[onboard]1280x1024 wil niet op true color

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb zojuist een 19" TFT op een asus terminator K7 barebone met onboard S3 ProSavage chipset aangesloten, maar op 1280x1024 wil hij niet op true color / (24/32)bits kleur.

In de bios kan je instellen hoeveel geheugen de videokaart van het systeemgeheugen mag afsnoepen, dit staat op 32 MB (het maximum) en de AGP Aperture size op 64MB.

Ik heb de meest recente driver geïnstalleerd, maar ook daar lukt het niet mee. Verder heb ik het net en GoT afgestruind naar een oplossing maar helaas niets kunnen vinden.

Met 32mb zou het toch gemakkelijk moeten lukken? Heeft iemand een idee hoe ik de set op 1280x1024 op true color kan krijgen (behalve een andere videokaart kopen?)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Cyphax
  • Laatst online: 16:30

Cyphax

Moderator LNX/AI
16bits kleuren gaat wel? Toch klinkt het als een driverissue. 32MB is meer dan zat voor die resolutie met 24bits kleuren.
Misschien als je een oudere driver installeert? Het klinkt gek, maar je weet nooit...

Saved by the buoyancy of citrus

• EMP
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Het is sowieso een probleem om drivers te vinden. Asus geeft geen goede support op deze barebone en S3 is allang een keer of wat over de kop gegaan.

Ik had gehoopt dat het ergens in een video .ini of registry in te stellen was. Voor NVidea/Ati heb je ook tools die speciale resoluties en refresh rates unlocken, ik hoopte dat er iets dergelijks ook hiervoor is, of dat het handmatig aan te passen is.

desalniettemin zal ik kijken naar oude drivers of die iets uithalen.. je weet inderdaad nooit :>

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.