Toon posts:

Dimension 9150 Advanced

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Informatie, gebruiksdoel, budget
Ik overweeg op het moment een Dell pc te gaan kopen. Ik wil deze extra pc voornamelijk gaan gebruiken om te gamen en meer eisende applicaties te draaien zoals photoshop en video editting. Ik eis niet ‘waanzinnige’ resultaten wanneer het op gamen aankomt maar ik wil wel lekker soepel en op een goede kwaliteit een spel kunnen spelen. De spellen waarin ik voornamelijk geïnteresseerd ben zijn; World of Warcraft ( het belangrijkst ), The Elder Scrolls, Half-Life 2, Counter-Strike Source en Unreal Tournament 03/04. Van deze wil ik wel World of Warcraft echt op zijn mooist of in ieder geval erg hoog kunnen spelen.

Voor het standaard office gebruik heb ik een andere pc. Ik heb geen tijd en interesse om zelf een nieuwe pc in elkaar te gaan zetten. Heb namelijk graag een pc waar ik direct mee aan de slag kan en
waarvan ik de garanties heb als die van een bedrijf als Dell. Ik heb een budget van rond de € 1000,-.

Ik ben ook benieuwd hoe mensen hier op het forum tegenover gamen op een Dell staan. Vooral wanneer je niet het budget hebt op een enorm uit de kluiten gewassen XPS systeem op te hoesten. Ik bedoel is het dan je geld nog wel waard? Over de XPS las ik o.a. op cnet.com en hardocp.com dat het op zich wel goede systemen zijn wanneer je maar bepaalde bijgeleverde applicaties eraf haalt. http://hardocp.com/article.html?art=OTI0

Specificaties Dimension 9150 Advanced

Processor:
Intel®Viiv™ technology-Intel® Pentium®D 820 DualCore(2.80GHz,800MHz,2x1MBcache)

Geheugen:
2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen

Harddisk:
250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

Geluidskaart:
Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability

Grafische kaart:
256MB nVidia™ GeForce™ 7300LE Turbocache graphics card

Optische drive:

16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives

Monitor:
Dell 19" Ultrasharp Flat Panel - in hoogte verstelbaar, kleur zwart (1907FP)

Prijs: € 1.077

Ik heb hier gekozen voor het ultra sharp scherm ipv de normale 19" flatpanel omdat deze betere resultaten zou bieden. Graag zou ik weten wat jullie van deze configuratie vinden wanneer ik het voor de hierboven genoemde activiteiten wil gaan gebruiken. Een aantal vragen die ik bijv nog heb zijn:
- Is deze processor snel genoeg om bijv wow optimaal te spelen?
- Is deze grafische kaart snel genoeg om bijv wow optimaal te spelen?
- Levert de huidige harddisk een bottle neck op in dit systeem?
- Hoe makkelijk laat een Dimension zich uitbreiden, bijv bij een nieuwe videokaart.

Ik zou het echt ongelofelijk op prijs tellen als jullie me een endje op weg kunnen helpen.
Bij voorbaad dank! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:03 ]

Verwijderd

de processor is niet erg snel
nu zal ie het nog wel redden, maar met aardig wat moeite.

de graphische kaart is brak
LE is de unlockbare versie, maar dan heb je nog steeds gewoon een 7300GS en die is ook brak
turbocache enzo, dus werkgeheugen afsnoepen

nee die GPU voldoet niet aan je eisen

doe gewoon zelfbouw en laat het desnoods assembleren
dan krijg je voor hetzelfde geld een veel wreeder systeem

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

De processor en de videokaart zijn beide niet zo snel.
De Intel Pentium D 820 is naar mijn mening achterhaald. De Intel Pentium D 930 zou een beter alternatief zijn. (Deze zijn flink in prijs gedaald bij de webshops!)

De grafische kaart, zoek een snellere uit a.d.v. reviews en benchmarks. De Tom's Hardware VGA charts zijn hiervoor wel handig.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:06:
De processor en de videokaart zijn beide niet zo snel.
De Intel Pentium D 820 is naar mijn mening achterhaald. De Intel Pentium D 930 zou een beter alternatief zijn. (Deze zijn flink in prijs gedaald bij de webshops!)

De grafische kaart, zoek een snellere uit a.d.v. reviews en benchmarks. De Tom's Hardware VGA charts zijn hiervoor wel handig.
voor bijna hetzelfde budget maar wel een veel betere samenstelling:
Advies voor nieuw systeem, zit alleen geen monitor bij maar een samsung 930BF kost je +/- 300 euro en dan heb je ook echt een goede game-tft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:11 . Reden: typefout ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een aangepaste configuratie kom ik op het volgende uit.

Processor:
Intel® Pentium® D 920 Dual Core Processor (2.80GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)

Geheugen:

Harddisk:

Geluidskaart:

Grafische kaart:
nVidia® GeForce® 7800GTX 256MB Single Card

Optische drive:

Monitor:

Prijs: € 1.589

Zou deze configuratie wel geschickt zijn voor het optimaal kunnen spelen van bijv wow?

Kijk ik zie nu ook dat de prijs met € 512 euro omhoog vliegt maar ik wil niet het risico lopen om straks ( als ik alles bijv bij alternate zou kopen ) steeds heen en weer te moeten gaan pendelen met de trein als er iets niet 100% werkt. Zoek ik winkels dichter bij huis op ( ik woon niet in een grote stad ) dan gaan de prijzen ook weer automatisch omhoog. Terwijl ik op een systeem bij Dell over het gehele apparaat een garantie heb met een daarbij behorende service.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:21 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kunt ook gewoon de config als in dat topic kopen (alleen als je dual core wilt een 3800+ en met GPU een 7900GT ofzo of als je meer budget hebt een X1900XT) bij bijv. azerty, kan je hem in mekaar laten zetten + 2 jaar garantie, regelen zij het ook voor je.
dan heb je wel een systeem dat deze machine van dell in het stof laat happen ;) , je krijgt dan veel meer waar voor je geld

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Maar het is het echt waard om het gewoon bij een andere online shop te laten bestellen. Bij bekende shops als salland of azerty heb je ook een goede garantie en kan je iets samenstellen wat echt veel beter is. Scheelt je werkelijk honderden euro's.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
En die DELL service is toch ook maar voor 1 jaar? tenzij je bij-betaald, voor de langere service..?

Home Assistant Configuratie V&A

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loop naar de dichtsbijzijnde Paradigit en leg hen je vraag voor. Service van Para is net zo goed te noemen als die van Dell, kunnen ook aan huis komen als je dat wilt. Groot voordeel van een zaak als Para: je kunt je PC op maat laten samenstellen, en bent niet afhankelijk van bepaalde merken / onderdelen (Dell levert nog steeds geen AMD bij mijn weten namelijk).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
De garantie bij dit systeem is 3 jaar. En dichstbijzijnde Paradigit is meer dan een uur reizen voor me, lopend dus al helemaal onmogelijk. Wat me ook niet zo handig lijkt wanneer je systeem iets mankeert. Ik heb al eerder meegemaakt dat je wat besteld wat niet correct blijkt te werken vervolgens ben je meer kwijt aan vervoer/verzendkosten dan aan het daadwerkelijk product. Vandaar mijn voorkeur voor een Dell. Maar ik vraag me nog steeds af of deze configuratie wel aan mijn eisen zou voldoen:

Processor:
Intel® Pentium® D 920 Dual Core Processor (2.80GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
Geheugen:
Harddisk:
Geluidskaart:
Grafische kaart:
nVidia® GeForce® 7800GTX 256MB Single Card
Optische drive:
Monitor:

Prijs: € 1.589

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:40 ]

Verwijderd

DELL zweert nog steeds bij intel terwijl er duidelijk een verschil is tussen AMD en Intel in games.
Kijk bijvoorbeeld even op Tomshardware voor de processor chart en zie zelf even hoe goed jouw processor presteerd in vergelijking met de ongeveer net zo dure AMD 3700+.

EDIT: Moet je wel even op de games klikken; dus bijvoorbeeld farcry of doom.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:47 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja dat systeem voldoet aan je eisen, de vraag is of het financieel een verstandige keuze is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Ja financieel gezien is het op het eerste gezicht niet de meeste vooredligste keuze. Maar stel dat er iets aan m'n systeem mankeerd dat ik ergens anders vandaan heb dan betekend dat al snel dat ik met m'n systeempje mag gaan reizen om hem na te laten kijken. Wat behoorlijk reizen word omdat er hier in de buurt geen winkels zijn die andere mogelijkheden tegen een concurerende prijs aanbieden. En aangezien ik op het moment niet beschik over eigen vervoer moet ik dus met hoogst waarschijnlijk de trein gaan reizen. Dat gaat me dan ook geld kosten. Dus dat moet ik zien af te wegen..

Even voor de duidelijkheid. Het is dus wel mogelijk om met deze configuratie Wrold of Warcraft echt mooi en met een hoge fps te spelen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:53 ]

Verwijderd

Maar je heb bij andere winkels ook service en garantie, of die kan je er in ieder geval wel bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat haalt niet weg dat ik eventueel veel moet gaan reizen als er iets mankeert aan het systeem. Bij Dell komen ze hem dan netjes ophalen. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt bij een ‘ander’ bedrijf dat computers voor me in elkaar heeft gezet. Wat super handig is wanneer je anders met de trein het land af moet.

Even voor de duidelijkheid. Het is dus wel mogelijk om met deze configuratie Wrold of Warcraft echt mooi en met een hoge fps te spelen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 18:04 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:52:
Ik ken het spel World of Warcraft niet maar de videokaart zal het zeker wel kunnen draaien. De processor draait slechts op 2.8GHz en zal is niet bijzonder snel. Het is dan wel een dual-core processor maar dat houdt niet in dat het 2x2.8GHz = 5.6GHz wordt. Het is en zal 2x2.8GHz blijven en vermoedelijk gaat WoW slechts één 2.8GHz gebruiken.

Het lijkt mij toch verstandiger om elders het systeem te halen. Dit met een Intel Pentium D 930 welke voor ~€200,- te krijgen is (Leuke prijs/kwaliteit verhouding) of met een sterke AMD Athlon 64 3500+/3700+ o.i.d. :) (Die laatste is dan geen dual-core maar snel is 'ie wel ;))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1