"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981
edit: Zoiets zoek je dus, hoewel hier ook firewire op zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 30-04-2006 11:37 ]
Het is ook nog eens USB 1.1 misschien dat de cardreader hier ook niet mee overweg kan.
Moederbord is een MSI Pro 5 MS-6545
Er zit inderdaad ook een nog extra usb aansluiting op de cardreader.
De kaart die jij laat zien heeft volgens mij 10 pins USB aansluitingen.
En de cardreader van mij past alleen op een 9-pins USB aansluiting, want 1 pin is afgedekt in de stekker.
Ik zou mijn front USB poorten van mijn CM Satcker ook graag willen aansluiten, maar mijn moederbord heeft maar één USB 1.1 hearder, dus dat schiet niet echt op. Mogelijk dat er geknutseld kan worden door de stekkers te vevangen, zodat je de kabels in de andere aansluitingen gedrukt kunnen worden, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alleen zie ik daar volgens mij idd ook 10pins. Maar goed, als dat ding zich aan de standaard heeft gehouden is ws 1 pin gewoon niet gebruikt en kun je die dus afknippen/solderen.
http://www.syba.com/product/43/01/02/index.html
Van die Syba zut weet ik geen winkel. De Lava kaarten worden (sinds vorige week oid) gedistribueerd door Intronics (zijn sinds vorige week importeur), www.intronics.nl
[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 30-04-2006 14:08 ]
Misschien dat dat iets is? Alhoewel... Sweex... brrrrr
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Met een stanley mesje wip je makkelijk dat afgedekte stukje uit de connector. Dan past hij ook gewoon op een 10 pins aansluiting, vaak genoeg gedaan.jmr schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:18:
De 9 pins usb aansluiting op het moederbord krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Het is ook nog eens USB 1.1 misschien dat de cardreader hier ook niet mee overweg kan.
Moederbord is een MSI Pro 5 MS-6545
Er zit inderdaad ook een nog extra usb aansluiting op de cardreader.
De kaart die jij laat zien heeft volgens mij 10 pins USB aansluitingen.
En de cardreader van mij past alleen op een 9-pins USB aansluiting, want 1 pin is afgedekt in de stekker.
[afbeelding]
Ik weet alleen zo de naam niet.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
DJsmiley heb je ook enige idee waar ze hier in Nederland te koop zijn? Want dat merk komt mij niet bekend voor en staat ook niet in de pricewatch genoemd.DJSmiley schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:05:
[afbeelding]
Alleen zie ik daar volgens mij idd ook 10pins. Maar goed, als dat ding zich aan de standaard heeft gehouden is ws 1 pin gewoon niet gebruikt en kun je die dus afknippen/solderen.
http://www.syba.com/product/43/01/02/index.html
Van die Syba zut weet ik geen winkel. De Lava kaarten worden (sinds vorige week oid) gedistribueerd door Intronics (zijn sinds vorige week importeur), www.intronics.nl
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
edit: Ik zie dat bij de huidige lijn kaarten het er niet op zit Helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door The_MAN op 30-04-2006 18:32 ]
en dat is nu inderdaad net het probleem.The_MAN schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:29:
Ik heb zo'n kaartje al een jaar of 3. 99% zeker is het een Sweex (ik heb het doosje niet meer en de naam staat er niet op). Zitten intern 2 van die headers op en achterop 2 poorten. Heeft een Ali USB chip en doet het verder goed. Weet uiteraard niet of ze tegewoordig ook nog die interne headers hebben!
edit: Ik zie dat bij de huidige lijn kaarten het er niet op zit Helaas.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Ik snap niet dat hier geen markt in zit. Cardreaders e.d. hebben toch ook bijna allemaal pinheader aansluitingen intern?
Hier stond een dode link.

De aansluiting is eingelijk voor het bijgeleverd front panel, maar ik denk dat je elke willekeurig usb card reader er ook wel op krijgt aangesloten.
Dit .pdf'je stuurden ze terug
Als je cardreader losse headertjes heeft (niet 1 blokje maar losse) kan je ze op het goede pinnetje drukken
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
De aansluiting van de kabel is wat ongebruikelijk. Rood is normaal pen 1, niet pen 26.
Met wat creativiteit kan je kabeltjes verbouwen. Ik heb een oude CD-rom geluidaansluiting in reepjes geknipt zodat ik er losse connectors van kon bouwen.
Voor de kabels in mijn PC geldt:
Rood = 5V
Zwart = ground (aarde)
Wit = D-
Groen = D+
Als de computer wel start maar halverwege Windows in een zwart scherm blijft hangen heb je de D+ en D- omgewisseld.
Het maakt niet uit welke ground je gebruikt. Waarschijnlijk ook niet bij de 5V, maar dat heb ik wel netjes aangesloten, geen reden om dit niet te doen.
Pen 01 - 13 (bovenste rij, van links naar rechts)
01 5V UJ6
02 5V UJ5
03 X
04 ground
05 D- UJ6
06 ground
07 D- UJ5
08 ground
09 D- UJ4
10 ground
11 D- UJ3
12 ground
13 X
Pen 14 - 26 (onderste rij, van links naar rechts)
14 5V UJ4
15 5V UJ3
16 X
17 ground
18 D+ UJ6
19 ground
20 D+ UJ5
21 ground
22 D+ UJ4
23 ground
24 D+ UJ3
25 ground
26 leeg
X = niet van belang, waarschijnlijk ground, maar niet gemeten
[ Voor 32% gewijzigd door Milmoor op 23-07-2008 16:08 . Reden: Een paar foutjes/onduidelijkheden hersteld. ]