Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Postbank en wachtwoord veranderen: Phishing..?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ten eerste weet ik niet of ik dit topic in SG moest openen.. anders mag dit verplaatst worden!

Ik wilde daarnet even kijken hoeveel geld ik op m'n rekening had staan ivm vanavond en blabla.

Dus ik voer m'n gebruikersnaam in op postbank.nl en m'n wachtwoord, wordt ik naar 'n site gelinkt
waarop staat dat m'n wachtwoord is verlopen en dat ik 'n nieuw wachtwoord moet aanmaken..

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2044/phishing0pn.jpg

Ik heb google afgezocht en op postbank.nl zelf rondgekeken maar ik zie nergens ergens 'n notitie
van 't punt dat m'n wachtwoord kan verlopen en dat ik daarom 'n nieuw wachtwoord aan moet maken?

Iemand hier mee bekend of is dit 'n heel erg rare vorm van phishing (geen mailtje gekregen namelijk)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welk domein krijg je te zien in de adresbalk? En heb je spyware op je pc?

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 29-04-2006 18:53 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11 20:53
Ik heb het vandaag ook gezien, met het topic over de TAN codes in m'n achterhoofd. Ik heb het toch maar gedaan, omdat er bij elke overschrijving een TAN code nodig is. (Tja hoe veilig is dat kan je je dan afvragen) iig, ik kreeg erna netjes een melding dat ik m'n wachtwoord in het accountbeheer op elk moment kan veranderen. Als ik nu inlog met m'n nieuwe wachtwoord kom ik netjes op de vertrouwde pagina terrecht. Ik kan je dit natuurlijk niet garanderen, maar volgens mij is het deze keer wel oké.

Damn, ik log net met m'n vader zijn codes in en er wordt niets gevraagd :/ Hmm Nakebod z'n reactie verklaart dit. Ik doe al langer aan online bankieren dan m'n vader :)

[ Voor 44% gewijzigd door Rooster op 29-04-2006 19:04 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

paQ

ik kreeg het een aantal weken geleden...
maar ja (n00b die ik ben :P ) er stond https://blaat.poastbank.nl/blaat in de URL balk en heb het erop gewaagd.
zonder tan code begint men toch niets

en voor de rest wat ^^ zegt :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• CLB
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:53:
Welk domein krijg je te zien in de adresbalk? En heb je spyware op je pc?
Welk domein?
Dit is de url: https://mijn.postbank.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet
(alleen als ik daar heen ga krijg ik dus bovenstaand scherm te zien (uit post 1)

Ik heb Microsoft Anti-Spyware op m'n computer staan...

Ik kan nu wel heel m'n computer gaan screenen enzo en allerlei anti-spy-shit downloaden enzo
maar ik wil eerst weten of dit 'n bekend fenomeen is: wachtwoord veranderen! Lijkt mij namelijk van
niet maar ja voordat ik van alles moet downloaden en ga screenen en dergelijke wilde ik 't checken

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 22:55

Nakebod

Nope.

Dit is te vertrouwen, heb het zelf een paar maanden geleden ook gekregen, en was ook even wantrouwig.

Maar:
Ik moet verplicht mijn wachtwoord wijzigen voor Mijn Postbank.nl. Klopt dat?
Ja, dat klopt. Uit veiligheid eist Postbank dat uw wachtwoord minimaal 1 keer per jaar wijzigt. Heeft u uw wachtwoord een jaar lang niet gewijzigd dan wordt u verplicht dit te wijzigen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb ik ook moeten doen. Dat zit dus wel goed :).

• CLB
  • Niet online
Nakebod schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:57:
Dit is te vertrouwen, heb het zelf een paar maanden geleden ook gekregen, en was ook even wantrouwig.

Maar:

[...]
hmm lompe shit, ik heb gezocht op Postbank.nl maar kon 't zelf niet vinden! Bedankt _/-\o_
(toch bel ik maandag nog even met Postbank, voordat ik 'n nieuw wachtwoord aanmaak O-) )

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

CLB schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:52:
Ten eerste weet ik niet of ik dit topic in SG moest openen.. anders mag dit verplaatst worden!
Dit hoort in BV dus gaan wij uw verzoek uitvoeren ;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 22:55

Nakebod

Nope.

CLB schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:59:
[...]

hmm lompe shit, ik heb gezocht op Postbank.nl maar kon 't zelf niet vinden! Bedankt _/-\o_
(toch bel ik maandag nog even met Postbank, voordat ik 'n nieuw wachtwoord aanmaak O-) )
Dat het lomp is, correct.
In deze tijd met phising is dit een zeer domme actie. Als ze nu eerst een brief sturen:
Uw wachtwoord verloopt, blabla
Ga naar http://iets en voer uw huidige wachtwoord in, deze speciale 1337 code, en uw nieuwe wachtwoord...

Zou een stuk logischer/veiliger zijn, en meer vertrouwen wekken.
Maar goed, Postbank neemt dat volgens mij allemaal niet zo serieus.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• CLB
  • Niet online
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik denk dat 't wel goed zit, maar check 't maandag dus eerst nog eventjes!

(topic mag dicht, of ik laat 't maandag nog even weten hierzo!?)

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:04:
(topic mag dicht, of ik laat 't maandag nog even weten hierzo!?)
Hoe wil je 't laten weten als het topic dicht is? En misschien hebben anderen nog vragen, beetje egoistisch om het topic dicht te gooien dan :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Ik kreeg het vorige week ook ergens en in eerste instantie vertrouwde ik het ook niet helemaal. Dus eerst een nep paswoord als oude paswoord ingevuld, maar dat accepteerde ie niet. Toen ik m'n echte paswoord invoerde werkte het wel, dus het is wel echt van de Postbank.

En verder werd er niet om TAN-codes gevraagd of iets dergelijks dus behalve je saldo zien en wat instellingen veranderen zou er weinig misbruik van gemaakt kunnen worden.

The devil is in the details.

• OJ_Simpson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12-2023
Het zit wel goed. Check hier maar: http://www.postbank.nl/in...1824,00.html?linktype=int

Verplicht wachtwoord wijzigen
Uit veiligheid eist Postbank dat uw wachtwoord minimaal 1 keer per jaar wijzigt. Heeft u uw wachtwoord een jaar lang niet gewijzigd dan wordt u verplicht deze te wijzigen.

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:10:
[...]

Hoe wil je 't laten weten als het topic dicht is? En misschien hebben anderen nog vragen, beetje egoistisch om het topic dicht te gooien dan :)
omdat ik zei: topic mag dicht OF ik laat 't maandag nog even weten hierzo ;)
In dat laatste heb je idd gelijk! Maar dan is 't 'n overweging van 'n Mod om 't dicht te gooien of niet
OJ_Simpson schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:34:
Het zit wel goed. Check hier maar: http://www.postbank.nl/in...1824,00.html?linktype=int

Verplicht wachtwoord wijzigen
Uit veiligheid eist Postbank dat uw wachtwoord minimaal 1 keer per jaar wijzigt. Heeft u uw wachtwoord een jaar lang niet gewijzigd dan wordt u verplicht deze te wijzigen.
Was al eerder gezegd hierzo! Toch bedankt!

Pagina: 1