Hallo, ik woon in een studentenhuis waar we als huisrouter een Sitecom Wireless 54G router hebben. Van deze router uit loopt een lijn naar mijn priverouter (die ik nodig heb om m'n XBOX te kunnen voorzien van internet), dit is een SMC7004VBR. Ik wil nu graag, zoals eerst zonder tussenkomst van die SMC wel ging, een ftp draaien. Het probleem is echter is dat ik met geen mogelijkheid de twee daarvoor benodigde poorten 21 en een andere opengezet krijg. Omdat de SMC als een soort switch dienst doet neem ik aan dat door alles uit te zetten en de WAN-poort dus niet te gebruiken, alle traffic daar ongestoord doorgegeven wordt. Ik heb dan ook alleen op de huisrouter de twee ftppoorten opengezet onder naam van mijn interne ip. Ik krijg echter met geen mogelijkheid contact. Ik heb ook geprobeerd de poorten onder mijn interne ip op mijn priverouter te openen en ook heb ik geprobeerd de poorten met het interne ipadres van m'n priverouter open te zetten in plaats van m'n eigen interne ip (ik dacht dat daar misschien de fout zat omdat via dat lijntje immers het signaal van de huisrouter naar mij komt).
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?