Toon posts:

Bluetooth apple toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb via de Apple store een bluetooth toetsenbord gekocht voor m'n intel mini(Weer een kabel minder dacht ik)
Nu heb ik hem binnen, maar ik vind hem niet echt super werken.
Elke keer blijven de letters hangen zodat bijvoobeeld de r blijft herhalen in bijvoorbeeld finder.
Dan krijg je harrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr etc. etc. etc.
Is het zo dat bij bluetooth je het toetsenbord op de zelfde hoogte als bij de mac mini moet leggen?
Batterijen zijn nieuw (zaten er bij), en heb al verschillende keren gerepaird.
Hebben meer mensen hier last van?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In principe hoef je het toetsenbord niet op dezelfde hoogte als de Mac Mini te houden. Heb je al geprobeerd met nieuwe batterijen? En wat bedoel je met 'gerepaird'?

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 29-04-2006 14:29 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
In de zin van "pairen" connecten dus :)

Heb er zelf net ook 1, en heb daar helemaal geen last van. Wat ik zou doen is Apple Support ff een belletje geven, wie weet komt het vaker voor, of kunnen ze je meer vertellen.

Het is niet normaal iig wat je hebt, tobo zou 't volgens mij 5m verder nog prima moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan nieuwe batterijen proberen, mischien helpt dat, en anders dan maar eens een call naar de Apple support.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er inmiddels nieuwe batterijen ingeplaats, en nog steeds happerende toetsen en dergelijke.
Ik ga morgen maar eens bellen met de apple helpdesk

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb wel als mijn telefoon gaat (GSM) dat dit soort dingen gebeuren, Logitech DiNoVo, met BT en zowel de normale uitvoering....

-

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat blijven hangen van toetsen heb ik ook eens gehad. Het toen aan slechte batterijen, waardoor de verbinding een beetje brakjes wordt. Ook als je op het randje van het bereik gaat zitten met je toetsenbord gaat 'ie dit soort gedrag vertonen.

Vervangen dus die batterijen. Ik tik dit overigens zonder problemen op een Apple Bluetooth toetsenbord, dus het kan :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Batterijen zijn ververst, en het toetsenbord ligt ongeveer 5/10 centimeter van m'n mac vandaan.
Verder heb ik het na een paar minuten, en ook een vervelende vertraging.
Na het toetsenbord uit te zetten, en weer aan te zetten is het weer "even" weg.
Mijn laatste hoop zou nog zijn om goede merk batterijen te kopen, en niet de batterijen die bij het toetsenbord zaten, of goedkope batterijen.
Wel vreemd van die gsm, dat zou toch niet uit mogen maken? Vooral omdat ze gepaired zijn denk ik.

Ik heb vandaag met de applecare gebeld, en ik moest terugbellen op kantooruren, en dan zou ik hem kunnen laten ruilen, want bij apple schuint het zo te zijn, dat alles wat je koop via de apple store, dat je 2 weken omruilgarantie heb, zoder enige reden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 20:18 ]

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

reiker

dan jij!

Dat laatste klopt inderdaad...

Is het probleem niet verholpen met de Apple Keyboard Update zoals ik die vanochtend via Software Update vond? Ik heb niet opgezocht wat voor problemen die precies zou moeten verhelpen, maar je weet maar nooit...

edit:
Update is overigens van 27 april. :)
http://www.apple.com/down...pplekeyboardupdate10.html
About the Apple Keyboard Update 1.0

This update is recommended for the following computers:

-MacBook Pro
-iMac (Early 2006)
-Mac mini (Early 2006)

The Apple Keyboard Update 1.0 addresses reliability of keyboard and mouse functionality.

The installer guides you through the steps to install the Apple Keyboard Update.

System Requirements
Installation of the Apple Keyboard Update 1.0 requires Mac OS X version 10.4.6.

[ Voor 56% gewijzigd door reiker op 01-05-2006 20:24 . Reden: Apple linkje toegevoegd ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Die update kwam ik dus ook tegen toen ik wou bellen voor het probleem.
Ik heb besloten het even af te wachten met deze update, maar helaas.
Letters blijven zich velenmalen herhalen, en er zit een hele erge vertraging in.
Maar dat de toetsen blijven haperen vind ik het ergst.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

De batterijen die je erbij krijgt zijn volgens mij niet echt geweldig. Heb je al andere geprobeerd? Mijn ervaringen met oplaadbare batterijen zijn overigens ook niet echt top, dus probeer gewoon eens degelijke "wegwerp-"batterijen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe batterijen geprobeerd, en de oude doorgementen, en de batterijen zijn zeer constant.
1.57 constant.
Ik heb gisteren gebeld, en ga vandaag terugbellen (nu zit die afdeling er) om hem om te laten ruilen.
Ik hoop dan dat het met het nieuwe toetsenbord beter ga.

Net gebeld, ze komen waarschijnlijk morgen m'n nieuw toetsenbord brengen, en de man van de helpdesk was er bijna van overtuigd dat ik de problemen niet meer zou hebben, en dat het aan deze specifieke toetsenbord lag.
Dus nu is het afwachten.

Het enige wreemde vind ik, dat ik nu op eingen kosten dat toetsenbord (kapotte) terug moet sturen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 11:24 ]

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Dat van die eigen kosten is natuurlijk bull-shit, gewoon niet doen. Als ze 'm willen hebben, komen ze 'm maar halen, toch?

Ik heb het zelf ook wel 's (1x in de twee maanden ofzo), even uit en aan zetten verhelpt het. Volle of lege batterijen hadden hierbij geen verschil trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de ptg site dat je ook een pakket kan zenden, en dat de ontvanger moet betalen, dus dan doe ik dat :)

1x in de 2 maanden kan ik nog mee leven, maar dit was om de 1/2 minuten, plus extreem traag.
Terwijl foto's en dergelijke uploade via bluetooth perfect gaat.

Nu kom ik wel iets mafs tegen.
Ik zie dat er een bestellling voor mij staat, het toetenbord met een bedrag van 0,01 cent.
En in het rood staat er actie ondernemen, en als ik daar op klik, krijg ik de melding dat mijn creditcard (mastro) maatschappij hem niet accepteert, terwijl ik nog 2500 limiet heb ofzo.
Beetje raar dat het 1 cent kost, en dan zo'n melding, ik word een beetje waantrouwig of het nu wel goed ga.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe toetsenbord binnen, en het ziet ernaar uit, dat hij perfec werkt. O+
Ik denk dan toch dat het een productiefout of iets dergelijks is geweest
Hopelijk blijft hij het goed doen :)

Verwijderd

Ik heb net een Bluetooth Apple keyboard besteld, deze werken toch gewoon 100% probleemloos mag ik aannemen, net zo secuur en snel als een met een draadje?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn toetsenbord was gewoon defect.
Ik heb een nieuwe gehad, en hij typt als een zonnetje, ik heb nooit meer die herhalende toetsen.

Verwijderd

da's mooi. Ben benieuwd hoe dat gaat werken i.c.m. me MacBook. Heb net de BT muis + keyboard besteld, geheel kabelloos dus :)
Pagina: 1