Ik zit al erg lange tijd met het grote probleem dat ik niet goed poorten kan openen. Ik heb dit in het verleden meerdere malen geprobeerd voor onder andere downloaden (torrents) en een eigen ftp-server.
Het is mij nooit gelukt om alles goed in te stellen en tot op de dag van vandaag heb ik bij Azureus een NAT-probleem.
Situatie:
- Het internet komt op mijn vaders kamer binnen (op de 2de etage), daar staan ook het modem en de router.
- MODEM: Thomson Speedtouch 510 / 510i V4
- ROUTER: ASUS WL-530G (wireless router)
- Ik ontvang hier beneden internet via een draadloze netwerk adapter van Dell.
- Internet abbonement: Planet Internet
- Virusscanner: Bit Defender PRO
- Firewall(s): Windows firewall, firewall van Bit Defender PRO
Ik wil nu dus een poort forwarden voor Azureus. Ik stel bij azureus poort 45000 in om mee te downloaden.

Zoals jullie kunnen zien: NAT-fout
Ik heb een statisch IP-adres gemaakt:

Nu zal ik laten zien hoe ik poorten heb geforward op mijn router (dmv. portforward.com):
Ik heb gewoon de stappen gevolgt van portforward.com, en dat gaf mij dit:

Ik zou denken dat dit goed staat, maar misschien weet iemand anders het beter (ik heb niet zoveel verstand hiervan
)
Nu ga ik laten zien hoe ik poorten op het modem heb geopend:
Hier geld hetzelfde voor, ik heb de stappen gevolgt die stonen op portforward.com, dit gaf mij dit:

Dit lijkt me ook goed, maar misschien is er toch iets fout? Ik weet niet..
Dus nu zijn het modem en de router goed ingesteld. Nu de windows XP firewall en die van bit defender.
Bit Defender PRO firewall:

Windows XP SP2 firewall:

naja nu is alles dus open / goed ingesteld. Ik zou denken, goed downloaden maar! Helaas, nog steeds geen groene smilies in Azureus:

Dit is dus wat ik heb geprobeerd. Verder heb ik in het verleden nog veel meer geprobeerd (weet niet meer allemaal wat), ook heb ik de boekjes van de router / het modem erbij gepakt, helaas ook geen resultaat. Het lukt mij niet om groene smilies te krijgen in azureus
Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen met dit probleem, want: ik wil zoooo graag groene smilies om goed te kunnen downloaden
Degene die me kan helpen ben ik enorm dankbaar
bvd.
Ps. hebben jullie meer info nodig, die ik niet heb gegeven? Dan moet je het even vragen dan zal ik het zo snel mogelijk geven
Het is mij nooit gelukt om alles goed in te stellen en tot op de dag van vandaag heb ik bij Azureus een NAT-probleem.
Situatie:
- Het internet komt op mijn vaders kamer binnen (op de 2de etage), daar staan ook het modem en de router.
- MODEM: Thomson Speedtouch 510 / 510i V4
- ROUTER: ASUS WL-530G (wireless router)
- Ik ontvang hier beneden internet via een draadloze netwerk adapter van Dell.
- Internet abbonement: Planet Internet
- Virusscanner: Bit Defender PRO
- Firewall(s): Windows firewall, firewall van Bit Defender PRO
Ik wil nu dus een poort forwarden voor Azureus. Ik stel bij azureus poort 45000 in om mee te downloaden.

Zoals jullie kunnen zien: NAT-fout
Ik heb een statisch IP-adres gemaakt:

Nu zal ik laten zien hoe ik poorten heb geforward op mijn router (dmv. portforward.com):
Ik heb gewoon de stappen gevolgt van portforward.com, en dat gaf mij dit:

Ik zou denken dat dit goed staat, maar misschien weet iemand anders het beter (ik heb niet zoveel verstand hiervan
Nu ga ik laten zien hoe ik poorten op het modem heb geopend:
Hier geld hetzelfde voor, ik heb de stappen gevolgt die stonen op portforward.com, dit gaf mij dit:

Dit lijkt me ook goed, maar misschien is er toch iets fout? Ik weet niet..
Dus nu zijn het modem en de router goed ingesteld. Nu de windows XP firewall en die van bit defender.
Bit Defender PRO firewall:

Windows XP SP2 firewall:

naja nu is alles dus open / goed ingesteld. Ik zou denken, goed downloaden maar! Helaas, nog steeds geen groene smilies in Azureus:

Dit is dus wat ik heb geprobeerd. Verder heb ik in het verleden nog veel meer geprobeerd (weet niet meer allemaal wat), ook heb ik de boekjes van de router / het modem erbij gepakt, helaas ook geen resultaat. Het lukt mij niet om groene smilies te krijgen in azureus
Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen met dit probleem, want: ik wil zoooo graag groene smilies om goed te kunnen downloaden
Degene die me kan helpen ben ik enorm dankbaar
bvd.
Ps. hebben jullie meer info nodig, die ik niet heb gegeven? Dan moet je het even vragen dan zal ik het zo snel mogelijk geven