Toon posts:

Wake on LAN SWEEX router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via Wake on LAN mij PC op te starten. Dit werkt prima binnen het LAN. Alleen als ik dit probeer via een internet verbinding gebeurt er niks. De PC start wel via internet op als het net uitgezet is(1-3min), via LAN start hij altijd op. In de router heb ik de port geforward naar het IP van de PC die ik wil starten met de magic packets.De packets gaat door. Weet iemand hoe je in de router ik kan stellen dat dit wel kan?

Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou me niks verbazen als de router dat niet ondersteunt - het is en blijft een sweex. Misschien kom je met andere (linux?) firmware een eind :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

het heet niets voor niks wake on LAN, het werkt dus gewoon niet vanaf WAN (internet), omdat het op mac adres gaat, en dat is een andere layer (layer 2, ehternet-niveau meende ik) dan internet (layer 3, ip niveau), wat op IP werkt.

IP is nl. geheel softwarematig, en het MAC adres is een adres dat in de netwerkkaart zelf zit.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
De PC start wel via internet op als hij niet meer dan 3 minuten uit is , via LAN start hij altijd op.
|:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 13:14 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Waarschijnlijk verliest je sweex-router de ARP-verwijzing na ong 3 minuten. Naar welk IP-adres stuur je de magische pakketten? Je kan proberen dit op a.b.c.255 te zetten.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
helaas pakt ie maar tot .254 bij port forwarding..

Ik heb hetzelfde probleem met een sweex router (weliswaar wat langer dan 3 minuten) en ben ook op zoek naar een oplossing... behalve het kopen van een nieuwe router uiteraard.

Hij verliest inderdaad de vermelding in de arp tabel.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Regel een telnetservertje op bijv. je router (met aangepaste firmware) die een magic packet kan sturen.

Wake on LAN is voor LAN en niet voor WAN zoals ik al eerder zei.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1