiesel Fuel at Home
> Making Chicken Feed
> Making Herbal Remedies
Hoe ga ik dit oplossen (ik denk dat ik wellicht met wat haken moet gaan werken hier en daar, maargoed ik zit al zo lang te proberen dat ik even geen weg meer zie).
Mijn dank alvast