B&W 602/S3 Bi-wiring zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Topicstarter
Vorige maand heb ik m'n Tannoy M1's vervangen door B&W 602/s3 sorento speakers en ik ben nog steeds zeer tevreden met de keuze. Momenteel heb ik ze aangesloten op een Quad 303 & 33 versterker.

Vandaag kwam ik er door puur toeval achter dat ik de speakers op de 'verkeerde' aansluiting van m'n versterker had aangesloten. Ik had ze op tape staan, lange tijd op gehad maar vond het 'digitale geruis' wat vervelend. Eerst dacht ik dat het met m'n aac en mp3 bestanden te maken had want het klonk net alsof ze op 128kb/s gecodeerd waren, maar toen dacht ik.. laat ik 'm eens op de Radio1 poort van m'n Quad aansluiten en het verschil was bijna dag en nacht :)

Nu hoef ik het volume niet meer tot de helft open te draaien om een beetje vol geluid te krijgen maar slechts op een kwart en ik hoor geen ruis meer tijdens de muziek.

Nu wilde ik voor de volgende 'upgrade' overgaan op biwire. Heeft iemand hier ervaring mee? Verbeterd dit het geluid sterk of valt het verschil nauwelijks op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij verschilt dat erg per speaker én versterker.
Dus ik zou wat kabel proberen te lenen en gewoon ff proberen.
Ik heb het ook gedaan, maar het was geen positieve verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:48

sphere

Debian abuser

Persoonlijk verwacht ik meer van bi-ampen dan van bi-wiren. Uiteindelijk zal jij zelf natuurlijk moeten luisteren, maar het is lastig om objectief te blijven als je alles zelf gaat proberen uit te vogelen. Iemand die de kabels voor je wisselt zonder je in te lichten is misschien wel makkelijk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:46

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
In het topic wat Exirion aanhaalt vind je behoorlijk wat informatie. Ook nog eens relevant want van begin dit jaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.