TFT Schoonmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
ik heb de search gebruikt, maar daar niet de oplossing voor deze vegen gevonden, Vorige maand een nieuwe Acer 19"WS gekocht, met Safeclean spray en CHUX TFT reinigingsdoekjes bij de paradigit, nu heb ik hem schoongemaakt met die spray en daarna die doekjes om het weg/droog te vegen (zacht) en nu zie ik echt super veel vegen, op safeclean site staat dat het weg moet met draaiende bewegingen maar dan zo ik dus ronde vegen. ik snap het ff niet meer, ik zie het btw alleen als er licht op me scherm schijnt nu zonder licht erop is die nog goed als nieuw :S

ik heb het eerst op me scherm gespoten en daarna met het doekje eroverheen, of moest ik misschien de spray op het doekje spuiten?

[ Voor 21% gewijzigd door Tiduz op 29-04-2006 13:13 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09
Die spray wegflikkeren en brillenpoetsdoekjes kopen.
Werken uitstekend en niks geen last van vegen :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

jup,gewoon geen chemische troep gebruiken om je scherm te reinigen.Maar een zo zacht mogelijk doekje,zoals die microvezel doekjes inderdaad,die je bij de lokale opticien kan kopen.Als er vet vlekken uitzitten,kun je een zeer licht vochtig doekje gebruiken.

En verder zoveel mogelijk van het scherm afblijven,hoe meer je er aan zit,hoe slechter.

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Brilpoetsdoekje gebruiken? Die lLaten op mijn bril in ieder geval niets achter, Ik weet alleen niet hoe aggressief die bestandsdelen zijn die er in zitten -en of dat evt schadelijk is voor je TFT.

Ik begrijp trouwens niet waarom je je scherm nu al schoonmaakt. Je hebt hem net en als je het scherm niet aanraakt (zoals dat hoort bij een TFT) kan hij toch ook niet vies worden? Ik heb al meer dan een jaar een 20" Dell en het enige wat ik doe is hem stofvrij houden met Swiffer doekjes!

Verwijderd

niet brillendoekjes,met alcohol of wathever,maar superzachte vicrovezel doekjes ZONDER enige vorm van reinigingsmiddel.

En Zwifferdoekjes gebuik ik ook inderdaad voor om alleen stof te verwijderen,werkt super :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 13:18 ]

• Tiduz
die microvezel doekjes heb ik, maar als ik daarmee veeg blijven die strepen omdat dat al opgedroogt is denk ik, en dat schoonmaken heb ik gedaan omdat er een vinger zat ( niet van mij ), weet niet van wie.
maar ik zou die strepen nu dus weg moeten krijgen door gewoon met het doekje zacht te wrijven?

of ben ik nu genaait en raak ik die strepen niet meer kwijt :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Tiduz op 29-04-2006 13:20 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

maak het microvezel doekje wat licht vochtig(dus een klein beetje water),en veeg dan nog eens goed over het scherm heen,zet niet de veel druk erop,dat vinden die dingen niet zo leuk 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 13:27 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Adem eens op je scherm (doe ik ook met fotoapparatuur en CRT-schermen). Even met een micro doekje erover en klaar ben je.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:25:
maak het microvezel doekje wat licht vochtig(dus een klein beetje water),en veeg dan nog eens goed over het scherm heen,zet niet de veel druk erop,dat vinden die dingen niet zo leuk 8)7
Pak dan gedestileerd water :). Nog schoner en geen kalk :P. (weet niet hoe goed anti-kal voor je scherm is :+)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Met Ajax. Op een doekje spuiten en afvegen op je tft.

Snap nooit waarom mensen zo moeilijk gaan lopen doen met glasvezel doekjes, van die sprays waar eigenlijk exact dezelfde inhoud inzit als in Ajax.

[ Voor 59% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-04-2006 15:18 ]

Verwijderd

simpel,hoe minder chemische troep op je scherm,hoe beter,dus doekjes zonder sprway

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 15:25 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

STIMPPYYY schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:17:
Snap nooit waarom mensen zo moeilijk gaan lopen doen met glasvezel doekjes, van die sprays waar eigenlijk exact dezelfde inhoud inzit als in Ajax.
Die sprays zijn meestal alcoholen die meteen verdampen. Er blijft dan verder niks achter. In Ajax zitten geurstoffen, kleurstoffen etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik maak mij scherm schoon met het doekje dat bij de PSP geleverd wordt.

Neem aan dat het doekje net zoiets is als een brillenpoetsdoekje.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Gizz schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:25:
[...]

Die sprays zijn meestal alcoholen die meteen verdampen. Er blijft dan verder niks achter. In Ajax zitten geurstoffen, kleurstoffen etc.
Wanneer ga ik er dan wat van merken doe het al jaren nog nooit problemen gehad

• Tiduz
Gizz schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:27:
Adem eens op je scherm (doe ik ook met fotoapparatuur en CRT-schermen). Even met een micro doekje erover en klaar ben je.
wow, dat heeft voor een gedeelte gewerkt, ik doe het later nog een keer, bedankt ik heb als stukken minder strepen en het was dus heel simpel!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 13:26

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Even lichtje over je scherm heen "hijgen" en dan snel met een brillendoekje overheen. Wordt die helemaal schoon van. Ook met niesvlekken., iets vaker dan er tegen aan 'hijgen'
Brillen doekje gewoon niet vochtig maken.

Have a great day

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

... ik heb de search gebruikt... :)

[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 18[/rml] aan het eind ergens.

ARME AOW’er

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

K snap het niet. Ik gebruik al jaren die Safeclean i.c.m microvezel doekjes op verschillende schermen (Philips, Eizo, Medion, HP laptops) echt geen probleem.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor het schoonmaken van LCD's gebruik ik een mengsel van 50% isopropylalcohol en 50% gedestilleerd water. Sommige merken raden deze methode sterk af (Apple), terwijl andere het juist aanraden (Philips, Dell).

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Ik gebruik zelf gewoon keukenrolpapier dat ik onder de kraan heb gehouden...
Werkte op zich vrij goed, ik heb er tenminste geen vlekken of vegen aan over gehouden...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

keuken papier zal het laatste zijn wat ik zou gebruiken, de houtvezels in dat papier wil ik m'n schermen niet aandoen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

En een theedoek? Dat raden ze voor brillen ook aan!
Bevochtigen met water en dan wrijven en niet al te veel druk uitoefenen!

Daar doe ik het tenminste mee...(bril/tft/tv/vrijwel alles wat krasgevoelig is)

Het schijnt dat er in theedoeken geen (rare) houtvezels zitten.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Heb ook last gehad van die strepen (en was bij de officecentre zo'n 20 euro kwijt voor de cleaner+protectionspray+doekjes! :(), maar wat bij mij werkte:
Je kunt het wel schoonmaken met hetzelfde doekje, maar gebruik dan een DROGE punt. Dus er op spuiten, 'inwrijven' met het doekje, en dan goed WEGHALEN met een droge punt! Als je ergens strepen hebt kun je die gewoon "schoonmaken". :)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Ik gebruik al jaren de stoomreiniger 1 x in de maand,dan met het beste zeemvel, is wel nodig aangezien ik soms rook.
Pagina: 1