USB 2.0 controller met interne 9-pins connector

Pagina: 1
Acties:
  • 1.809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 10:57
Ben al een paar uur aan het zoeken naar een USB 2.0 pci kaart met een interne 9-pins connector voor het aansluiten van een interne cardreader.

Het enige wat ik kan vinden zijn deze kaarten. Die hebben op de kaart een standaard USB aansluiting, maar dat zou dus beteken dat ik een usb connector aan m'n nieuwe cardreader moet gaan solderen. En dat zie ik niet zo zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten/C480i5/C480i5-1b.jpg

Is er misschien iemand die wel een kaartje weet waar deze aansluiting op zit?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Heb ze wel eens gezien maar weet zo het merk niet meer. Daar zat trouwens alleen een enkele interne usb-aansluiting op (1x5pins), mocht je een cardreader hebben met een usb-aansluiting erbij in, dan heb je een dubbele aansluiting nodig. Heb je geen aansluiting meer vrij op je mainboard ?

edit: Zoiets zoek je dus, hoewel hier ook firewire op zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 30-04-2006 11:37 ]

• jmr
De 9 pins usb aansluiting op het moederbord krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Het is ook nog eens USB 1.1 misschien dat de cardreader hier ook niet mee overweg kan.
Moederbord is een MSI Pro 5 MS-6545

Er zit inderdaad ook een nog extra usb aansluiting op de cardreader.

De kaart die jij laat zien heeft volgens mij 10 pins USB aansluitingen.
En de cardreader van mij past alleen op een 9-pins USB aansluiting, want 1 pin is afgedekt in de stekker.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=215

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor TS, ik wens je heel veel succes en wanneer je een dergelijke kaart hebt gevonden laat het hier dan even weten. Er zijn namelijk meer mensen opzoek geweest naar een dergelijke kaart, maar die dingen lijken nergens los verkocht te worden. Ik heb er wel eens één gezien, maar die werden standaard ingebouwd in een merk Pc.

Ik zou mijn front USB poorten van mijn CM Satcker ook graag willen aansluiten, maar mijn moederbord heeft maar één USB 1.1 hearder, dus dat schiet niet echt op. Mogelijk dat er geknutseld kan worden door de stekkers te vevangen, zodat je de kabels in de andere aansluitingen gedrukt kunnen worden, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Afbeeldingslocatie: http://www.b-com.ca/store/webimages/LAVA-USB-2PRT-PCI.jpg

Alleen zie ik daar volgens mij idd ook 10pins. Maar goed, als dat ding zich aan de standaard heeft gehouden is ws 1 pin gewoon niet gebruikt en kun je die dus afknippen/solderen.

http://www.syba.com/product/43/01/02/index.html

Van die Syba zut weet ik geen winkel. De Lava kaarten worden (sinds vorige week oid) gedistribueerd door Intronics (zijn sinds vorige week importeur), www.intronics.nl

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 30-04-2006 14:08 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik was ook een tijdje lang opzoek naar zo'n kaart, maar kon alleen iets van Sweex vinden waar je blijkbaar zo'n header op kon solderen.

Misschien dat dat iets is? Alhoewel... Sweex... brrrrr

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:48
jmr schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:18:
De 9 pins usb aansluiting op het moederbord krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Het is ook nog eens USB 1.1 misschien dat de cardreader hier ook niet mee overweg kan.
Moederbord is een MSI Pro 5 MS-6545

Er zit inderdaad ook een nog extra usb aansluiting op de cardreader.

De kaart die jij laat zien heeft volgens mij 10 pins USB aansluitingen.
En de cardreader van mij past alleen op een 9-pins USB aansluiting, want 1 pin is afgedekt in de stekker.
[afbeelding]
Met een stanley mesje wip je makkelijk dat afgedekte stukje uit de connector. Dan past hij ook gewoon op een 10 pins aansluiting, vaak genoeg gedaan.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er zijn ook van die uhm, gevalletje waarmee je een USB header aansluiting om kan zetten naar een USB stekker.

Ik weet alleen zo de naam niet.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DJSmiley schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:05:
[afbeelding]

Alleen zie ik daar volgens mij idd ook 10pins. Maar goed, als dat ding zich aan de standaard heeft gehouden is ws 1 pin gewoon niet gebruikt en kun je die dus afknippen/solderen.

http://www.syba.com/product/43/01/02/index.html

Van die Syba zut weet ik geen winkel. De Lava kaarten worden (sinds vorige week oid) gedistribueerd door Intronics (zijn sinds vorige week importeur), www.intronics.nl
DJsmiley heb je ook enige idee waar ze hier in Nederland te koop zijn? Want dat merk komt mij niet bekend voor en staat ook niet in de pricewatch genoemd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb zo'n kaartje al een jaar of 3. 99% zeker is het een Sweex (ik heb het doosje niet meer en de naam staat er niet op). Zitten intern 2 van die headers op en achterop 2 poorten. Heeft een Ali USB chip en doet het verder goed. Weet uiteraard niet of ze tegewoordig ook nog die interne headers hebben!

edit: Ik zie dat bij de huidige lijn kaarten het er niet op zit Helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door The_MAN op 30-04-2006 18:32 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The_MAN schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:29:
Ik heb zo'n kaartje al een jaar of 3. 99% zeker is het een Sweex (ik heb het doosje niet meer en de naam staat er niet op). Zitten intern 2 van die headers op en achterop 2 poorten. Heeft een Ali USB chip en doet het verder goed. Weet uiteraard niet of ze tegewoordig ook nog die interne headers hebben!

edit: Ik zie dat bij de huidige lijn kaarten het er niet op zit Helaas.
en dat is nu inderdaad net het probleem.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 14:03

John2B

I Love RAID5..!!

Misschien wat voor de knutselaars:

http://www.hardwaresecrets.com/article/90

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik hou dit topic in de gaten, ik heb tot nu toe ook nog niet zo'n kaart kunnen vinden... Nodig voor een Athlon 1400 met USB1.1 poorten, ik wil ze upgraden naar USB2.0 maar wel de front USB houden zonder al teveel knutselwerk :)

Ik snap niet dat hier geen markt in zit. Cardreaders e.d. hebben toch ook bijna allemaal pinheader aansluitingen intern?

Hier stond een dode link.

• jmr
Ik was inmiddels al met succes aan het solderen geweest, maar ik kwam nu toch van de week in een Conrad boek een USB 2.0 kaart tegen met een uitgebreide interne aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/9000_9999/9700/9730/9732/973241_LB_00_FB.EPS.jpg

De aansluiting is eingelijk voor het bijgeleverd front panel, maar ik denk dat je elke willekeurig usb card reader er ook wel op krijgt aangesloten.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Dat probleem heb ik ook een keer gehad. Je kunt op de achterkant van de USB2.0 PCI kaart, waar de USB aansluiting zit een 4 pins connector solderen en daar je cardreader aan hangen. De pinvolgerde is hetzelfde. Alleen een eventuele extra USB aansluiting op die cardreader zit dan niet aangesloten.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ooit Conceptronic (de maker van bovenstaande hub) eens een mailtje gestuurd met de vraag van hoe de interne connector is opgebouwd.
Dit .pdf'je stuurden ze terug :)
Als je cardreader losse headertjes heeft (niet 1 blokje maar losse) kan je ze op het goede pinnetje drukken :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 21:37

Milmoor

Footsteps and pictures.

Heel gaaf. Ik heb hem net bij Conrad besteld. Het artikelnummer is trouwens 973241-8A.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Aangesloten, het werkt. Een paar tips (alles op eigen risico):

De aansluiting van de kabel is wat ongebruikelijk. Rood is normaal pen 1, niet pen 26.

Met wat creativiteit kan je kabeltjes verbouwen. Ik heb een oude CD-rom geluidaansluiting in reepjes geknipt zodat ik er losse connectors van kon bouwen.

Voor de kabels in mijn PC geldt:
Rood = 5V
Zwart = ground (aarde)
Wit = D-
Groen = D+

Als de computer wel start maar halverwege Windows in een zwart scherm blijft hangen heb je de D+ en D- omgewisseld.

Het maakt niet uit welke ground je gebruikt. Waarschijnlijk ook niet bij de 5V, maar dat heb ik wel netjes aangesloten, geen reden om dit niet te doen.

Pen 01 - 13 (bovenste rij, van links naar rechts)
01 5V UJ6
02 5V UJ5
03 X
04 ground
05 D- UJ6
06 ground
07 D- UJ5
08 ground
09 D- UJ4
10 ground
11 D- UJ3
12 ground
13 X

Pen 14 - 26 (onderste rij, van links naar rechts)
14 5V UJ4
15 5V UJ3
16 X
17 ground
18 D+ UJ6
19 ground
20 D+ UJ5
21 ground
22 D+ UJ4
23 ground
24 D+ UJ3
25 ground
26 leeg

X = niet van belang, waarschijnlijk ground, maar niet gemeten

[ Voor 32% gewijzigd door Milmoor op 23-07-2008 16:08 . Reden: Een paar foutjes/onduidelijkheden hersteld. ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Het is een topic uit het jaar nul, maar ik was nog steeds op zoek naar een wat gebruiksvriendelijker oplossing. Deze heb ik nu gevonden: IU01 USB EXPANSION. 3x interne USB header en 2x externe header intern. Je gaat er dus 2 van elk type op vooruit.

Pagina: 1