Twee routers, geen ftp?

Pagina: 1
Acties:

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-04 09:35
Hallo, ik woon in een studentenhuis waar we als huisrouter een Sitecom Wireless 54G router hebben. Van deze router uit loopt een lijn naar mijn priverouter (die ik nodig heb om m'n XBOX te kunnen voorzien van internet), dit is een SMC7004VBR. Ik wil nu graag, zoals eerst zonder tussenkomst van die SMC wel ging, een ftp draaien. Het probleem is echter is dat ik met geen mogelijkheid de twee daarvoor benodigde poorten 21 en een andere opengezet krijg. Omdat de SMC als een soort switch dienst doet neem ik aan dat door alles uit te zetten en de WAN-poort dus niet te gebruiken, alle traffic daar ongestoord doorgegeven wordt. Ik heb dan ook alleen op de huisrouter de twee ftppoorten opengezet onder naam van mijn interne ip. Ik krijg echter met geen mogelijkheid contact. Ik heb ook geprobeerd de poorten onder mijn interne ip op mijn priverouter te openen en ook heb ik geprobeerd de poorten met het interne ipadres van m'n priverouter open te zetten in plaats van m'n eigen interne ip (ik dacht dat daar misschien de fout zat omdat via dat lijntje immers het signaal van de huisrouter naar mij komt).

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op de router aan internet: Poorten doormappen naar de tweede router, en daar de poorten weer doormappen naar de server:
Router1:
Inetzijde: 62.194.*.*
Lanzijde: 192.168.0.1
Poort 21 mappen naar 192.168.0.50

Router2:
Inetzijde: 192.168.0.50 (oid)
Lanzijde: 192.168.10.1
Poort 21 mappen naar 192.168.10.50

Server 192.168.10.50 oid
Zou gewoon moeten werken. Het moet op die manier, want je router aan internet heeft geen route naar 192.168.10.*, dus zal dat terugrouten naar internet (gokje).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hatseflatse
Maar bij mij is het ip op lanzijde van router 1 192.168.0.1 en het ip op lanzijde van router 2 192.168.0.2...Ik kan ook niet op router twee terwijl het lan-ip adres op 192.168.0.* staat mappen naar 192.168.**.* (waarbij ** staat voor elk ander getal dan 0)...Of moet ik dan juist wel m'n WAN poort gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Hatseflatse op 29-04-2006 13:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De WANpoort van je router2 plug je in een van de LANpoorten op router 1 in deze opstelling :) De server gaat in een LANpoort van router2. Dan zou een portmapping maken in beide routers met factory settings (hoeft natuurlijk niet) al moeten werken op deze manier. Mijn ftp zit ook al 2 jaar achter dubbel NAT zonder verdere config dan hierboven beschreven. Overigens is dat wel IIS6 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hatseflatse
als ik dat doe doet ie helemaal niets meer :|

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het is veel makkelijker als je je prive router enkel als switch gebruikt, je hoeft dan alleen de port forwards in router1 goed in te stellen. Sluit dus alle kabels die naar je priver router lopen aan op de LAN poorten (ook die van router1). Zorg dan dat je de DHCP server in je prive router uitschakeld en het is geregeld :Y) .

If I can't fix it, it ain't broken.

• Hatseflatse
en dat is dus de grap, dat lukt me dus niet! Alles staat uit, wan is niet aangesloten...Poorten op de huisrouter zijn gemapt naar mijn eigen interne ip adres (dus niet naar het ip van m'n prive router).

[ Voor 44% gewijzigd door Hatseflatse op 29-04-2006 15:29 ]

• Hatseflatse
Pffffff ik ben er EINDELIJK achter en de oplossing is zo schaamtevol dat ik t eigenlijk niet durf te posten.....Iederweg, zoals ik het had klopte 't gewoon, ware het niet, dat ik niet door DHCP een ip adres op m'n pc had laten toewijzen, maar zelf een vast ip-adres had ingesteld (en alleen voor m'n huisgenoten DHCP aangezet). Dat werkt dus niet blijkbaar....Nu alsnog automatisch ip-adres laten toewijzen (is ook nog toevallig hetzelfde ip-adres dat ik handmatig had ingesteld) en it works like a charm!
Pagina: 1