Ik heb al een tijd lang last van vastlopers (alleen harde reset werkt dan nog) en heb het idee dat dit aan mijn MoBo ligt. Dit vastlopen kan na 2 seconden gebeuren maar ook pas na dagen. Om dit te verhelpen heb ik het volgende geprobeerd:
- Ik heb het geheugen getest met memtest, na een nachtje draaien geen fout gevonden. Ik heb het geheugen in een ander slot geplaats, maar geen verbetering.
- Ik heb de videokaart omgewisseld met een oudere maar geen verbetering (ATI 9600 draait overigens prima in een andere PC)
- Ik heb alle apparaten losgekoppeld (behalve de harddisk en videokaart), geen resultaat
- Opnieuw geïnstalleerd, zonder succes
Specs:
Processor: AMD Athlon XP 2800+ 333FSB
Moederbord: Albatron KX400-8VX Pro, VIA KT400 chipset, DDR400 U133
Geheugen: Dimm 512 MB PC2700 DDR
Harddisk: WD 120 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache
Videokaart: Connect 3D ATI Radeon 9600 128MB DDR AGP
NEC 3540 brander
Nu wil ik dus mijn MoBo vervangen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een MoBo waarop (zoveel mogelijk) mijn oude componenten draaien, maar waarmee ik ook in de toekomst nog vooruit kan (denk op kortere termijn aan een nieuwe processor, nieuw geheugen en op de wat langere termijn aan een nieuwe videokaart en een nieuwe harddisk). Ik heb ook (nog) niet echt een budget voor mezelf gesteld maar het hoeft niet superduur.
Nu heb ik al flink wat topics gelezen maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn kennis meer op het gebied van software ligt
Van wat ik tot nu toe gelezen heb vermoed ik dat ik 2 opties heb:
- Een 2e-hands MoBo
- Alles vernieuwen (MoBo, Processor, Geheugen en Videokaart)
Ik stel enige hulp zeer op prijs bij het maken van mijn keuze!
- Ik heb het geheugen getest met memtest, na een nachtje draaien geen fout gevonden. Ik heb het geheugen in een ander slot geplaats, maar geen verbetering.
- Ik heb de videokaart omgewisseld met een oudere maar geen verbetering (ATI 9600 draait overigens prima in een andere PC)
- Ik heb alle apparaten losgekoppeld (behalve de harddisk en videokaart), geen resultaat
- Opnieuw geïnstalleerd, zonder succes
Specs:
Processor: AMD Athlon XP 2800+ 333FSB
Moederbord: Albatron KX400-8VX Pro, VIA KT400 chipset, DDR400 U133
Geheugen: Dimm 512 MB PC2700 DDR
Harddisk: WD 120 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache
Videokaart: Connect 3D ATI Radeon 9600 128MB DDR AGP
NEC 3540 brander
Nu wil ik dus mijn MoBo vervangen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een MoBo waarop (zoveel mogelijk) mijn oude componenten draaien, maar waarmee ik ook in de toekomst nog vooruit kan (denk op kortere termijn aan een nieuwe processor, nieuw geheugen en op de wat langere termijn aan een nieuwe videokaart en een nieuwe harddisk). Ik heb ook (nog) niet echt een budget voor mezelf gesteld maar het hoeft niet superduur.
Nu heb ik al flink wat topics gelezen maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn kennis meer op het gebied van software ligt
Van wat ik tot nu toe gelezen heb vermoed ik dat ik 2 opties heb:
- Een 2e-hands MoBo
- Alles vernieuwen (MoBo, Processor, Geheugen en Videokaart)
Ik stel enige hulp zeer op prijs bij het maken van mijn keuze!
Natte krant (363218) (V.242)