Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Als ik hier bijv een advocaat diploma heb,kan ik met die diploma dan naar een ander land als Amerika gaan en daar gaan werken?

bij voorbaat dank

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je wel eens nagedacht over de verschillen tussen het Nederlandse en Amerikaanse rechtsysteem? Maar putjesscheppen kun je overal wel doen hoor. Ik vind je vraag wel erg mager trouwens. Wat wil je nou eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 29-04-2006 15:19 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Het is idd niet erg duidelijk. Bij (sommige) opleidingen kun je zelfs stage lopen in het buitenland. Het hangt dus eigenlijk af van wat je wilt doen, je kan ook wel internationaal bouwvakker worden, maar als je dat nou graag wilt.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Advocatuur lijkt me juist een sector waar werken in het buitenland enorm lastig wordt.

Ten eerste hbben zij een ander rechtssysteem. En ten tweede zit je met het taalprobleem.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Er zullen ongetwijfeld nog wel een aantal hobbels te nemen zijn. Lees bijvoorbeeld hier eens voor meer informatie.

Ook lijkt het me gezien Amerika een heel ander rechtssysteem heeft lastig om zo te beginnen daar, los van de vraag of het juridisch kan. Voor die laatste vraag kun je wellicht beter eens met de Ambassade contact opnemen.

Verder zou ik je willen vragen voortaan iets meer moeite te willen doen voor een topicstart, deze is wel erg minimaal en er blijkt ook niet uit wat je zelf al gezocht en gedaan hebt. Zie daarvoor ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Gaat het specifiek over advocatuur? Iemand die namelijk wel een (afgesloten) rechtenstudie op zak zou hebben zou een dergelijke vraag niet stellen - maar veel specifieker weten wat voor stappen daarvooor nodig zouden moeten zijn.

Wanneer het om erkende beroepen gaat, zoals medische beroepen, is het niet vanzelfsprekend dat een diploma of graad in het buitenland direct erkend wordt - daar kunnen best bepaalde extra examens voor nodig zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik denk dat als je het ove rIt werkzaamheden hebt het wél redelijk gaat. Maar veel ITers worden beoordeeld op ervaring en niet op diploma's. Zelfde kan gelden voor hoger management, wetenschappelijk werk etc.
Ik werk zelf in Duitsland met m'n MEAO en MBO-TI diplomatjes. Niemand heeft hier naar m'n diploma's gevraagd en ik heb ze alleen voor de volledigheid even mee genomen bij het tekenen van m'n contract. Ze hebben geloof ik een kopietje gemaakt van m'n TI diploma om te kijken of de copier het weer deed... m'n werkervaring telde zwaarder.
Het bedrijf waarvoor ik werk is een Amerikaanse grote jongen in de papierindustrie, en als ik zo eens wat rondkijk in de IT club dan zitten er érg veel mensen in landen waar ze niet geboren zijn. Ook top management schuifelt wat in de internationale rondte, met een Fransoos in Duitsland, een Amerikaan in Frankrijk, een Duitser in Zwitserland (we kregen hem niet verder) en nog een Duitser in China, om maar een paar voorbeeldjes te noemen. Voorwaarden zitten er duidelijk wél aan dat internationaal werken:
- Je talen moeten dik in orde zijn. Met het Engels dat de modale MAVO leerling spreekt ga je er gewoon niet komen.
- Je moet aantoonbare ervaring hebben en ook duidelijk kunnen maken waarom die goed is: dit is het enige waarop ze je aannemen kunnen!
- Je werk moet niet naitonaal aan allerlij regeltjes gebonden zijn. Advocatuur, de medische tak van sport en soortgelijke jobs zijn dus hele goeie voorbeelden van doemaarlekkernie.
- Je moet zo gek zijn om in een ander land met een vreemde cultuur te willen wonen en werken,met al je vrienden en kennissen op 700 kilometer of meer. Je gaat daar in dat verre buitenland in het begin écht alleen zijn en dan moet je wel de sociale vaardigheid hebben om snel wat vrienden te vergaren voor je écht in eenzaamheid wegzinkt. Dit is eigenlijk het meest vergeten punt: je ziet er nog al eens één afzwaaien omdat hij van de heimwee niet meer werken kan.

Als je een specifiekere vraag hebt kunnen we je misschien meer zinvols vertellen.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Ik werk op het moment in Londen voor een internationaal bedrijf. Je moet idd wel zelf een beetje socializen en overal voor in zijn. Als je daar al zit, ga gewoon naar elke borrel of andere gezamelijke evenementen.

Je engels moet idd wel wat fatsoenlijk zijn, loop hier op het gebied van de grammatica toch verder achter dan ik dacht. (maar gaat aardig goed vooruit)

Heimwee heb ik geen last van, zit elk weekend lekker thuis :D

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:12:
Hoi

Als ik hier bijv een advocaat diploma heb,kan ik met die diploma dan naar een ander land als Amerika gaan en daar gaan werken?

bij voorbaat dank
Nee.. Je moet in america zelfs per staat (ja staat...) bevoegd zijn om als advocaat op te kunnen treden. Daarvoor moet je (per staat weer) examen doen om te bewijzen dat je goed genoeg bent. Als para-legal mag je wel aan het werk, maar niet als advocaat.

(en nog ff je green-card regelen en dat soort onzin. Ook niet gemakkelijk. Helemaal niet gemakkelijk zelfs.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:05
Cyberpope schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:19:
[...]
(en nog ff je green-card regelen en dat soort onzin. Ook niet gemakkelijk. Helemaal niet gemakkelijk zelfs.)
Daar zou ik eerst maar eens over informeren. Het is wel makkelijker als je niet uit Mexico komt en je enige Engels is dollars, maar alsnog is een greencard redelijk lastig.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Pagina: 1