Specifieke geluidskaart (tijdelijk) uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Beetje rare titel misschien, maar het gaat om het volgende. Ik heb een Bluetooth headset die ik gebruik voor zaken als Skype e.d. maar die staat uiteraard niet altijd aan. Nu zijn er flink wat programma's (AlchemyTV, Flash-plugin en meer) die hier problemen mee hebben: Ze willen per se hun geluid erheen sturen als het ding er niet is en er toevallig een ander programma aanstaat wat het standaard device (namelijk de optische uitgang van m'n PM). Bluetooth uitschakelen helpt er niet tegen heb ik al gemerkt.

Afbeeldingslocatie: http://dump.luijten.org/GoT/APPL/25663751.png

Ik vroeg me af of een specifiek audiodevice tijdelijk kan worden uitgeschakeld of misschien kan het zelfs nog mooier: instellen dat alleen Skype het mag gebruiken.

De enige "oplossing" die ik momenteel heb is steeds de pairing met de headset verbreken zodat het device niet meer bestaat, maar dat is natuurlijk op zijn minst sub-optimaal te noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChris op 29-04-2006 15:30 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Kan je niet gewoon bij 'Sound' je output device instellen door hem te selecteren? Misschien dat hij nu gewoon standaard op de bluetooth device staat?

Ik heb verder totaal geen ervaring met bluetooth headsets. Sorry. :)

kleurbleur.nl

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Hij moet juist niet er standaard op staan, want dan krijg je deze problemen bij elk programma (ook iTunes). Andere software gedraagt zich niet helemaal netjes en probeert elk beschikbare device te openen (niet alleen de ingestelde audio output dus) en deze zijn dan ook degenen die het bovenstaande dialog geven.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Bedoelde ik ook. Beetje ongelukkige verwoording. :)

Maar als je dus gewoon je headset selecteert bij de output devices wanneer je hem gebruikt en hem weer deselecteert wanneer je hem niet gebruikt, is geen oplossing dus?

kleurbleur.nl