AMD x86 en Mac OS

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een Intel Mac (MBP) en die bevalt op wat hardware kwalen na redelijk goed. Met name mac OS X that is. Nu wil ik mijn media server van een jaar oud eigenlijk vervangen door een Mac mini, maar ja niemand wil hem kopen voor een redelijk bedrag. Nu dacht ik dus: laat ik gewoon Mac OS op een niet Apple Intel pc zetten.

Ik heb een A8N-SLI moederbord (weet niet of het een venice of een Winchester AMD Athlon XP is) en daar zou het op moeten kunnen draaien. Alleen:
- kan ik een legale versie van Mac OS er op aan de praat krijgen? (www.osx86project.org is wel leuk en aardig, maar omdat we nu gewoon legaal de x86 versie van Mac OS X kunnen krijgen is dat handiger, daarnaast heb ik gewoon een legale versie liggen hoewel ik ws. wel extra licentie moet aanschaffen).
- Heeft iemand ervaring ermee en ook met het aan de praat krijgen van de installatie op SATA?

zie o.a. mac os x & windows xp dual booten en nog wat andere inmiddels meestal gesloten topics.

Cogito Ergo Credo

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Of het op AMD-systemen werkt weet ik nog niet (zeker), maar ik weet wel zeker dat het niet legaal is. OSX is bedoeld voor Apple-computers en de versies die werken op niet-Apple's zijn gehacked en zodoende per definitie illegaal.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:44:
Of het op AMD-systemen werkt weet ik nog niet (zeker), maar ik weet wel zeker dat het niet legaal is. OSX is bedoeld voor Apple-computers en de versies die werken op niet-Apple's zijn gehacked en zodoende per definitie illegaal.
Hmm, waarom fixt Apple niet ff een inversed bootcamp... Er zijn gebruikser sie het op een dergelijk A8N SLI bord aan de praat hebben, alleen ik zou het fijn vinden als het ook op serial ata kon. Maar ik begrijp dus dat ik sowieso niets kan met de Mac OS X x86 DVD? Het zou toch simpeler moeten zijn om die op niet-apple intel te draaien dan dat windows emulator gedoe op Intel mac.

[ Voor 16% gewijzigd door jopiek op 29-04-2006 15:52 ]

Cogito Ergo Credo

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

past niet in Apple's markt strategie

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
GoldenSample schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:53:
past niet in Apple's markt strategie
Je vraagt je alleen af waarom boot camp daar wel in past ;) Ik heb nu nog wat problemen met dat Macbook Pro geval (voor tweede keer moet er nieuw logicboard in en een nieuw scherm, de sukkels van card service hadden het scherm de eerste keer niet vervangen (flikkeren en rare streep) en mobo wordt nog steeds veel te warm.
Maar ja nu ik die mac mini dus niet kan kopen moet ik toch maar het semi-illegaal er op zien te prutsen dan...

Cogito Ergo Credo

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Omdat niemand dan meer de overprized Apple hardware koopt? Met de huidige bootcamp is dit geen gevaar :P.

🌞🍃

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:38
Datafeest schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:24:
Omdat niemand dan meer de overprized Apple hardware koopt? Met de huidige bootcamp is dit geen gevaar :P.
Idd, ze zullen met bootcamp hooguit meer hardware gaan verkopen. :P

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ecteinascidin schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:44:
Dit is de reden waarom dit topic dicht gaat. Je moet zelf weten of je het probeert of niet, maar ondersteuning is iets wat in Apple Talk niet is toegestaan.

Over de discussie over Mac OS X op niet-Apple x86 pc's is met de search genoeg te vinden :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.