Toon posts:

Hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle stapen van HOWTO: Windows VPN verbinding maken
Gevolgt, en poort 500 & 1723 open staan van me router, E-TECH ROUTER - RTBR03
maar ik blijf steeds op Fig 4 van Inkomende VPN verbinding Hangen !
Hij komt er gewoon niet langs op de één of andere manier, ik doe dit overgens met Win XP Pro + SP2

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 14:40 ]

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-04 16:19

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Op deze manier een topic beginnen is niet de bedoeling, commentaar geven op een eerder gesloten topic moet je hier ook niet doen, is een andere plek voor. Je zegt dat "je er niet langs komt" omschrijf dan eens het probleem, zoals jij het nu zegt kunnen wij er ook niet veel mee

Verwijderd

Topicstarter
royco_100 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:40:
zegt dat "je er niet langs komt" omschrijf dan eens het probleem, zoals jij het nu zegt kunnen wij er ook niet veel mee
De zandloper blijft staan en geeft dan uieidelijk de melding:

Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service routing and remote acces die niet is gestart, raadpleet het systeemgebeurtenislogboek voor meer info.

Waar vind ik het systeemgebeurtenislogboek 8)7

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-04 16:19

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Configuratiescherm > systeembeheer > logboeken . Je krijgt geen foutcode's of iets?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:11

lordsnow

I know nothing

RECHTSklik op My Computer -> Manage -> Event Viewer

Onder Manage -> Services and Application -> Services kan je ook de "Routing and Remote Access" service vinden. (Bij mij staat deze op Uitgeschakeld, btw)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-04 18:02

DataGhost

iPL dev

Waarom open je dit topic, als ik vragen mag?
Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service routing and remote acces die niet is gestart,
Het eerste wat ik zou doen is (eventueel zelf zoeken hoe, is echt niet lastig te vinden... er wordt wat eigen inzet verwacht namelijk) die service starten en kijken of het dan werkt.
Deze foutmelding had in je (karige) TS moeten staan trouwens

Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit heb opgezocht, maar toch
Google zoeken naar "routing and remote access" service start xp
Hit 1 - de service
Hit 2 - hoe start ik services

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 29-04-2006 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:56:
RECHTSklik op My Computer -> Manage -> Event Viewer

Onder Manage -> Services and Application -> Services kan je ook de "Routing and Remote Access" service vinden. (Bij mij staat deze op Uitgeschakeld, btw)
Krijg ik dit :

De Routing and Remote Access-service heeft nu de status Beëindigd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

En op de link van microsoft :

Details
Id: 7036
Bron: Service Control Manager

Helaas
Er is momenteel geen extra informatie beschikbaar over dit probleem in de berichten van het fouten- en gebeurtenislogboek of in de Knowledge Base-database. U kunt de koppelingen in het ondersteuningsgedeelte gebruiken om te zoeken of er ergens anders meer informatie beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dit met zoeken op: remote acces Starten

De Routing and Remote Access-service starten en stoppen
1.
Open Routering en RAS.

2.
Klik in de consolestructuur op Serverstatus.

3.
Klik in het detailvenster met de rechtermuisknop op een servernaam, wijs Alle taken aan en voer een van de volgende handelingen uit:

• Klik op Starten als u de service wilt starten.

• Klik op Stoppen als u de service wilt stoppen.

Opmerking

• U kunt deze procedure alleen uitvoeren als u lid bent van de groep Administrators. Uit veiligheidsoverwegingen kunt u beter de opdracht Uitvoeren als gebruiken dan u aan te melden met beheerdersreferenties. Als u zich hebt aangemeld met beheerdersreferenties, kunt u Routering en RAS ook als volgt openen: klik op Start, klik op Configuratiescherm, dubbelklik op Systeembeheer en dubbelklik vervolgens op Routering en RAS

Nu staat er bij mij nergens: Routering en RAS in Systeembeheer 8)7

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ben je gewoon blind of weiger je ook maar mijn post te lezen en/of na de eerste niet-werkende hit door te zoeken naar iets wat WEL op jouw OS van toepassing is (win2003 is NIET winxp)? ik zie niet direct dat de inzet eraf druipt, ik heb het zelfs voorgekauwd voor je... :/

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:21:
ben je gewoon blind of weiger je ook maar mijn post te lezen en/of na de eerste niet-werkende hit door te zoeken naar iets wat WEL op jouw OS van toepassing is (win2003 is NIET winxp)? ik zie niet direct dat de inzet eraf druipt, ik heb het zelfs voorgekauwd voor je... :/
Heb ik ook gedaan GHOST , L*****
Reageer dan ook niet als je niet eens weet waarom je reageert.........
En voorkauwen doe je maar voor je M*****

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:00
Nou iets vriendelijker tegen elkaar mag wel.

Ik snap niet zo goed wat er precies mis gaat bij de TS.
Waarheen maak je een VPN connection? Of bedoel je het juist de andere kant op ?

Verwijderd

Topicstarter
MSoft06 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:39:
Nou iets vriendelijker tegen elkaar mag wel.

Ik snap niet zo goed wat er precies mis gaat bij de TS.
Waarheen maak je een VPN connection? Of bedoel je het juist de andere kant op ?
Ik wil een VPN connection maken vanaf mijn werk naar mijn huis.
Maar als ik bezig ben de verbinding te maken met de wizard nieuwe netwerk verbinding
Dan krijg ik bij binnenkomende verbindingen accepteren de foutmelding :

Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service routing and remote acces die niet is gestart

Vervolgens kan ik niet veder, en de VPN verbinding niet maken

• MSoft06
Volgens mij zijn die niet noodzakelijk om vanaf buiten naar binnen te gaan ?

Ik zie bij plaatje 4 ook niks over inkomende verbindingen, dus ik denk dat je de foute volgorde aanhoud.

Inkomende verbindingen regel je alleen op je werklocatie, die moet de verbinding accepteren, niet jou thuis connection.

Verwijderd

Topicstarter
MSoft06 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:52:
Volgens mij zijn die niet noodzakelijk om vanaf buiten naar binnen te gaan ?

Ik zie bij plaatje 4 ook niks over inkomende verbindingen, dus ik denk dat je de foute volgorde aanhoud.

Inkomende verbindingen regel je alleen op je werklocatie, die moet de verbinding accepteren, niet jou thuis connection.
Klopt die plaatjes klopen niet, ik weet ook niet wat voor Windows ze daar gebruikt hebben
maar ik gebruik Windows XP Professional + SP2

Jawel, ik wil vanaf mijn werk in de PC kunnen die ik thuis heb staan, dus ik moet hier toegang verlenen op de PC waar ik nu aan het werk ben, ( THUIS )
Als je naar nieuw netwerkverbinding maken gaat en dan eerst kiest: Geavanceerde verbinding instellen en dan Binnenkomende verbindingen accepteren kiest loopt het bij niet goed en krijg ik die melding : Binnenkomende verbindingen zijn afhankelijk van de service routing and remote acces die niet is gestart

probeer zelf maar eens even.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 18:15 ]

• MSoft06
Dan zei je het dus eerst verkeerd, is de service wel geinstalleerd? kan je dat eerst niet eens checken?
Onder software, en dan kiezen voor windows installatie.

Kijk eerst maar of het wel geinstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
MSoft06 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 18:57:
Dan zei je het dus eerst verkeerd, is de service wel geinstalleerd? kan je dat eerst niet eens checken?
Onder software, en dan kiezen voor windows installatie.

Kijk eerst maar of het wel geinstalleerd is.
Van Netwerkservices heb ik nu alles geïnstalleerd maar krijg nog steeds de zelfde melding.
Moet ik misschien nog wat anders installeren ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 20:01 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Met deze insteek begin ik bijna te hopen dat je probleem onoplosbaar is voor jouw situatie...
Ik kauw je de waarschijnlijke oplossing van je probleem voor en jij komt met iets aanzetten voor een compleet ander OS.. 8)7 Volgens je event log heb je de service die uit staat wel, die moet je dus even aanzetten. Die staat standaard op disabled namelijk, dus die zal niet starten als daar om gevraagd wordt.
Je moet wel in administrative tools zitten, maar daarna in 'Services' en niet in een of ander remote access ding wat alleen voor windows 2003 bestaat. Als jij dat gebruikt had je dat moeten vermelden, dan wordt het direct een heel ander probleem.

offtopic:
Als jij verkiest hulp niet op te volgen is dat jouw zaak, dan moet je er ook niet om komen vragen.
De bedoeling van dit forum is dat je sowieso eerst zelf onderzoek doet en zoveel mogelijk informatie in je topicstart zet (dus niet 'het werkt niet', dat werkt hier namelijk niet). Ik laat misschien op een iets minder vriendelijke manier weten dat ik het niet eens ben met jouw topic, alhoewel ik je toch help. Ik word dan ook niet zo blij als mijn raad totaal NIET opgevolgd wordt en ik daarna voor weet ik wat wordt uitgemaakt... Dan is hier de drang om jou te helpen snel weg.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:29:
[...]

Heb ik ook gedaan GHOST , L*****
Reageer dan ook niet als je niet eens weet waarom je reageert.........
En voorkauwen doe je maar voor je M*****
Gast, gedraag je, ga maar ff een weekje afkoelen ofzo. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.