[XP] Serial key fujitsu-siemens

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:15
Ik heb een probleem met het registreren van windows xp.

Ik heb hier een fujitsu-siemens computer staan en daar heb ik een nieuw moederbord ingezet. Maar nu heb ik dus windows er opnieuw opgezet met de bijgeleverde fujitsu-siemens xp cd (dus geen orginele xp cd van microsoft) en als ik dan me serial wil invullen die erbij hoort dat geeft ie steeds onjuiste serial aan.
Zal dat komen doordat er een andere moederbord in zit?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 14:00

André

Analytics dude

Ik denk dat die XP CD speciaal gemaakt is voor die betreffende pc met bijbehorend moederboard. Ik zou een normale versie van XP proberen.

Verwijderd

Een xp key is niet moederbord gerelateerd, alleen XP versie gerelateerd. Weet je zeker dat je de key goed hebt overgeschreven, vaak worden de letters O met een Nul verward en B met de 8 :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is er in de image van FujitsuSiemens wel een bioscheck oid ingebouwd. Kom datsoort vage dingen wel eens tegen. Zou je alleen met de OEM cd moeten hebben dan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Debtor
Ik heb de serial al duizend keer over getypt maar hij wil echt niet. Het zou dan toch wel erg van de gekke zijn als het niet werkt met een ander moederbord.
Als ik een andere versie had van xp dan had ik geen probleem natuurlijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad zou de key zelf wel moeten worden geaccepteerd (even aangenomen dat het het standaard Windows scherm is waar je de key invoert). Maar verder heeft Andre gelijk: vervolgens kan je er echter niets mee omdat de drivers op die CD fors kunnen afwijken en omdat je wellicht niet kan activeren (tot je MS belt) omdat je OEM licentie geldt voor dat andere moederbord.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Debtor
Wat kan ik nu het beste doen dan, fujitsu-siemens bellen? Of gewoon een nieuwe xp pakket kopen?

Edit: om verwarring te voorkomen het gaat ook inderdaad om het activeren, alles werkt voor de rest perfect.

[ Voor 37% gewijzigd door Debtor op 29-04-2006 13:33 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Je krijgt wel het normale Windows scherm bij intypen van de code? (En is het een OEM code?)

Bellen: heb je dan nieuwe moederbord gekregen via Fujitsu, of heb je die nieuw gekocht? Als zelf gekocht, heb je officieel geen recht meer op die Windows licentie :o
Maar eerst Fujitsu en als dat niet helpt MS bellen kan geen kwaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Debtor
Ja alles is gewoon precies het zelfde als een orignele versie van windows. Dan ga ik fujitsu-siemens van de week maar even bellen.

badankt :)

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
F_J_K schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:36:
Als zelf gekocht, heb je officieel geen recht meer op die Windows licentie :o.
Dat is dus niet waar, als het oude moederbord is vervangen vanwege van een defect (wie zal anders beweren :*)) dan mag je zeker een nieuw moederbord plaatsen. Stond laatst nog in de nieuwsposting hierover!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 23:12
Had laatst ook een probleem met een Compaq PC, de serial die op de PC geplakt was wilde niet activeren. Als je zo'n probleem hebt kun je proberen Microsoft te bellen voor de activatie. Ik heb gewoon de serial van een andere PC overgetypt :). Installeren werkte dus wel gewoon met die serial, alleen activeren niet.

• Debtor
Activeren is toch wel belangrijk he anders kan je na 30 dagen niks toch?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

naar telefonisch activeren gaan.

gewoon microsoft bellen. die gratis 0800 nummer. #'je gebruiken om dat hele uitleg verhaal te
skippen of je moet het horen willen..

die nummer indrukken (zonder foutjes natuurlijk). dan gaat de computer kijken of het geactiveerd kan worden (grote kans dat het niet gaat). dan word je doorverbonden naar een medewerker van Microsoft.. je vraagt gewoon dat je je installatie wilt activeren. Je krijgt meestal meteen een vraag terug op hoeveel PC's je deze versie geïnstalleerd hebt. Je geeft als antwoord één (wat dat is ook zo). dan verbinden je ze door met de activeringscomputer die de activatie code voorleest of ze lezen zelf de activatie code voor..

heb ik al vaker gedaan. Meestal bij herinstalls van HP machines zonder hun HP + Veel troep images. ook altijd gegarandeerd niet willen activeren via internet.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

BoukeHaarsma schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:40:
Dat is dus niet waar, als het oude moederbord is vervangen vanwege van een defect (wie zal anders beweren :*)) dan mag je zeker een nieuw moederbord plaatsen. Stond laatst nog in de nieuwsposting hierover!
Yup, daarom vroeg ik ook of het via F-S kwam (service/reparatie) of uit %winkel% (upgrade) :)

Pagina: 1