Toon posts:

uber simpel netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een win xp pro computer via netwerkkabel aan mijn experiabox hangen en mijn laptop (win xp home) is verbonden met de wifi van de experiabox. nou is mijn vraag of er een programma bestaat die ik op beide computers kan openen zodat ik verzekerd ban van een (stabiele) verbinding en dat beide computers elkaar ook daadwerkelijk zien.
ik heb nu het probleem dat ik eenzijdig verkeer hb of juist geen.
de werkgroep is op beide pc gelijk.
wanneer ik via de vaste comp in de laptop wil kijken word er gevraagd om een ww?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 07:37

SpamLame

niks

Sjees, Ik weet nog wel een programma, Windows of Linux.

Maar ff serieus wat wil je nu...je hebt toch al verbinding met elkaar.
Anders wordt er toch niet om een wachtwoord gevraagd??
Heb je al geprobeerd om de gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen in
(vermoedelijke) popupschermpje en kijken wat er gebeurt?

Het is verder gebruikelijk dat je meer info geeft omtrent het systeem en probleem
, duidelijk maakt wat je wilt, aangeeft wat je zelf als hebt gedaan / gezocht en
interpunctie/hoofdletter gebruik kan ook geen kwaad.

Verwijderd

mss ook eventjes kijken of je laptop en de gewone computer wel in dezelfde werkgroep hebben en of de rechten goed ingesteld staan ?

ooh ik lees het nu pas goed :P ehm als je een wachtwoord op je lapje hebt staan dan hoort je normale pc ook gewoon om een wachtwoord te vragen en als je daar geen zin in hebt dan maak je toch gewoon een share aan ?

Verwijderd

Topicstarter
oke is al goed.
er is inderdaad verbinding.
maar wanneer ik bestanden wil overzetten word er een wachtwoord gevraagd.
ik heb naar mijn idee nergens een wachtwoord ingesteld.
ik weet dus ook niet wat ik in moet vullen, ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeert.

laptop ziet pc niet

pc ziet laptop wel maar word om wachtwoord gevraagt

ik zit altijd te klooien met ip adressen; toewijzen en statisch en werkgroepen,

ik ben gewoon op zoek naar een oplossing om simpel 2 computers volledig met elkaar te laten communiceren en bestanden uitwisselen.

op mijn latop heb ik ook geen toegan tot mijn printer die is aangesloten op mijn pc. (werkte voorheen wel) printer gedeelt.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Als ie om een wachtwoord vraagt en je kunt je niet herinneren dat je er een ingesteld hebt, heb je nog niet wat gedeeld en moet je eerst file sharing activeren. Dat doetie trouwens automatisch als je een folder shared. Rechtermuisknop op folder, sharing and security> daar ergens.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Zorg ervoor dat je op beide systemen dezelfde user met hetzelfde password hebt draaien... en klaar is kees !

Verwijderd

Topicstarter
op beide computers is filesharing ingeschakelt.
ik heb ook mappen en schijven gedeeld.
ik zal de users ff proberen.

Verwijderd

draai je toevallig Norton Internet Security? Die haalde soms ook van dit soort geintjes uit

Verwijderd

Topicstarter
nee op beide systemen geen norton producten aanwezig
Pagina: 1