Toon posts:

Aanpassen chipset-koeling op de Asus A8N-SLI SE

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A8N-SLI SE, en de chipset-fan maakt teveel herrie naar mijn smaak. Ik zou de chipset daarom graag passief koelen, maar ik heb geen ervaring met dit soort ingrepen. Heeft iemand ervaring met dit moederbord? De vragen die ik heb:

- Is wat ik wil mogelijk? / Is passief koelen een goede optie?
- Zo ja, hoe moet dat, of waar kan ik vinden hoe dat moet?

Overigens..
Systeemkast: Antec Performance One P150
Videokaart: Asus Extreme N6600 Silencer Series

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Dude, zoek eens op dit forum en je vindt duizenden van dit soort topics (ook over de a8n-sli)

Systeem Specs

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:48
zalman heeft daar mooi blokje voor, kijk alleen dat je koeling van de graka niet te groot is.

Verwijderd

Topicstarter
Depress schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:03:
zalman heeft daar mooi blokje voor, kijk alleen dat je koeling van de graka niet te groot is.
Thanx. Maar t is dus niet zo dat dan mijn nb opeens doorfikt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:44:
[...]

Dat merk je vanzelf . . . . 8)7

Even serieus dan maar: er zijn tientallen topics over de verschillende mogelijkheden . . . kost je +/- 5 seconden om op te zoeken schat ik ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:44:
[...]

Ik heb er gister een zalman blok opgezet (a8n-sli deluxe) word wel warm maar das voor de rest geen prob.

- HyPz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:28:
Ik heb er gister een zalman blok opgezet (a8n-sli deluxe) word wel warm maar das voor de rest geen prob.
Dank voor je antwoord. Ik heb idd al veel gelezen over andere A8N-SLI modellen. Wat ik me echter afvroeg is of die ervaringen ook opgaan voor de SE, want daarover vind ik geen duidelijke info.

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
nForce4 is nForce4, ik kan me alleen voorstellen dat de SLI varianten wat meer hitte genereren, als je daar tenminste gebruik van maakt.

Persoonlijk heb ik een Asus A8N5X, ik was ook niet tevreden over de stock chipsetkoeler, maar ik heb hem nu op een zalman fanmate2 aangesloten, waardoor hij lekker stil is, met behoud van enig koelvermogen.

Als ik nog een keer geld overheb, schaf ik misschien deze koeler aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/7922-c.jpg
In winkels raden ze je over het algemeen trouwens aan om geen passieve koeling op de nForce4 te zetten.
Pagina: 1