Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort door overname KPN op netwerk KPN?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op zoek naar een nieuw abonnement met mobiel, liet ik de verkopers van verscheidene zaken weten dat de voorkeur van mijn netwerk uitgaat naar KPN, Hi of Vodafone (ik ben geregeld zowel in het oosten als in het westen van Nederland).

Hierop attendeerde een van de verkopers mij op de overname van Telfort door KPN. De verkoper meldde mij hierbij dat Telfort sinds kort dan ook gebruik zou maken van het netwerk van KPN. Aangezien de prijs van het abonnement gelijk zou blijven (zelfde kwaliteit van het netwerk voor gereduceerde kosten), vond ik dit nogal vreemd.

Daarop ben ik bij Primafoon langsgegaan en een verkoper aldaar bevestigde het mij eerder vertelde. Gezien mijn ervaring met verkopers en de rechtsgeldigheid van hun uitspraken (niets, noppes, nada), probeer ik het nu te vinden op internet, maar nergens kan ik een bevestiging van het mij vertelde vinden.

Het enige wat ik op de website van Telfort kan vinden is dit bericht;
Overname Telfort door KPN afgerond.

Heeft iemand meer info?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN was bij de overname zeker van plan de twee netwerken te integreren, maar of dat gebeurd is weet ik niet eerlijk gezegd. Ik denk dat de verkopers in kwestie naar de plannen referen.

Vreemd is het niet trouwens, het is goedkoper om al die abonnee's op 1 netwerk te hebben dan op een zogenaamd duur en goedkoop netwerk... Beide netwerken zijn niet goedkoop :).

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 29-04-2006 15:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
En hoe zit het dan met 3rd party's die een gedeelte van Telfort mogen gebruiken zoals Tele2... Die dus een grote concurrent is van KPN :P. Mn mama en broertje zitten nog bij Tele2, en de Netwerksig is nog altijd Telfort... en het bereik is nog altijd niet overal max, zoals dat bijna standaard is bij KPN :P, heb vroeger Hi gehad, dus vandaar dat ik dat weet...

Gallery V&A

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:00
Denk alsjeblieft 2x na voordat je een telfort abbo afsluit. Ik woon in Den haag en maak geregeld mee dat ik maar 1 a 2 streepjes ontvangst heb, terwijl een vriend van me met Vodafone gewoon volle ontvangst heeft. Ik zou het zelf namelijk ook niet meer nemen.

MvG.

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jackoo1988 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:08:
Denk alsjeblieft 2x na voordat je een telfort abbo afsluit. Ik woon in Den haag en maak geregeld mee dat ik maar 1 a 2 streepjes ontvangst heb, terwijl een vriend van me met Vodafone gewoon volle ontvangst heeft. Ik zou het zelf namelijk ook niet meer nemen.

MvG.
Heb je uberhaupt gelezen wat in dit onderwerp de vraag is? |:(

Jammer dat Telfort en KPN daar nu pas mee komen, als ze dit in december aan hadden geboden dan was ik naar Telfort over gestapt.

Als je zeker weet dat ze dit gaan doen, dan zou ik voor Telfort kiezen. Het lijkt ook mij het niet meer dan logisch dat ze dit gaan doen. Twee netwerken onderhouden kost geld en uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Telfort al een tijdje niets meer in haar netwerk investeert. Overigens zit KPN met twee UMTS-licenties in haar maag, het lijkt me voorspelbaar dat ze er eentje willen gaan verkopen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het nog niet gemerkt, maar ik moet ook zeggen dat het me zelden overkomt dat ik geen dekking heb met telfort. En als dat al zo is, dan is't vaak in een parkeergarage oid, waar ik met KPN net zo goed geen dekking zou hebben (heb nu zo'n 2 jaar KPN, daarvoor 3 jaar Hi van KPN gehad).

* Roelant heeft al zo'n 2 jaar telfort naar volle tevredenheid verder. :)

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 11:06
Een vriend van me (medewerker operations ij Ericsson voor vooral Vodafone) wist deze week te vertellen dat KPN binnenkort het Telfortnetwerk gaat uitschakelen. Meestal staan de masten van beide aanbieders ongeveer naast elkaar. Het heeft dan ook geen enkele zin om beide netwerken naast elkaar te laten bestaan ...

• pven
  • Niet online
RoelJewel schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:27:
Een vriend van me (medewerker operations ij Ericsson voor vooral Vodafone) wist deze week te vertellen dat KPN binnenkort het Telfortnetwerk gaat uitschakelen. Meestal staan de masten van beide aanbieders ongeveer naast elkaar. Het heeft dan ook geen enkele zin om beide netwerken naast elkaar te laten bestaan ...
Delen wij dezelfde vriend? :P

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 11:06
Roelant schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:27:
Ik heb het nog niet gemerkt, maar ik moet ook zeggen dat het me zelden overkomt dat ik geen dekking heb met telfort. En als dat al zo is, dan is't vaak in een parkeergarage oid, waar ik met KPN net zo goed geen dekking zou hebben (heb nu zo'n 2 jaar KPN, daarvoor 3 jaar Hi van KPN gehad).

* Roelant heeft al zo'n 2 jaar telfort naar volle tevredenheid verder. :)
We (ik werk bij Q-Park) zijn bezig om in veel parkeergarages mobiele dekking te realiseren. Gebeurt met Vodafone, maar dan zouden ook klanten van andere netwerken daar ontvangst moeten hebben.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit zal dan echt een verademing zijn. Ik heb namelijk maar op weinig plekken wel bereik met Telfort (met Debitel, Orange en KPN nooit last van gehad). Zelfs op plekken waar je zou verwachten dat je bereik zou hebben heb ik (en anderen met Telfort) het niet. Een voorbeeld: delen van de TU Delft. Op de drie plekken waar ik het meest ben (kamer, TU en ouders) heb ik vrijwel geen bereik.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gaat het dan alleen om het belverkeer netwerk, of ook om het EDGE gebeuren? want dit schijnt bij Telfort wel goed te werken... of wordt het dan standaard UMTS of zelfs HDSPA?

Gallery V&A

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik lees de posts boven mij en ik vind ze vrij betrouwbaar overkomen, vandaar dat ik mijn informatie niet 100% meer durf te garanderen, maar ik heb tijden bij kpn en tele2 gewerkt. Bij tele2 zat ik ten tijde van de overname van telfort door kpn. Daar tele2 op het netwerk van telfort zit, krijgen wij de betreffende info ook (om vervolgens klanten juist te kunnen helpen). Mij werd verteld dat ze niet voor eind 2006 de netwerken gaan samenvoegen (wat inhoud dat 90% van telfort plat gaat en vooral kpn masten gebruikt zullen worden). Er waren nog geen plannen voor samenvoeging, omdat kpn nog niet wist wat ze met telfort wouden. Deze informatie kregen we van hoofdafdeling van ons complex. Iemand die we niet vaak te zien krjigen en waardoor ik geneigd ben om deze informatie als zeer betrouwbaar te bestempelen. Normaal gesproken zou ik dit als feiten durven te verkondigen, maar bovenstaande posts doen mij twijfelen. Dit zijn iig de feiten zoals ik ze ken. Hoop toch iets bij te dragen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Opi
  • Niet online
Een vriend van me (medewerker operations ij Ericsson voor vooral Vodafone) wist deze week te vertellen dat KPN binnenkort het Telfortnetwerk gaat uitschakelen.
Interessant. Het lijkt er dus op dat de verkopers gelijk gaan hebben. Gezien de verhalen in dit topic over Delft en Den Haag wacht ik maar even tot de overzetting. Zou je eens kunnen polsen of die vriend van je een exactere datum weet of kan achterhalen?

[edit]
Bedankt voor de info nomad85. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Opi op 30-04-2006 00:41 ]

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Omdat ik een Edge abo bij Telfort heb en me afvroeg wanneer Telfort nou eindelijk met HSDPA zou komen heb ik zitten googlen en dit gevonden:

http://www.computable.nl/nieuws.htm?id=1123239 (artikel van 9 feb, besluit zal dus wel bekend zijn, maar nog niet gepubliceerd)

Quote:
Telfort heeft de uitrol van HSDPA, de opvolger van UMTS, opgeschort in afwachting van een besluit over het samenvoegen van de op dit moment nog gescheiden infrastructuur van KPN en Telfort.

Er stonden op de Telfort site plannen over hun uitrol van HSDPA, die zijn er nu ook af.

Hoe dan ook verwacht ik niet dat die netwerken op korte termijn geintegreerd worden, zeker ook omdat KPN/Telfort Edge moet blijven leveren. Bovendien zal dat integreren van die netwerken niet eenvoudig zijn en zal er geleidelijk het een en ander uit- of omgezet worden.

Uiteraard hoop ik dat die samenvoeging vandaag nog wordt uitgevoerd, maar het lijkt me weinig realistisch.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=16034

"KPN zal ook op het gebied van 2G (GSM) synergievoordelen behalen door netwerk onderdelen samen te voegen. Verwacht wordt dat de eerste fase van dit meerjarig traject in de loop van volgend jaar wordt afgerond. De mobiele merken van KPN zullen zich blijven onderscheiden in kwaliteit, functionaliteit en prijs, om de verschillende marktsegmenten optimaal te kunnen bedienen. "

Ik neem aan dat ze hier op de bundeling van het Telfort netwerk en KPN netwerk doelen, ik zou niet weten wat ze anders met de 'mobiele merken' bedoelen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 20:18
ik zal het eens aan mijn oom vragen, hij is een redelijk hoog iemand bij Telfort en die zal het wel weten.. hoop ik

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:01
Nee, dat is niet zo, en als het wel zo is kunnen ze dat goed verbergen dan ;)

Mijn vader heeft voor zijn werk een Hi abbonement, en prive telfort, omdat hij daarbij, als hij zijn abbonement verlengde, heel veel (weet niet hoeveel) belminuten kreeg voor <10 euro.
Als hij belt met Telfort is de verbinding meestal slecht. Als de verbinding wel goed is, is die van Hi beter, en dat ligt niet aan de telefoons :p (Samsung D800 en A800). Oftewel: neem kpn(hi)/vodafone.

Tevens zijn naar mijn ervaring Orange & T-mob ook niet veel soeps, wel beter dan Telfort.

Verwijderd

Groever schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:32:
Nee, dat is niet zo, en als het wel zo is kunnen ze dat goed verbergen dan ;)

Mijn vader heeft voor zijn werk een Hi abbonement, en prive telfort, omdat hij daarbij, als hij zijn abbonement verlengde, heel veel (weet niet hoeveel) belminuten kreeg voor <10 euro.
Als hij belt met Telfort is de verbinding meestal slecht. Als de verbinding wel goed is, is die van Hi beter, en dat ligt niet aan de telefoons :p (Samsung D800 en A800). Oftewel: neem kpn(hi)/vodafone.

Tevens zijn naar mijn ervaring Orange & T-mob ook niet veel soeps, wel beter dan Telfort.
T-Mob heeft veel verbeterd aan zijn netwerk. Voda is juist steeds slechter geworden het laatste jaar.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:36:
[...]

T-Mob heeft veel verbeterd aan zijn netwerk. Voda is juist steeds slechter geworden het laatste jaar.
<pven-logica>
Ik heb een hele simpele maatstaf: het moet thuis binnenshuis werken. KPN en Orange werken beide probleemloos, overal in huis; Vodafone werkt redelijk, op sommige plaatsen net geen goede dekking; Telfort en T-mobile werken in het geheel niet binnenshuis, werken wel als ik in de tuin ga staan.
</pven-logica>

Iemand nog meer betrouwbare info over het opheffen van het Telfort-netwerk?

Verwijderd

BiG-GuY schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:29:

Gaat het dan alleen om het belverkeer netwerk, of ook om het EDGE gebeuren? want dit schijnt bij Telfort wel goed te werken... of wordt het dan standaard UMTS of zelfs HDSPA?
Het lijkt me heel sterk dat ze het telfort netwerk uit gaan zetten.
ten eerste geloof ik niet dat het KPN netwerk zo'n grote capaciteit heeft dat het ineens een 40% hoger verbruik kan hebben.
ten tweede heeft KPN nooit gezegd dat ze dit zullen doen, alleen dat ze hun UMTS netwerken samen zullen voegen. (dus het wordt pas 1 netwerk als iedereen overgaat op UMTS voor spraak verkeer)
ten derde zouden ze ofwel veel geld moeten investeren om het KPN netwerk EDGE compatible te maken, ofwel ze kunnen deze dienst aan heeel veel telfort klanten straks niet meer leveren, en plegen daarmee contractbreuk, een duur grapje (helemaal omdat Telfort nu die 1GB data bundels via edge aan het promoten is voor 9,50 euro extra bij je telfort abo)

Daarom geloof ik niet dat ze het telfort netwerk snel zullen uitschakelen. Ze zullen echt nog een aantal jaren naast elkaar blijven bestaan.
Het omschakelen van GSM netwerk voor alle telfort klanten kost vermoedelijk meer dan de extra kosten van een tweede netwerk voor zolang GSM nog zal worden gebruikt.
Het beste wat zou kunnen gebeuren is dat beide netwerken voor elkaar worden opengesteld.
KPN kan een landelijk-dekkend snel-mobiel-data netwerk ook best goed gebruiken, daar UMTS nog steeds maar een erg beperkt deelvan Nederland dekt

Verwijderd

op dit moment zijn de netwerken iig zeker niet samengevoegd.

waar ik woon heb ik namelijk geen dekking met een simkaartje van telfort, maar wel met een simkaartje van hi, getest met dezelfde telefoon. Dat kan dus niet dezelfde mast zijn.

ik had dezelfde vraag aan telfort gesteld (ik zou graag mijn telfort abbo laten doorlopen), maar die vraag werd genegeerd.

Lijkt me trouwens idd dat ze dan een capaciteitsprobleem hebben.

Verwijderd

pven schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:16:
[...]

<pven-logica>
Ik heb een hele simpele maatstaf: het moet thuis binnenshuis werken. KPN en Orange werken beide probleemloos, overal in huis; Vodafone werkt redelijk, op sommige plaatsen net geen goede dekking; Telfort en T-mobile werken in het geheel niet binnenshuis, werken wel als ik in de tuin ga staan.
</pven-logica>

Iemand nog meer betrouwbare info over het opheffen van het Telfort-netwerk?
dat is per huis inderdaad anders. was in het weekend in scheveningen (in de duinen) en kon met KPN helemaal niks en met T-mob gewoon bellen. Thuis kan ik met kpn en t-mob ook binnenshuis goed bellen maar met Voda nul komma nul

Verwijderd

waar komt dan het verhaal vandaan dat KPN mede in Telfort geïnteresseerd was omdat die een bijna landelijk dekkend 1800 netwerk heeft (en KPN niet)? Dat is wat ik gehoord heb....

Verwijderd

Allemaal erg leuk maar het lijkt me sterk. KPN heeft 2 netwerken, het 900mhz en het 1800 mhz. (1800mhz is niet helemaal 100% dekking :P ) Als het Telfort netwerk verdwijnt wordt het dus alleen maar drukker op het KPN netwerk. Ook al die service providers die op het telfort netwerk zitten gaan mee.

Ik vraag het na, heb net een mailtje gestuurd naar mijn collega op het Phonehouse hoofdkantoor. Die gaat het nu uitzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 08:44 ]

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:35:
[...]

waar komt dan het verhaal vandaan dat KPN mede in Telfort geïnteresseerd was omdat die een bijna landelijk dekkend 1800 netwerk heeft (en KPN niet)? Dat is wat ik gehoord heb....
Dat werd in het algemeen aangenomen:
Telfort heeft vandaag bekendgemaakt dat het in principe akkoord gaat met het overnamebod dat KPN uitgebracht heeft. Voor 980 miljoen euro zou telecomgigant KPN honderd procent van de aandelen van Telfort in handen krijgen. Dit bedrag kan eventueel nog oplopen met maximaal 140 miljoen euro, als de prestaties van Telfort in de toekomst positief blijken te verrassen. Met zijn 2,4 miljoen klanten heeft Telfort momenteel de bronzen medaille op de Nederlandse mobiele-telefoniemarkt. De naam Telfort zal echter niet van de markt verdwijnen. Alvorens de overname effectief kan plaatsvinden, moet de Nederlandse Mededingingsautoriteit nog zijn goedkeuring geven. Als KPN aan roaming zou gaan doen, zou dit kunnen betekenen dat KPN-klanten toegang krijgen tot de EDGE-diensten van Telfort. Deze technologie biedt vergelijkbare mogelijkheden als UMTS, maar vereist geen nieuwe zendmasten.

Verwijderd

ik ben zeer benieuwd! :)

Verwijderd

al iets gehoord, T.MEN?

Verwijderd

Njet, zal ze eens bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 12:05 ]

• Opi
  • Niet online
Eergisteren iemand die werkt bij KPN gesproken. Deze wist mij te vertellen dat Telfort van de Opta telefoonverkeer niet over het KPN-netwerk mocht routeren.

Verwijderd

Je moet wel onderscheid maken in het Radio netwerk van KPN en Telfort en het achterliggende netwerk van deze beide. De Radio netwerken worden samengevoegd, wat een logische stap is gezien de meeste masten naast elkaar staan of de antennes aan dezelfde mast hangen. Maar de achterliggende netwerken blijven gescheiden. De capaciteit op het Radio netwerk van KPN laat het toe om 40% meer klanten te laten bellen maar het achterliggende netwerk niet. Voorheen had Tele2 een zelfde oplossing, ze gebruikte het Radio netwerk van Telfort met daarachter een eigen MSC en een interconnect naar hun eigen Tele2 vastnet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 15:22
Opi schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:01:
Eergisteren iemand die werkt bij KPN gesproken. Deze wist mij te vertellen dat Telfort van de Opta telefoonverkeer niet over het KPN-netwerk mocht routeren.
Alhoewel ik niet geheel op de hoogte ben van wat de Opta allemaal wel en niet kan, dit lijkt me iets wat onzin is. De Opta kan een telecom-bedrijf toch niet vertellen hoe ze de technische infrastructuur moeten samenstellen? KPN bezit een hele hoop masten, en zij mogen toch zelf wel bepalen wat ze daar precies mee doen?

• Opi
  • Niet online
Dit is alleen wat ik gehoord heb en alhoewel het mij ook vreemd in de oren klinkt, is het ergens wel te verantwoorden; het netwerk wordt ofwel redundanter uitgevoerd of er wordt uitgebreid. Hiermee kan KPN zijn positie op de markt verstevigen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 16:33

Nss

The Dude Abides

Vandaag op Planet Multimedia een artikel wat concrete informatie geeft over de intergratie van de netwerken van kpn en telfort, zie: link.
Zoals te lezen is zal de eerste fase in de eerste helft van 2007 gereed zijn, de volledige integratie begin 2008.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 17:00
Nss schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:09:
Vandaag op Planet Multimedia een artikel wat concrete informatie geeft over de intergratie van de netwerken van kpn en telfort, zie: link.
Zoals te lezen is zal de eerste fase in de eerste helft van 2007 gereed zijn, de volledige integratie begin 2008.
Erg interessant dit bericht! Hopen dat Telfort wel lekker goedkoop blijft!

Heb paar dagen geleden Telfort aangevraagd, ooit is O2 gehad hopelijk nu ook geen problemen met dekking etc.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 15:50
Hé, dat is goed nieuws!

Het bereik bij Telfort is echt soms belachelijk. Ik ben midden in Zwolle-Zuid met telefoon in broekzak gewoon niet bereikbaar. Hopelijk komt hier dan eindelijk een einde aan.

SRK35ZS-W

Verwijderd

ik had laatst de helpdesk (naja, dat wat er voor door moet gaan) van telfort aan de lijn, ik vermoed iemand van de 2e-lijns. die vertelde me dat EDGE binnen een half jaar wel eens ernstige capaciteitsproblemen kon krijgen omdat er een "overgangsprobleem" mee opgelost ging worden. op mijn vraag of ze dan KPN abonnees gingen toelaten kreeg ik geen antwoord...

het zal allemaal wel. ik hoop alleen maar dat telfort niet duurder wordt nou ze van de KPN zijn. dat eerste minuut volledig dokken ruikt al behoorlijk naar KPN...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verkijk je niet op de KPN. Hier in Amstelveen (onder Amsterdam) maar ook in Amsterdam heb ik nog veel dode punten met de KPN terwijl ik met Orange volledig vol heb (met zowel prepaid als abo getest van de KPN op de dode punten).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Nss schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:09:
Haha! Mooi om te zien hoe planet een geheel eigen invulling geeft aan een door Telfort uitgestuurd persbericht. :X

Hieronder het uitgegeven persbericht.

Telfort start pilot op KPN-netwerk rond Venray in witte vlekken
Telfort klanten roamen mocht er geen dekking zijn

Telfort kondigt vandaag de start aan van een pilot project, waarbij Telfort klanten op enkele, specifieke locaties in Nederland gebruik gaan maken van het KPN-netwerk. Dat betreft die paar locaties waar geheel geen dekking is. Zoals elk mobiel netwerk kent ook het netwerk van Telfort enkele van deze zogenaamde witte plekken. En juist op die plekken kunnen Telfort klanten nu bellen of gebeld worden via het KPN-netwerk.

Dit is een eerste stap naar de netwerkintegratie zoals die reeds eerder is aangekondigd. De eerste fase van dit project zal naar verwachting in de eerste helft van 2007 worden afgerond, terwijl de volledige integratie begin 2008 tot stand moet zijn gebracht. Verwacht wordt dat deze integratie een aanzienlijke kostenbesparing teweeg zal brengen. Naast integratie van het 2G-netwerk wordt er op dit moment ook een gezamenlijk 3G-netwerk uitgerold, dat versneld opgewaardeerd wordt met HSDPA-technologie, het supersnelle mobiele breedbandnetwerk.

Deze pilot betreft een relatief beperkt gebied rondom Venray, waarbij een klein percentage Telfort klanten betrokken is en start deze maand. Na de evaluatie zullen in de loop der tijd andere locaties volgen.

De klanten krijgen een bericht, hoe zij hun telefoon in kunnen stellen. Na deze eenmalige handeling loopt alles vanzelf. Op de maandelijkse rekening verandert er niets. De Telfort klant heeft als voordeel dat zij op een plek waar ze voorheen geen dekking had, dit dan wel zal hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

itsalex schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:29:
Verkijk je niet op de KPN. Hier in Amstelveen (onder Amsterdam) maar ook in Amsterdam heb ik nog veel dode punten met de KPN terwijl ik met Orange volledig vol heb (met zowel prepaid als abo getest van de KPN op de dode punten).
Elk netwerk heeft hier en daar wel wat witte plekjes. In alle objectieve testen komen alle netwerken er prima vanaf, alleen hebben ze ook allemaal wel ergens witte vlekjes. De 900Mhz netwerken zijn wel beter geschikt om binnen te bellen omdat deze minder last hebben van obstakels en die netwerken zijn over het algemeen beter (alleen hebben ze ook een stuk minder capaciteit).

Dat jij slechte ervaring met kpn hebt kan, dat telfort in die paar plaatsjes slecht bereik heeft kan ook. De conclusies die hier door mensen uit gehaald wordt (dat het netwerk helemaal ruk is) is totaal overdreven en slaat in principe nergens op. Dat artikel van planet is ook zwaar overdreven. Waar ze de uitspraak "het slechtste netwerk van nederland" vandaan halen weet ik eerlijk gezegd niet (het zou overigens best kunnen, maar om het nou 'slecht' te noemen)...
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 02:34:

het zal allemaal wel. ik hoop alleen maar dat telfort niet duurder wordt nou ze van de KPN zijn. dat eerste minuut volledig dokken ruikt al behoorlijk naar KPN...
Dat hebben alle aanbieders inmiddels. Alleen Orange niet.

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 06-07-2006 13:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1