[spam] rabobank een van de vele die nieuwsbrief maar gewoon

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Enkele dagen terug ontving ik opeens een spambericht van de Rabobank (ook wel 'nieuwsbrief' genoemd) over allerlei ontwikkelingen bij die bank. Daarvoor had ik me nooit aangemeld; het enige dat ik ooit rondom email gedaan heb is mijn mailadres instellen bij het onderdeel 'mijn gegevens' van het Internetbankieren.

Er zijn wel meer bedrijven die veronderstellen dat zodra je mailadres bij hun bekend is, je interesse zou hebben in al hun commerciele meuk om je producten aan te smeren waar je toch geen interesse in hebt (anders had ik het al wel opgezocht).

Mijn stelling is: aanmelden voor nieuwsbrieven e.d. mag nooit impliciet. Wat denken jullie?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb bij mijn gegevens ook mijn e-mail adres staan, maar nog nooit een nieuwsbrief of zo van gehad.
Mijn rekeningoverzichten krijg ik per snake-post, evenals de nieuwsbrieven. Hoe krijg jij jouw rekening?
Mijn stelling is: aanmelden voor nieuwsbrieven e.d. mag nooit impliciet. Wat denken jullie?
Wanneer je bedoelt dat ze jouw een nieuwsbrief mogen sturen omdat ze jou e-mail adres hebben en het dus kunnen, ben ik het met jouw stellling eens.

Staat in de nieuwbrief ergens hoe het komt dat jij die krijgt of iets in die geest?

Verwijderd

De door u verstrekte persoonsgegevens gebruikt de Rabobank Groep om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren over onze producten en diensten. Daarnaast worden de gegevens van al onze klanten ook gebruikt voor het voorkomen, detecteren en bestrijden van fraude en witwassen. Als u geen informatie over onze diensten en producten wilt ontvangen, dan kunt u dit kenbaar maken bij de Rabobank.
Als je niet geïnformeerd wil worden kan je dit aangeven bij je Rabobank, ze kunnen in je profiel communicatie van e-mail uitvinken.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:39:
[...]

Als je niet geïnformeerd wil worden kan je dit aangeven bij je Rabobank, ze kunnen in je profiel communicatie van e-mail uitvinken.
Ik bedoel dat die omgekeerde weg niet netjes is. In een disclaimer verstoppen dat je gespamd gaat worden, zo hoort een bedrijf dat niet te doen. Het was zo eenvoudig geweest even een aankruisvakje - desnoods standaard aan - te maken waarin je wordt gewezen op die nieuwsbrieven.