Een vriend van mij heeft een dikke server gekocht met 2 3.2GHz Xeon cpu's. Nu wil hij deze ook gaan inzetten om op te gaan gamen, en wil dus het mobo vervangen door eentje die SLI ondersteunt, zodat daar 2 PCI Express x16 kaarten op kunnen.
Hij zegt dat die borden niet bestaan. Ik heb even gegoogled en kom dan ondermeer de Iwill DN-800 SLI tegen. Volgens de review hier kan dat, en ik quote:
Ik vind op inet meerdere mobo's die dual xeon en SLI ondersteunen, en bij allemaal staat er zo een tekst, die in mijn ogen multi-interpretabel is. Hoe zit het nu echt?
Hij zegt dat die borden niet bestaan. Ik heb even gegoogled en kom dan ondermeer de Iwill DN-800 SLI tegen. Volgens de review hier kan dat, en ik quote:
Ik denk dat hier staat dat er 2 SLI kaarten allebei op x8 of allebei op x16 kunnen draaien, de vriend in kwestie echter is overtuigd van het feit dat er staat dat de eerste kaart op x16 draait en de 2e op x8. Dat kan ik me echter niet voorstellen.Two PCI Express X-16 graphics slots
SLI™ mode utilizes PCI-Express Bus with x16 and x8
SLI mode : support two SLI-ready graphics cards
Ik vind op inet meerdere mobo's die dual xeon en SLI ondersteunen, en bij allemaal staat er zo een tekst, die in mijn ogen multi-interpretabel is. Hoe zit het nu echt?
Nederlands is makkelijker als je denkt