Toon posts:

Apple tv-out?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een apple imac gaan kopen maar vind het wel belangrijk dat ik op mijn tv via de computer divx en dvd kan kijken..
Is dit mogelijk met deze computer
Ik heb wel verlengstukjes gezien dvi naar composit maar dat is toch een stuk minder dan s-video..
Ik heb nog gewoon een ouderwetse tv met scart (dus geen vga).

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je nog een ouderwetse tv hebt die alleen scart heeft, dus geen s-video kun je nooit beter resultaat boeken dan composiet. Natuurlijk zijn er verloopkabeltjes om je tv aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
jawel ook s-video.. maar dat kan je oplossen met een scart blokje..
Maar is de kwaliteit nog een beetje te doen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Een scart naar svideo 'blokje' betekend niet dat je TV svideo ondersteund... de kans is vrij groot dat je dan zwart/wit/grijs beeld krijgt namelijk.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Dat kan ik je eerlijk gezegt niet vertellen, ik heb gisteren een tv aangesloten op mijn powerbook via composiet, en dat was echt lelijk. Het is jammer dat ik hier geen s-video kabel heb liggen om het even voor je te testen.
Ik moet er trouwens ook bij zeggen dat ik een powerbook heb met vga uitgang, en geen dvi.

Verwijderd

Topicstarter
er zit wel s-video op mijn tv (B&O avant) maar die zit boven op de tv..dus hij ondersteund s-video wel

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De iMac G5 en nieuwer kun je dmv een verloopkabeltje gewoon op S-Video aansluiten. De beeldkwaliteit is echt super, menig NViewende, Powerstrippende vriend van mij is er verbaasd over. Wel even de resolutie op 720x576 instellen voor het beste resultaat.

Het enige nadeel aan de TV-out op Apple computers is dat hij geen PAL60 ondersteunt (dan krijg je automatisch een NTSC kleursignaal).

Overigens vind ik het beeld via composiet vanaf mijn Powerbook (met mini-DVI) en de iMac G5 ook prima hoor (maar minder strak als S-Video natuurlijk).

[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 29-04-2006 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dan...
Dank je bigs

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Of ff een VGA => RGB kabeltje inelkaar schroeven :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1