Toon posts:

[WinME] Booten vanaf Recovery CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een Highscreen Recovery CD voor Windows ME?

De computer van een kennis start niet meer op wegens een registerfout en ik probeer ze via de telefoon naar een DOS-prompt te leiden voor een scanreg. Om het leuk te houden heeft WinME uiteraard geen DOS-prompt, dus zullen ze een bootdisk nodig hebben. Nou hebben ze een (Vobis) Highscreen Recovery CD, maar het is niet de bedoeling dat er een recovery in gang gezet wordt die het hele systeem wist, ik heb alleen een DOS-prompt nodig!

Kan dat met die cd, en weet iemand hoe dat werkt, zodat ik het ze via de telefoon kan uitleggen? Krijg je dan een keuzescherm, met optie voor DOS-prompt of iets dergelijks, of wordt er gelijk een recovery in gang gezet?
Ik heb als alternatief een bootdiskette downloaden van www.bootdisk.com en die naar ze opsturen...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik zou ze eerst eens een memtest86+ laten uitvoeren, registerfouten worden best vaak veroorzaakt door defect geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat de oorzaak is(*), en ik weet hoe ik het op moet lossen (SCANREG /FIX), ik weet alleen niet hoe ik in WinME bij een DOS-prompt kom.

(*) Norton Antivirus heeft een internet-update van de Epson printer geblokkeerd, die daardoor maar half is uitgevoerd, waardoor Windows steeds nieuwe hardware (de printer) denkt te vinden en daarop hangt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 19:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Start > Uitvoeren > command ?
Werkt afaik gewoon in alle 9x versies :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:04:
Start > Uitvoeren > command ?
Werkt afaik gewoon in alle 9x versies :)
Ik heb geen taakbalk want Windows start niet meer op (zie OP).

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook niet in de veilige modus?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook niet in veilige modus.

En met alle respect, maar dit was de vraag niet. De vraag is: kan ik zo'n Recovery CD gebruiken om naar een DOS-prompt te booten?

Van de rest heb ik zelf wel genoeg verstand.

Verwijderd

De Vobis recovery cd's kun je op een "vobis enabled" pc booten en tijdens opstarten op F8 drukken.
Het is een verbouwde bootable cdrom met een proggie dat een bioscheck uitvoert (controle of de string "HighscreenPC" in het CMOS staat). Het proggie wordt aangeroepen uit config.sys en is over te slaan. Vervolgens loop je door de bootfiles heen tot "%\OS\WIN9X\setup.exe " geladen wil worden, sla dit over. Hierna hoor je in de dosprompt te zitten.

Heb zelf bij Vobis gewerkt en heb op die manier een "rip" van de installdir op de cd gekopieerd naar een harddisk en gebrand.. ik bedoel, heb een algemeen functionerende backup voor het filiaal klaargemaakt op deze manier O-) })

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ietwat moeilijk om uit te leggen aan computeranalfabeten over de telefoon, maar toch bedankt.
Pagina: 1