Toon posts:

Enermax voedingen, echt fluisterstil?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nl op zoek naar een nieuwe voeding die minder lawaai maakt als mijn huidige. Want mijn pc staat 2 meter naast mij en ik moet het uitzetten voordat ik lekker in slaap kan komen.
Harde schijven enzo zijn allemaal lekker stil, maar mijn voeding maakt zo`n t*ring geluid.

Dus ik ga voor een nieuwe voeding, en aangezien de enermax zulke goede reviews ed krijgen ben ik benieuwd wat jullie van die dingen vinden.. :)

Verwijderd

Geen idee, maarreh...Wat voor kast/voeding heb je nu?

Verwijderd

Er zit zitten snotverdomme 2 fans in die bakkies. Ik denk dat je bij Enermax de kwaliteit meer in de performance moet zoeken.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Enermax voedingen hebben inderdaad wel twee fans, maar beide zijn temperatuurgestuurd. Oftewel, ze gaan pas (harder) draaien als dat nodig is. Het zijn de stilste voedingen die er te koop zijn. (ja, zelfs met twee fans ipv een)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:24

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
is dit niet van invloed op de temperatuur van het mobo? aangezien de temp gemeten wordt IN de voeding

ik zit er ook over te denken om zo'n enermax te bestellen, want die aopen hq08 747 windtunnel word ik echt niet goed van

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

uhhhhm, kun je een paar links naar reviews geven ik ben ook wel geinteresseerd

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ga hier maar kijken ;)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe duur zijn die dingen eigenlijk? Als ze een beetje goedkoop zijn dan ben ik ook wel geinteresseerd, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kijk maar even bij http://www.oc-shop.nl
ze zijn niet goedkoop. Maar ja, als je een voeding wilt hebben van 4 tientjes moet je ook niet gaan zeggen dat de fan herrie maakt.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35

Crusader

Arc Nature

Ik heb maandag wat besteld bij die gasten, maar tot op heden niets van ze gehoord.
Er staat niet eens een telefoonnummer op die site :(

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Silent Systems voedingen zijn echt errug stil, ze zijn te koop bij Informatique.

Verwijderd

Ik heb in mijn voeding zo'n Papst Variofan geplaats, fluisterstil. Als je voeding stabiel is zou ik gewoon een andere fan in plaatsen.

• Chiron

Chiron

waar haal je zo'n papst variofan vandaan? en wat voor effecten heeft dat op je case temp? want die fan die nu in de aopen voeding zit maakt dan wel enorme herrie, maar ook veeel cfm
ik heb er nu met behulp van noppenschuim en dubbelzijdig tape een soort koker van 10 cm lang gemaakt (noppen aan de binnenkant) en dat op de outtake van mijn voeding geplakt, maakt nu iets minder windgeruis

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Bij Conrad oa. voor 50 piek. De variofan is temp gestuurd dmv. een ptc(of was het nou ntc) weerstand en die heb ik tussen de koelribben van de voeding gestoken.
De temp is ong. 30 gr. (omgeving 20 gr.)gemeten met mbm5 op een BP6-366>583

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:43 schreef Ptah het volgende:
Geen idee, maarreh...Wat voor kast/voeding heb je nu?
Er zit een merkloze voeding in, en ik denk ook niet dat ie het lang gaat volhouden, omdat mijn kast helemaal vol zit.
Die 330 wispher lijkt me btw wel wat...

Verwijderd

Bij Space Promotion Bv kost ie fl 148,50.

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:08 schreef Crusader het volgende:
Ik heb maandag wat besteld bij die gasten, maar tot op heden niets van ze gehoord.
Er staat niet eens een telefoonnummer op die site :(
Kweeniet of je op hun site onder news gekeken hebt:

Wij hebben gedurende 1,5 dag geen mail kunnen ontvangen doordat de mail-server van Vuurwerk gecrashed is. Volgens Vuurwerk is geen mail hierbij verloren gegaan. Heb even geduld als U iets besteld heeft. Wij trachten iedereen zo spoedig mogelijk terug te mailen.

Update (24-01-2001): de mailserver ligt er weer in zijn geheel uit. Dus we kunnen nog steeds geen mail ontvangen

Misschien dat je daarom nog geen mail terug hebt gehad :)

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

ik wacht ook nog op bevestiging mailtje

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf zo'n 330watt Enermax en hij is echt superstil!!!
Ik slaap sinds kort een stuk beter :Z
Ik moet nu alleen een nieuwe processorfan hebben omdat die nu het meeste geluid maakt in m'n systeem.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
en SiGNe, hoever staat jouw pc van je bed ?? hehehe

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

en ik moet het uitzetten voordat ik lekker in slaap kan komen.
Daar wén je wel aan !!! ;) ;) ;)

(Serieus, ik heb 5 jaar lang een koelkast in mijn kleine studentenkamertje gehad. Binnen een weekje kon ik dwars door het geluid van de compressor heenslapen. En die was minder dan 2 meter van mijn bed verwijderd.)

* JumpStart is ook 2 maal dwars door (vals) brandalarm heengeslapen, maar da's een héél ander verhaal... [img=15,15]i/s/devil.gif[/img]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 januari 2001 00:00 schreef JumpStart het volgende:

[..]
Daar wén je wel aan !!! ;) ;) ;)

(Serieus, ik heb 5 jaar lang een koelkast in mijn kleine studentenkamertje gehad. Binnen een weekje kon ik dwars door het geluid van de compressor heenslapen. En die was minder dan 2 meter van mijn bed verwijderd.)

* JumpStart is ook 2 maal dwars door (vals) brandalarm heengeslapen, maar da's een héél ander verhaal... <a href="i/s/devil.gif\" width=\"15\" height=\"15" target="_blank">[afbeelding]</a>
Zo vast slaap ik niet, dat is het probleem. Ik word al wakker als de vogeltjes op 8 uur buiten tjilpen. Kun je nagaan met een windtunnel naast je. dan kun je echt niet :Z

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Ik heb ook een Enermax330, maar om nou te zeggen dat deze erg stil is, nee. Nu heb ik 'm ook niet verbonden met m'n mobo zodat 'ie altijd met beide fan's zoemt. Overigens, hoe werkt die temperatuur functie eigenlijk? Is het aansluiten op de powerfan connector op m'n P3B-F voldoende, heb hier geen ervaring mee; voorheen goedkope voedingen zonder deze functie gehad.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Trouwens, waarom hoor ik zo vaak dat Aopen voedingen herrie maken? Ik heb d'r een en die heeft een keer de hele nacht aan gestaan omdat dacht dat ie uit was (alleen voeding was aan ivm testgedoe)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat mijn cpu fan ook redelijk wat herrie maakt, het is een pentium 450 nl, zo`n in a box geval..

damn, misschien toch maar wat zwaar isolatie spul kopen

• Devian
  • Laatst online: 06:26
Ik zou ook wel een andere stillere voeding willen hebben....maar de vboeding is 't probleem nie :)) ikke hebbe een Delta fan >:)

https://wren.co/join/Devian

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Weet je wat je kan doen om wel in slaap te kunnen komen...je moet je pc uitzetten als je gaat slapen en instellen dat ie na 1 uur automatisch weer aangaat...;)

Verwijderd

* JumpStart is ook 2 maal dwars door (vals) brandalarm heengeslapen, maar da's een héél ander verhaal...
Dat heet geen slapen dat heet nockout van de alcohol>:)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik zet altijd muziek op en voordat ik door mijn playlist heen ben lig ik al lang te pitten. :)

Verwijderd

ikn heb een 430 watt en hij is heel erg stil. als ik ff mijn cpu fan uit doe dan maken mijn hdds meer herrie. En das dus als ze nix aan het copieren zijn enzo.

• Tozz
  • Laatst online: 08-07 21:23
Op woensdag 24 januari 2001 23:38 schreef kchong999 het volgende:
Ik ben nl op zoek naar een nieuwe voeding die minder lawaai maakt als mijn huidige. Want mijn pc staat 2 meter naast mij en ik moet het uitzetten voordat ik lekker in slaap kan komen.
Harde schijven enzo zijn allemaal lekker stil, maar mijn voeding maakt zo`n t*ring geluid.

Dus ik ga voor een nieuwe voeding, en aangezien de enermax zulke goede reviews ed krijgen ben ik benieuwd wat jullie van die dingen vinden.. :)
Ik heb hem in een PC gebouwd, en ik kan je vertellen.. Dit is de stilste voeding die ik ooit gehoord heb. Je hoort hem echt *NIET*. Tenzji je je oor er heel dicht bij houdt dan hoor je de lucht blazen.

Alleen jammer dat er in die bak verder een SuperOrb zat die tering veel herrie maakt.. Magoed, de voeding is echt super stil! Ik ga hem oko kopen aangezien mijn voeding-fan het al een poosje begeven heeft (hij draait soms niet, soms wel, met veel herrie)

Bye,
Tozz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 00:23 schreef SuB het volgende:
ikn heb een 430 watt en hij is heel erg stil. als ik ff mijn cpu fan uit doe dan maken mijn hdds meer herrie. En das dus als ze nix aan het copieren zijn enzo.
gelukkig heb ik een ibm 75gxp waar 'accoustic managment' op zit >:) . Kan ik mooi snachts die 45 gig volstorten.

trouwens hoe zet jij je cpu fan uit ? je trek toch niet dat kabeltje eruit als die draaiend is ?

Verwijderd

ik trek gewoon als de pc uit staat het kabeltje eruit. test dan ff en zet hem (snel)weer uit. Maar volgens mij kan je hem er ook uit trekken als ie gewoon aanstaat.

• Chiron

Chiron

gaat dan je mobo niet piepen omdat je cpu fan dan 0 rpm draait? bij mij wel in ieder geval (en da's toch ook niet bevorderlijk voor de nacht rust, zo'n sirene ;))

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat kan je toch ook vermijden door je fan monitoring op ignore te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
maarja, ik kweenie of mijn p3 450@517 dat wel trekt zonder fan ...

dat moet ik eerst nog ff uitproberen

Verwijderd

Waarom zijn er geen objectieve testen van 'stille' voedingen en ventilators?

Kan nou niemand in een test een decibelmeter bij de voeding en ventilators houden?
Ik geloof die claims van fabrikanten namelijk niet.

Verwijderd

maarja, ik kweenie of mijn p3 450@517 dat wel trekt zonder fan ...
ja lukt wel mijn 750 @927 trekt het ook

Verwijderd

Wat betekent dit?

Enermax met:
-TC function (Thermal Control)
-Noise killer technology for ultra-quiet operation

Thermal control lijkt mij een electronische ventilator-regeling. Maar wat is Noise killer technology for ultra-quiet operation? Rubber ringen onder de ventilator???

• NEOTEK
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik heb net de originele voeding van m'n Aopen HQ08 vervangen door een Enermax, en ik heb het gevoel dat ik nu de CPU fan erger hoor dan de voedingsfans. Ik hoor dus nog wel wat, maar het "vriendelijker". Als ik die ouwe uitzette hoorde je zo'n oorverdovende stilte, en dat heeft deze niet. *D :) :9

Kubuntu

Verwijderd

Dat een stuk beter, en die control functie is inderdaad de snelheids (rpm-)regeling van je fans in de voeding. Er zijn meer fans die dat hebben. Bijv. die van antec, die zijn ook best stil en een stuk goedkoper. Kijk effe hierzo als je dat wat lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 17:32 schreef SuB het volgende:

[..]
ja lukt wel mijn 750 @927 trekt het ook
wow, die cpu zal wel redelijk warm zijn denk ik dan.. graadje of 60 zeker...

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Ik heb zo'n enermax 330W en ik vond hem niet stil genoeg. Als je PC wat langer aanstaat gaat hij toch redelijk lawaai maken. Er zitten twee fans in zo'n enermax waarvan ik er een heb uitgehaald (die aan de achterzijde van de PC). Nu is hij wel lekker stil. Verder is het een topvoeding.

Verwijderd

Topicstarter
`k zit nu een beetje te twijfelen tussen de 330 watt en 431 watt.. Zal die 431 wat niet een beetje overkill zijn ???

ik heb momenteel:
1x brander
1x cdrom
2x ibm hd
1x hd cooler
soundbl. Live platinum
printer
zipdrive
netwerk kaartje
geluidskaartje
videokaartje
modempje

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 26 januari 2001 20:31 schreef abbadon het volgende:
Ik heb ook een Enermax330, maar om nou te zeggen dat deze erg stil is, nee. Nu heb ik 'm ook niet verbonden met m'n mobo zodat 'ie altijd met beide fan's zoemt. Overigens, hoe werkt die temperatuur functie eigenlijk? Is het aansluiten op de powerfan connector op m'n P3B-F voldoende, heb hier geen ervaring mee; voorheen goedkope voedingen zonder deze functie gehad.
Ik probeer die functie werkend te krijgen op mijn P2B-f maar hij geeft aan dat ie de toeren van de fan niet kan meten... ik krijg xxxx [err] te zien als ik het aanzet. Iemand een idee?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

400+W is zwaar overbodig, tenzij je een dikke fileserver hebt met 20 HDD's erin...

En ik heb nu een Antec kast met 300W PSU, en die is echt HEEL stil! Aanrader!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1